شناسه خبر : 79237
چهارشنبه 12 آذر 1399 , 10:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یک روز کار تفحص شهدا در جزیره مجنون

کار تفحص و شناسایی پیکر‌های شهدای دوران دفاع مقدس پس از پایان جنگ تحمیلی به کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلحواگذار شد تا این نهاد به جست‌وجوی هزاران شهید مفقودالاثر جبهه‌های جنگ بپردازد.

 

یک روز کار تفحص شهدا در جزیره مجنون+ فیلم

اعضای این کمیته که شامل نیرو‌های آموزش دیده و پیشکسوت دوران دفاع مقدس و نیز جوانان هستند از همان روز‌های نخست پایان جنگ تحمیلی در مناطق عملیاتی مشغول کار تفحص شهدا شدند و در این راه توانستند پیکر ۴۰ هزار شهید مفقودالاثر را کشف کنند.

در حالی که ۹۰ درصد پیکر‌های شهدا کشف و به ایران منتقل شده است کار تفحص مابقی پیکر‌ها همچنان در مناطق عملیاتی عراق و ایران ادامه دارد. نیرو‌های کمیته و جست‌وجوی مفقودین در تلاش برای یافتن بقایای پیکر‌های شهدا هستند و دراین مسیر گرمای سوزان تابستان و سرمای طاقت‌فرسای زمستان مانع انجام کار آن‌ها نشده است.

بخشی از فرایند کشف پیکر‌های شهدا، اطلاع‌رسانی خبر کشف پیکر شهید به خانواده وی است که این اتفاق پس از تطبیق DNA شهید با اعضای خانواده طی مراسمی به آنان اطلاع داده می‎شود.

معراج الشهدای تهران گزارشی چند دقیقه‌ای از یک روز کار عملیات تفحص شهدا در جزیره مجنون منتشر کرده است که در ادامه می‌بینید.

download

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
شهدا ارزش والایی داشته ودر نزدایرانیان اجر وقرب دارند بهتر نیست با شهذای منزوی در بستر عده ای بسیج شوند زخم بستر روزگار مراسیاه کرد ومشکلات ئیگر بیایید کمک کنیذزخم بستر آنها رامرهم باشید بی مهری چرا این حق نگهداری روحیه مصدوم را حفظ میکند همسران ومادران را راضی میکند فایده دارد این مدیریت درمان بنیادد ونیروهای منولی ذرمان مسیولند اینها هم حقی در جامعه دارند بگذرد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi