شناسه خبر : 79209
دوشنبه 10 آذر 1399 , 13:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تعلل در اعلام نتایج تحقیقات ترور شهیدان سلیمانی و المهندس

عراق|واکنش ائتلاف فتح به تعلل در اعلام نتایج تحقیقات ترور شهیدان سلیمانی و المهندس

یکی از اعضای ائتلاف فتح درباره تعلل در اعلام نتایج مربوط به ترور فرماندهان پیروزی، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و شهید ابومهدی المهندس معاون رئیس سازمان حشد شعبی عراق در فرودگاه بغداد، هشدار داد.

 به نقل از المعلومه، ائتلاف فتح عراق علت عدم اعلام نتایج مربوط به ترور فرماندهان پیروزی در فرودگاه بغداد را به سهل انگاری دولت عراق مربوط دانست.

«عبدالامیر التعیبان» عضو ائتلاف ائتلاف گفت: دولت مصطفی الکاظمی از تحقیقات مربوط به جنایت ترور فرماندهان پیروزی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و شهید ابومهدی المهندس معاون رئیس سازمان حشد شعبی عراق در فرودگاه بغداد، چشم پوشی می کند.

وی افزود: تعارف و مماشات دولت الکاظمی با آمریکا علت عدم اعلام نتایج تحقیقات در این زمینه است به ویژه که نتایج این تحقیقات به زیان آمریکا و عوامل آن در داخل عراق است.

التعیبان اعلام کرد: پارلمان عراق در قبال تلاشها برای به نتیجه نرسیدن نتایج تحقیقات واکنش نشان خواهد داد.

از سوی دیگر «عامر فایز» عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق هم بیان کرد: تحقیقات در این زمینه نباید مورد غفلت قرار بگیرد یا تعللی در آن صورت گیرد زیرا این موضوع به حاکمیت عراق مربوط می شود. این تحقیقات ادامه دارد و طی مراحل آتی به نتایج دقیقی خواهد رسید.

فایز تاکید کرد: دولت ملزم به اقامه دادخواست بین المللی علیه آمریکا به خاطر نقض حاکمیت و ترور فرماندهان پیروزی است.

این عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق بیان کرد: حضور نظامیان آمریکایی در عراق نه تنها به نفع حاکمیت عراق نیست بلکه آن را نیز نقض می کند.

همچنین «مهدی تقی آمرلی» دیگر عضو کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق هم قبلا، اعلام کرده بود که این کمیسیون به دولت به منظور ارسال گزارش ویژه ترور فرماندهان پیروزی به پارلمان عراق در اسرع وقت، فشار خواهد آورد.

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi