شناسه خبر : 79215
سه شنبه 11 آذر 1399 , 08:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با پنج شهید «صابئین مندایی» آشنا شوید

استاندار خوزستان گفت: همدلی و همکاری اقلیت‌های دینی و مذهبی و ایستادگی آن‌ها در جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس زبانزد همگان است.

 

با پنج شهید «صابئین مندایی» آشنا شویدغلامرضا شریعتی در نشست صمیمی با نمایندگان شاهد و ایثارگر اقلیت‌های دینی «صابئین مندایی» اظهار داشت: همدلی و همکاری اقلیت‌های دینی و مذهبی در صحنه‌های مختلف به‌ویژه در دفاع مقدس برای همه دنیا درس‌آموز است و باید از این خصوصیت در مسیر ساختن کشور بهره بگیریم.

استاندار خوزستان باتاکید بر احترام به خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر، خاطرنشان کرد: صبر و شکیبایی خانواده‌های معظم شهدا برای آحاد مختلف مردم یک الگو و درس بزرگ است، اما همدلی و همکاری اقلیت‌های دینی و مذهبی و ایستادگی آن‌ها در جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس زبانزد همگان است که در برابر تمامی توطئه‌های دشمنان علیه این کشور مقاومت کردند و در تداوم خون مطهر شهدا از آرمان‌های نظام اسلامی و رهبری دفاع می‌کنند.

 اهوازیان، یکی از اعضاء هیئت ایثارگران اقلیت دینی صابئین مندایی اهواز گفت: حقیقتا در این دوره ما حس کردیم که دولت به فکر ما صابئین مندای یاست. فرصت بیان دغدغه‌ها و مشکلات و دیدار با استاندار برای ما بسیار ارزشمند و با اهمیت است.

صابئین مندایی درواقع پیروان حضرت یحیی (ع) هستند، تعداد بسیار زیادی از پیروان این دین در استان خوزستان ساکن هستند، اقلیت صائبین مندایی در طول هشت سال دفاع مقدس پنج شهید به نام‎های «ناجی زهرونی»، «یاسین زهرونی»، «ناعم بهمنی»، «امین جیزان» و «منصور عباده‎اهوازی» را تقدیم وطن کرده است. همچنین این اقلیت دارای ۶ جانباز و آزاده دفاع مقدس نیز هست.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi