شناسه خبر : 79211
سه شنبه 11 آذر 1399 , 08:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بدرقه جانگداز دانشمند هسته ای+عکس

بدرقه جانگداز دانشمند هسته ای+عکس و فیلم

پیکر مطهر شهید فخری زاده در جوار شهدای گمنام و شهید مجید شهریاری در موج احساسات تشییع کنندگان بدرقه شد.

صبح امروز؛ دوشنبه دهم آذرماه 1399 پیکر مطهر دانشمند هسته ای شهید محسن فخری زاده با حضور مسئولین لشکری و کشوری و با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله اجتماعی طی مراسم باشکوهی تشییع و در جوار امامزاده صالح تجریش و به خاک سپرده شد. پیش از این شهید مجید شهریاری یکی دیگر از شهدای هسته ای کشور و از دوستان شهید فخری زاده نیز در امامزاده صالح تدفین شده بود.

شهید فخری زاده , تشییع شهدا , مراسم تشییع , شهدای هسته‌ای , شهدای ترور , امامزاده صالح(ع) , فیلم , عکس , شهدای گمنام ,

شهید فخری زاده , تشییع شهدا , مراسم تشییع , شهدای هسته‌ای , شهدای ترور , امامزاده صالح(ع) , فیلم , عکس , شهدای گمنام ,

محل تدفین شهید فخری زاده

به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شیوع ویروس کرونا، مراسم تدفین و تشییع شهید فخری زاده طبق اعلام قبلی وزات دفاع تنها با حضور فرماندهان عالی رتبه نیرو‌های مسلح و خانواده معظم شهدای هسته ای در آستان مقدس امامزاده صالح(ع)  برگزار شد. قبل از انجام مراسم تدفین، پیکر مطهر شهید فخری زاده گرد ضریح مطهر امامزاده صالح(ع) طواف داده شد.

شهید فخری زاده , تشییع شهدا , مراسم تشییع , شهدای هسته‌ای , شهدای ترور , امامزاده صالح(ع) , فیلم , عکس , شهدای گمنام ,

 

در این مراسم مداحان اهل بیت همچون مهدی رسولی، امیر عباسی و حسین طاهری به ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پرداختند. 

مهدی رسولی در مداحی خود اشعاری درباره انتقام از خون شهید فخری زاده خواند که فیلم بخشی از آن در ادامه می آید:

خشم امروز من از قبل فزون تر گشته
از شب تیره بغداد ورق برگشته
به دم ندبه هر جمعه بر این لب سوگند
راه ما راه حسین است به زینب سوگند
ما که از کرب و بلا درس جنون می گیریم
عاقبت پاره تن و غرق به خون می میریم

امیر حاتمی، وزیر دفاع سخنران این مراسم بود که گفت: ما امروز با شخصیتی وداع می‌کنیم که از نوجوانی با خدای خود پیمان بست و بر این پیمان پای فشرد و امروز به این ‌پیمان وفا کرد و به شرف شهادت رسید. فقدان این شهید عزیز برای همه ما جانکاه است.

وزیر دفاع تصریح کرد: دشمنان بدانند این اولین شکست آنهاست. اگر شهید ما را کشتند که نامش از بین برود، او بلندآوازه شد. شکست دوم آنها این بود که بگویند شهید عزیز ما در راه منافع ملت ایران گام برنمی‌دارد و با رمز هسته‌ای می‌خواست این کار را بکند اما این باعث افتخار وزارت دفاع و نیروهای مسلح و مردم است، مگر نه اینکه بزرگترین تهدید علیه بشریت همین سلاح‌های هسته‌ای است که شما دارید؟ این سلاح‌های هسته‌ای برای این است که در دکور منزل خود بگذارید؟

شهید فخری زاده , تشییع شهدا , مراسم تشییع , شهدای هسته‌ای , شهدای ترور , امامزاده صالح(ع) , فیلم , عکس , شهدای گمنام ,

امیر حاتمی تصریح کرد: دشمن به‌خوبی می‌داند هیچ جنایتی نزد ملت ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند و ما حتماً جنایتکاران را تعقیب می‌کنیم و امر فرماندهی معظم کل قوا اجرا خواهد شد. کشورهایی در این حادثه ابراز انزجار کردند که من از آنها تشکر می‌کنم اما نهادهای بین‌المللی که مماشات کردند بدانند این کار تروریست‌ها را وقیح‌تر می‌کند، اگر در دام نظرات خود بمانید یک روز این ترور دامن شما را می‌گیرد.

هفتم آذرماه 1399 ، محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع به‌دست عوامل تروریست در آبسرد تهران ترور شد و به شهادت رسید.

شهید محسن فخری زاده متولد 1336 در شهر قم بود. او استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه امام حسین(ع)، دانشمند ارشد وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح و دارنده لقب پدر برنامه هسته‌ای ایران در رسانه‌های غربی بود. محسن فخری‌زاده یکی از پنج شخصیت ایرانی بود که نامش در فهرست 500 نفرهٔ قدرتمندترین افراد جهان در نشریه آمریکایی فارن پالیسی عنوان شده بود.

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi