شناسه خبر : 79212
سه شنبه 11 آذر 1399 , 08:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۷ سال مدیریت مرحوم شهیدی در بنیاد شهید

7 سال مدیریت مرحوم حجت الاسلام شهیدی در بنیاد شهید چگونه گذشت؟+عکس و فیلم

بخشی زیادی از معوقات ایثارگران در دوران مدیریت مرحوم حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی در بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت شد.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران روز گذشته، یکشنبه نهم آذر ماه 1399 دارفانی را وداع گفت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام شهیدی را تسلیت گفتند. در بخشی از پیام رهبر معظم انقلاب آمده است: «حضور در عرصه‌های گوناگون انقلاب و نظام اسلامی که آخرین آن مسئولیت در بنیاد شهید و خدمتگزاری به خانواده‌های معظم شهیدان بود، ذخیره‌ معنوی عظیمی است که موجب علو درجات ایشان خواهد بود ان‌شاءالله. رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسألت می‌کنم.»

مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی در سال 1328 در شهرستان محلات متولد شد. او پس از پیروزی انقلاب اسلامی از اعضای مؤسس وزارت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و معاونت حقوقی و پارلمانی این وزارتخانه را بر عهده داشت. پس از آن در سمت‌های گوناگونی به‌عنوان رئیس عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش، نماینده مجلس شورای اسلامی، معاون کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه و مشاور رئیس جمهور به خدمت ادامه داد.

سیدمحمدعلی شهیدی , بنیاد شهید و امور ایثارگران , فیلم , عکس , خانواده شهدا ,

حجت الاسلام شهیدی در دوره سوم مجلس شورای اسلامی، نمایندگی مردم محلات را در مجلس بر عهده داشت و در این زمان به‌عنوان رئیس کمیسیون فرهنگ و ارشاد مجلس به خدمت می‌پرداخت. ریاست موسسه اسلامی مونیخ آلمان، مدیرکل امور مجلس، مشاور وزیر امور خارجه و ریاست بازرسی ویژه ریاست جمهوری از دیگر فعالیت های اوست.

مرحوم شهیدی در سال 1392 با حکم حسن روحانی، رئیس جمهور به‌عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شد و هم‌زمان با حکمی از سوی مقام معظم رهبری نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید شد. با آغاز دولت دوازدهم در سال 1396 مجدداً با حکم روحانی در سمت خود ابقا شد.

سیدمحمدعلی شهیدی , بنیاد شهید و امور ایثارگران , فیلم , عکس , خانواده شهدا ,

او پس از هفت سال ریاست بر بنیاد شهید و امور ایثارگران با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور به دلیل مشکلات جسمی در خردادماه 1399 از این سمت استعفا داد. اما همچنان به عنوان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به خدمت ادامه داد. حجت الاسلام شهیدی بعد از حجت الاسلام محمد حسن رحیمیان دومین نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده است.

سیدمحمدعلی شهیدی , بنیاد شهید و امور ایثارگران , فیلم , عکس , خانواده شهدا ,

در ایام عید نوروز 1398  خبر عمل جراحی ریوی حجت الاسلام شهیدی منتشر و اعلام شد. او 7 فروردین 1398 در بیمارستان‌ خاتم‌الأنبیا(ص) تحت عمل جراحی ریه قرار گرفت. این عمل جراحی با برداشتن غد‌ه‌ای در ریه‌اش، با موفقیت انجام شد. چندی بعد برای دومین بار خبر بستری شدنش رسانه ای شد. در اواخر دی ماه سال 98 در یکی از بیمارستان‌های تهران تحت عمل جراحی قرار گرفت. این جراحی مربوط به التهاب رگ‌‌های گوش بود.

مرحوم حجت الاسلام شهیدی محلاتی در نشست خبری مرداد ماه سال 1398 گفت: «با وجود اینکه جراح من گفته که در روز بیشتر از 4-5 ساعت کار نکنم ولی بیش از 12 ساعت در روز کار می‌کنم اما باز هم بسیاری از کارها باقی می‌ماند. حجم کار بنیاد سنگین است و من انتظار دارم کوتاهی‌ها در این زمینه را غرض من و همکارانم نبینید؛ بلکه گرفتاری زیاد باعث شده تا بعضی اوقات از فضای رسانه‌ها دور باشم.»

سیدمحمدعلی شهیدی , بنیاد شهید و امور ایثارگران , فیلم , عکس , خانواده شهدا ,

فیلم اظهارات او درباره وضعیت سلامتی اش در روزهای بیماری در ادامه قابل مشاهده است:

 

مرحوم شهیدی محلاتی سرانجام بعد از مبارزه بسیار با بیماری سرطان در نهم آذرماه 1399 درگذشت.

معوقات ایثارگران یکی از مهمترین موضوعات چالشی و بحث برانگیز در حوزه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران بود که مدتی محل مناقشه ایثاگران با دستگاه‌های دولتی شده بود. بخشی زیادی از این معوقات که حدود 57 هزار میلیارد ریال بود در دوران مدیریت مرحوم حجت الاسلام شهیدی محلاتی در بنیاد شهید پرداخت شد. همچنین او دیدارهای زیادی با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران داشت تا بتواند به صورت رودر رو نیز به مشکلات جامعه ایثارگری رسیدگی کند.

حجت الاسلام شهیدی در آخرین سخنرانی رسانه ای خود در مراسم معارفه سعید اوحدی  گفت:  نخستین قدمی که تلاش کردیم در دولت برداریم، پرداخت معوقات ایثارگران بود که این معوقات برای برخی از این عزیزان از سال 1376 باقی مانده بود و در نهایت با همکاری دولت محترم این معوقات تا سال 1395 با مبلغی معادل 5 هزار و 600 میلیارد پرداخت شد. اقدام بعدی پیاده کردن قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران بود که سال‌ها بود از تصویب آن می‌گذشت اما ابلاغ نشده بود. این قانون با دستور رئیس جمهور در سال 1392 ابلاغ شد و بر اساس بخشی از قانون دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شد.

سیدمحمدعلی شهیدی , بنیاد شهید و امور ایثارگران , فیلم , عکس , خانواده شهدا ,

وی افزود: با وجود تمام اقدامات صورت گرفته تصور می‌کنیم که جای کارهای بیشتری وجود دارد اما با وجود تنگناهایی که به واسطه تحریم‌ها وجود داشت و مشکلات مالی دولت نتوانستیم برنامه‌های خود را به‌خوبی محقق کنیم بااین‌حال امیدوارم جامعه ایثارگری از بنده راضی باشند. در شرایط فعلی با توجه به توصیه پزشکان ادامه خدمت برای بنده مقدور نبود، اما خدمت به ایثارگران تمام‌شدنی نیست و آرزو داشتم می‌توانستم بیش از این در خدمت خانواده‌ها باشم زیرا تمامی هستی ما از این عزیزان است. 

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
با سلام
خداوند روح ایشان را قرین رحمت فرماید.
سلام به دوستان عرض شود وقتی واریزی برای جامعه هدف دارنداعدادرابه ریال می نویسند 57هزارمیلیارریال وبه قول فرمایش حضرات 3500میلیون نفر مجموع جامعه هدف می‌باشند ومبلغ روتقسیم برنفرات یعنی نفری1600میلیون هزارتومان تقسیم بر32هزارتومان زمانی که واریز کردند یعنی50دلاراین درطول 7سال ریاست جناب شهیدی درزمان مدیریتشان واما از زمانی که جناب آقای مهندس اوحدی ریاست بنیاد راعهده دارشده اند قبل از هرکاری خدمات درمانی امان را میشه گفت نمره قابل قبولی دارند واکثریت قریب به اتفاق می‌گویند کاش وای کاش از همون اوایل ایشون یعنی جناب آقای مهندس اوحدی ریاست بنیاد را قبول می‌کردند اون وقت نه حال بلکه خیلی زودتر از اینها جامعه هدف جشن پایان مشکلاتشان را گرفته بودند، جناب آقای مهندس اوحدی همیشه ودر همه حال خداوند در پناه خودش حفظتان فرماید آمین، اما جناب آقای مهندس اوحدی لطفاً درخصوص واگذاری خودرو وهمچنین پرداخت سنوات پاداش پایان خدمت وطلب ذخیره مرخصی جانبازان حالت اشتغال از کار افتاده کلی خواهشاً دستوراتشان را صادر بفرمایید ناچیزی جز عمل به قوانين نخواسته ونمیخواهیم ومتاسفانه درطول نزدیک به 7سال گذشته دولت جناب روحانی به بهانه های واهی که همیشه چماق کرده وبرسرجانبازان زده اند با مالیش رابه رخ کشیده اند نمیدانیم چطور برای خودشان ومجلسیان وبه اصطلاح ورزشکاران هست پاداش های میلیاردی پرداخت کنندچطور هست دلارها رو به حساب های بانکی خود وبستگانشان چه در داخل کشور چه خارج از کشور واریزکنند بار مالی نداشته فقط تابه جانبازان خصوصاً جانبازان70 درصد که حضرتعالی خو حتماً سایت وزین فاش نیوز را مشاهده نموده اید روزی نیست که در همین سایت وزین تیترنخورده باشد که جانباز 70 درصد به همرزمان شهیدش نپیوسته باشد، زنده را تا زنده هست بفریادش بایدرسید ور نه بوقت مردن آب پاشیدن برسنگ مزارش چه سود، جناب آقای مهندس اوحدی لطفاً در اسرع وقت و کوتاهترین زمان خودرو که حکم پای جانبازان را دارد وسنوات هم لااقل به زخم فرزندان‌مان بزنیم البته امروزشم دیرهست خواهشاً حالا که کاری از دستتان بر میاد لطفاً دریغ نفرمایید، باتشکر وعذر زحمات، جمعی از جانبازان
شهیدی تابود معوقات چندسال مانده پرداخت نکرد تا پول بی ارزش شدوآقای اوحدی که اومد واریزکرد ولی خب خیلی دیربود چون بااین واریزی این دوره هیچکاری نتونستیم بکنیم.
باسلام ماکه ازشهیدی راضی...این همه کوتایی
این همه معوقه کارکیه آقای شهیدی 57 هزارمیلیون
ریال پرداخت کرده پس این همه معوقه که چندماه
پیش اقای احدی باورودش به بنیادپرداخت کرداز
مدیریت اقای شهیدی نبودیه کمی انصاف داشته باشیددر7سال ریاست ایشان بربنیادشهید فقط به اطرافیان خودش رسید بیمه تکمیلی که نداشتیم
ان قدرمشکلات زیادبودوهست وهمش هم ازکم کاری ان مرحوم و..وسلام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi