شناسه خبر : 79245
یکشنبه 23 آذر 1399 , 10:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نایب رییس فراکسیون ایثارگران مطرح کرد:

فرصت های فوری و مغتنم برای پیگیری مطالبات ایثارگران

وجود انباشت قوانین در حوزه جانبازان و ایثارگران و تزاحم برخی از این قوانین نسبت به یکدیگر، ضرورت اعمال نظارت بر اجرای قوانین از سوی مجلس و بنیاد شهید به صورت توامان، عدم برخورد مناسب برخی از کارکنان بنیاد شهید با مراجعان، ضرورت برخی تغییرات ساختاری در بنیاد شهید و...

فاش نیوز - نایب رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در نشست مجازی با گروهی از اعضای جمعیت جانبازان، فصل تصویب بودجه 1400 ، ارائه طرح‌های آماده از طریق فراکسیون‌های ایثارگران و همراهی و اعلام آمادگی برای همکاری از سوی رئیس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران را از مسیرها و فرصت‌های فوری و مغتنم برای پیگیری مطالبات ایثارگران عنوان کرد.

به گزارش فاش‌نیوز، اقبال شاکری در نشست اخیر کارگروه امور ایثارگران جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تبریک و تسلیت شهادت دانشمند برجسته هسته ای، محسن فخری زاده و تاکید بر شتاب بیشتر ملت ایران با وجود این شهادت ها در عرصه پیشرفت علمی و امنیت ملی، در توضیح ظرفیت ها و امکانات فراکسیون ایثارگران مجلس و ارتباط متقابل جانبازان و ایثارگران با این فراکیسون، توضیح داد: در حال حاضر در مجلس دو فراکسیون به پیگیری امور ایثارگران می پردازد که بنده در هر دو فراکسیون حضور دارم. یکی فراکسیون ایثارگران به ریاست احمد امیرآبادی فراهانی و دیگری فراکسیون فرهنگ ایثار و شهاد به ریاست حسن نوروزی است.

وی افزود: در این فراکسیون ها موضوعات ایثارگران جمع بندی و اولویت بندی و برخی از این موضوعات نیز از دستگاه های متولی مثل بنیاد شهید، نیروهای مسلح و وزارتخانه های گوناگون پیگیری می شود. در مسائل ایثارگری در برخی موارد نیازمند پیگیری اجرای قوانین موجود و یا نظارت بر نحوه اجرا هستیم تا خانواده جانبازان و ایثارگران از حقوق خود محروم نمانند. در عین حال برخی موضوعات فراگیر بوده و نیازمند تصویب قانون جدید یا اصلاح قوانین قبلی است که مجلس فعلی ظرفیت خوبی برای ورود به این قبیل موارد از طریق فراکسیون ایثارگران دارد.

اقبال شاکری با بیان اینکه فراکسیون ایثارگران آمادگی دارد این قبیل موارد را در قالب طرح دو فوریتی در مجلس مطرح کند، گفت: برای تدوین این طرح ها از دیدگاه های خانواده ایثارگران که خود ذی نفع هستند نیز بهره می گیریم و معمولا قبل از اعلام وصول در هیات رییسه، نظر نمایندگان را از طریق رایزنی برای رای به طرح مذکور جلب می کنیم. در این زمینه اخیرا مجلس برای اشتغال خانواده ایثارگران، مصوبه ای را در قالب بخشی از برنامه پنج ساله پنجم گذراند که نمونه موفقی از ورود به موضوعات ایثارگری در مجلس فعلی بود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر یک مسیر هموار برای پیگیری مطالبات ایثارگران، گنجاندن ردیف های مورد نیاز در بودجه سالانه کشور است و با توجه به اینکه فصل تصویب بودجه 1400 در مجلس فرارسیده، باید زمان را از این نظر مغتنم شمرد. از این رو هر طرح و ایده ای که بار مالی دارد، باید به صورت مدون در اختیار فراکسیون ایثارگران قرار بگیرد تا بتوانیم در جریان تصویب بودجه برای تامین مالی آن چاره جویی کنیم.

نایب رییس فراکسیون ایثارگران مجلس در عین حال ادامه داد: برخی از موضوعات ایثارگری نیز بار مالی ندارد اما نیازمند استفساریه از مجلس یا شورای نگهبان است که فراکسیون ایثارگران آمادگی دارد برای تسهیل اجرای قوانین مربوطه، این موارد را نیز با فوریت دنبال کند.

شاکری در پاسخ به سوال یکی از اعضای کارگروه ایثارگران جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی درباره علت تشکیل دو فراکسیون در حوزه ایثارگری در مجلس کنونی، گفت: در زمان برگزاری انتخابات هیات رییسه فراکسیون ایثارگران، حسن نوروزی، نماینده ادوار مجلس و رییس سابق این فراکسیون جلسه را برای کاری ترک کرد و انتخابات در غیاب وی برگزار شد که اخلاقی تر این بود که برگزاری انتخابات به زمان حضور وی در جلسه موکول می شد. در این انتخابات احمد امیرآبادی به عنوان رییس فراکسیون انتخاب شد اما گروهی از نمایندگان مجلس تصمیم گرفتند با توجه به حضور حسن نوروزی در فراکسیون ایثارگران در دوره گذشته، از ظرفیت وی به شکل دیگری استفاده کنند و به این ترتیب فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت در مجلس نیز اعلام موجودیت کرد که اتفاقا با اقبال روبرو شد و حسن نوروزی نیز به عنوان رییس این فراکسیون رای نمایندگان را جلب کرد.

به گفته وی، تفکیک وظایف دقیقی میان این دو فراکسیون صورت نگرفته اما مقرر شده در فراکسیون ایثاگران فقط موضوعات کلان دنبال شود و موارد نظارت و پیگیری صرفا در فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت صور گیرد؛ ضمن اینکه در مسائل تقنینی هر دو فراکسیون به صورت مشترک به موضوع ورود می کنند.

در ادامه این جلسه مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی و تنی چند از اعضای کارگروه ایثارگران این جمعیت به بیان مهمترین موضوعات مبتلابه جامعه ایثارگری پرداختند. از جمله این موارد عدم تمکین دستگاه های دولتی از قوانین استخدامی خانواده ایثارگران بود که به گفته آنها، در حالی که قانون در مورد استخدام 30 درصد کارکنان دستگاه های دولتی از خانواده ایثارگران صراحت دارد، اما اغلب دستگاه ها و حتی مجموعه بنیاد شهید از اجرای آن سر باز می زنند و در خلاء نظارتی مجلس از قانون مذکور تمکین نمی کنند. همچنین موضوع استخدام فرزندان جانبازان بالای 70 درصد واجد شرایط از دیگر مواردی است که در قوانین موجود، پیش بینی شده اما اجرا نمی شود.

نواقص متعدد در قانون جامع ایثارگران نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که مقرر شد جزییات این نواقص به تفصیل در اختیار فراکسیون ایثارگران قرار بگیرد.

گلایه مندی نسبت به تعطیلی معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و عدم پرداختن به موضوعات مربتط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز در این جلسه مطرح شد که اقبال شاکری وعده داد این مسئله را نیز در فراکسیون ایثارگران مجلس مطرح کند.

وجود انباشت قوانین در حوزه جانبازان و ایثارگران و تزاحم برخی از این قوانین نسبت به یکدیگر، ضرورت اعمال نظارت بر اجرای قوانین از سوی مجلس و بنیاد شهید به صورت توامان، عدم برخورد مناسب برخی از کارکنان بنیاد شهید با مراجعان، ضرورت برخی تغییرات ساختاری در بنیاد شهید و در صورت امکان قرار گرفتن این نهاد در زمره نهادهای تحت نظر رهبری به منظور ایجاد وحدت رویه در این نهاد با وجود تغییر دولت ها و پرداختن به اشتغال فرزندان جانبازان و ایثارگران از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

اقبال شاکری، نایب رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی پس از استماع دیدگاه های اعضای کارگروه امور ایثارگران جمعیت جابنازان بر ضرورت پیگیری این موارد تاکید کرد و گفت: لازم است این ارتباطات ادامه پیدا کند تا فراکسیون ایثارگران بتواند از ظرفیت و اطلاعات جمعیت جانبازان در زمینه اولویت بندی مسائل مبتلابه جامعه ایثارگری بهره مند شود. البته برخی از موارد مطرح شده در حد گله و شکایت بود که ما هم می توانیم در قالب تذکر و نطق به این ترتیب گلایه مندی خود را منتقل کنیم. اما برای حل مسائل و پیشبرد امور باید موضوعات و راه حل آنها به صورت مشخص مطرح شود. بنابراین خانواده جانبازان برای تسریع در پرداختن به مشکلات باید در این میسر فراکسیون را همراهی کنند.

وی یادآورشد: در کنار فرصتی که از ناحیه تصویب بودجه 1400 در پیش رو قرار دارد، حضور سعید اوحدی در راس بنیاد شهید را نیز باید مغتنم شمرد و از ظرفیت وی برای حل برخی مسائل ریشه‌دار جامعه ایثارگری استفاده کرد؛ کمااینکه در مدت اخیر برخی از مسائل بر زمین مانده توسط وی حل و فصل شده است.

شاکری در خاتمه تاکید کرد فراکسیون ایثارگران مجلس چه در بعد نظارتی و چه در بعد تقنینی آمادگی دارد از طریق تعامل با بنیاد شهید و یا گنجاندن ردیف های مورد نیاز در بودجه سالانه کشور، مسائل خانواده بزرگ جانبازان و ایثارگران را حل و فصل کند.

|مهرنوش یاسری

اینستاگرام
گاهی در اردوی اسرا در عراق افرائی مجروح وحبی نخاعی بودند این محبت ووحدت بود که به محروحان رسیدگی میشد در هر شهر ستاذی بسیجی وار ایجاد واز حال افراد رزمنده در نقاهت دلجویی والبته هزینه درمان را از خود کجروح یا بگیرند بی توجهی که رویت میشودقابل بخشش نیست مال و منال وقدرت ومنصب شما را از محبت دور نسازد بگذرد
باسللم خدمت برادر اقبال شاکری خواهشمندم که هرنوع قانونی راکه تصویب ویا اصلاح می کنید حتما نام سازمان صداوسیما راذکر کنید چونکه می گویند بزای اجرای قانون مادارای قانون خاص می باشیم وانرا اجزا نمی کنند
... روز و شب ؛ فکرشان آنست ؛ که چطور رزمندگان را فقیر تر ،
و جانبازان را زیر ۲۵% ؛
و مطابق قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ( معلولان ) بدبخت تر کنند!
..
بیایید قدر شناس باشید و قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ( معلولان ) را باطل کنید ؟!
و قانون جدید خدمات رسانی به ایثارگران بنویسید که رزمندگان ایثارگرند و ماهی ۵ ملیون تومان حقوق بگیرند و دفترچه بیمه بگیرند .
و جانباز از ۱% تا ۱۰۰% همه ایثارگر شوند و حقوق بگیرند .
...
غیر از این بشود :
دشمنی با بچه های جبهه و جنگ و دفاع مقدس است .
...
البته انجمن های ایثارگری و انجمن های جانبازان :
پول و زور و قدرت دارند و مخالفت بسیار شدید می کنند؟!
زیرا منافعشان در خطر می افتد!
خواهشن طرحی انجام میگیره عملیش کنید فقط همش شده خبر و اخبار عمل کردن برای قشر ایثارگران مهم نه حرف طرحی که مجلس و شورای نگهبان و ریس جمهور تعیین میکنه چرا سازمان اداری استخدامی زیر بارش نمیره پس کو عمل همش شده حرف
سلام خدمت برادر جانباز اقای اقبال شاکری،،،،،،چشم امیدبچه های جانباز زیر 25%به شماست،،،، ،،تامین اجتماعی روز بروز قوانین باز نشستگی خاص جانبازان زیر 20% را
بنفع خودش محدودتر میکند،!!!!!، یک جانباز زیر 20% ،شیمیایی واعصاب وروان ،55ساله،با25سال بیمه دیگر نمیتواند،باز نشست شود،،،،،،،،،، !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!چرا وبه چه علت
۹۹۰۹۹۷۰۹۰۶۰۱۰۰۲۱,۲۲ - ابطال بند ۱-۲-۷ بخشنامه تنقيح و تلخيص دستورالعمل هاي حوزه بازنشستگي شماره ۱۳۱۹۶/۹۷/۱۰۰۰​ مورخ ۹۷/۱۱/۳۰ سازمان تامين اجتماعي

« بسم الله الرحمن الرحيم »

هيأت تخصصي كار ، بيمه و تامين اجتماعي

* شماره پـرونده : هـ ع/۹۸۰۲۳۲۵ و ۹۸۰۳۲۱۸

شماره دادنامه :۲۲-۹۹۰۹۹۷۰۹۰۶۰۱۰۰۲۱ تاريخ: ۹۹/۲/۱۵

* شـاكــي : آقايان داود دوستي و ابوالفضل فراهاني

* طرف شكايت : سازمان تامين اجتماعي

* مـوضـوع شكايت و خـواستـه : ابطال بند ۱-۲-۷ بخشنامه تنقيح و تلخيص دستورالعمل هاي حوزه بازنشستگي شماره ۱۳۱۹۶/۹۷/۱۰۰۰ مورخ ۹۷/۱۱/۳۰ سازمان تامين اجتماعي

* شكات دادخـواستي به طـرفيت سـازمان تامين اجتماعي به خـواسته ابطال بند ۱-۲-۷ بخشنامه تنقيح و تلخيص دستورالعمل هاي حوزه بازنشستگي شماره ۱۳۱۹۶/۹۷/۱۰۰۰ مورخ ۹۷/۱۱/۳۰ سازمان تامين اجتماعي به ديوان عدالت اداري تقديم كرده كه به هيأت عمومي ارجاع شده است متن مقرره مورد شكايت به قرار زير مي باشد:

۷-۲- شرايط بهره مندي جانبازان و آزادگان از قانون

۷-۲-۱- دارا بودن حداقل ۲۰ درصد جانبازي و ۲۰ سال سابقه خدمت قابل قبول از لحاظ بازنشستگي يا بيمه پردازي يا افزودن سنوات خدمت ارفاقي.

*دلايل شكات براي ابطال مقرره مورد شكايت:

براساس ماده واحده قانون بازنشستگي جانبازان انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي و آيين نامه اجرايي آن مورخ ۸۵/۲/۱۰ مصوب هيات وزيران شرط لازم جهت بازنشستگي فرد جانباز، دارا بودن حداقل ۲۰ سال سابقه در خدمت عنوان شده است و به هيچ عنوان اشاره اي به درصد جانبازي نشده است.

* در پاسخ به شكايت مذكور، مديركل دفتر امور حقوقي و دعاوي سازمان تامين اجتماعي به موجب لايحه شماره ۴۱۳۷/۹۸/۷۱۰۰ مورخ ۹۸/۷/۱۶ به طور خلاصه توضيح داده است كه:
با عنايت به مفاد بندهاي سه گانه ذيل ماده واحده قانون نحوه بازنشستگي جانبازان انقلاب اسلامي ايران و جنگ تحميلي و معلولين عادي و شاغلين مشاغل سخت و زيان آور مصوي ۶۷/۹/۱ با اصلاحات و الحاقات بعدي و اينكه بندهاي مزبور در مقام بيان ساير شرايط بازنشستگي جانبازان و معلولين براساس اعطاي سنوات ارفاقي بوده، لذا اين نوع بازنشستگي خاص بدون اعطاي سنوات ارفاقي موضوعيت نخواهد داشت. در قانون يادشده نيز حكمي براي جانبازان زير ۲۰% درجه جانبازي مقرر نگرديده و جانبازان ۲۰ درصد و بالاتر مشمول بهره مندي از اين قانون مي باشند.


*راي هيات تخصصي كار ، بيمه و تامين اجتماعي :

در خصوص شكايت آقايان داود دوستي و ابوالفضل فراهاني به طرفيت سازمان تأمين اجتماعي به شرح محتويات پرونده با عنايت به ماده واحده قانون نحوه بازنشستگي جانبازان انقلاب اسلامي ايران و جنگ تحميلي و معلولين عادي و شاغلين مشاغل سخت و زيان آور مصوب ۶۷/۹/۱ خصوصاً بندهاي سه گانه آن كه جـداگانه نوع و درجه معلـوليت را مشخـص مي كند مستفاد ميگردد كه قانونگذار يكي از شرايط برخورداري از مزاياي قانون مزبور را برخورداري از حداقل ۲۰ درصد جانبازي يا معلوليت دانسته است و براي معلوليت كمتر از آن مزايايي لحاظ نكرده است. لذا بند ۱-۲-۷ بخشنامه موضوع شكايت مغايرتي با مفاد قانون فـوق الذكر نداشته و قابل ابطـال نيست و مستنداً به بند (ب) ماده ۸۴ قـانون تشكيلات و آيين دادرسي ديوان عدالت اداري رأي به رد شكايت صادر و اعلام مي گردد رأي صادره ظرف مهلت بيست روز از تاريخ صدور قابل اعتراض از جانب رئيس ديوان يا ده نفر از قضات ديوان عدالت اداري قابل اعتراض مي باشد.


رحيم باقري زياري

رئيس هيات تخصصي كار ، بيمه و تامين اجتماعي

ديوان عدالت اداري
جناب آقای دکتر شاکری عرض سلام وخسته نباشید
بیان دومشکل ازجانبازان شیمیایی بابنیادشهید برای پیگیری لازم
1-بنیادشهیدمرکز وبه تبع آن اداره کل کمیسیون پزشکی بنیادعلی رغم تاییدشیمیایی جانبازتوسط کمیسیونهای بدوی وعالی سپاه مستقر دربیمارستان بقیه الله الاعظم (عج)تهران ازتایید شیمیایی تعدادزیادی ازجانبازان که ازسایر مجروحیتها دارای درصد هستندبه دلیل نامعلوم که آنان این ضایعات را قابل انتساب به شیمیایی بودن تشخیص نداده اند (علی رغم گستردگی کمی وکیفی ضایعات شیمیایی) شایدهم مالی و........سرباز میزنند.
مگر معیار تشخیص ضایعات شیمیایی با غیر شیمیایی بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج)با متخصصین کمیسیون پزشکی بنیاد فرق میکند؟
که دراین رابطه نیازمند اقدام لازم بصورت یکنواخت وحفظ وحدت رویه بمنظور جلوگیری ازنارضایتی جانبازان درراستای گسترش فرهنگ ایثار وشهادت هستیم.
این درصورتی است که این موضوع برای جانبازان فاقد درصد براساس تبصره الف ماده 87 قانون برنامه ششم بنیاد موظف شده بلافاصله 5درصدجانبازی اعطا نماید که درادامه با شرکت درکمیسیونهای پزشکی قابل افزایش است. بنظرم راه حل این موضوع نیازمندیک استفساریه برای تبصره الف ماده 87 قانون برنامه ششم درخصوص تعلق گرفتن 5درصد جانبازی ازبابت شیمیایی بودن برای جانبازان دارای درصد ازمجروحیتهای قبلی مطابق جانبازان فاقد درصد وابلاغ آن به بنیادشهید مرتفع شود. (قاسم سنچولی-زاهدان کدملی 2030460923)
2-باعنایت به صراحت قانون دربندالف ماده87برنامه ششم درخصوص رزمندگان فاقد مدارک بالینی درصورت تایید یگان اعزام کننده بنیاد موظف است بلافاصله 5درصد جانبازی اعطا نماید که این قانون را نیز درموارد متعدد بنیادشهید باعدم تحویل گرفتن پرونده ها ازسوی مدیریت ایثارگران سپاه اجرا نمی کند(احمدسنچولی اززاهدان کدملی 2030962538)
به عمل کار براید به سخنرانی نیست ما جانبازان زیر 25 درصد از این حرفها زیاد شنیدیم ولی چرا قانونی که تصویب شده اجرا نمیشه آیا کسی نیست که نظارت کنه پس این قوانین به
چه درد میخورد حتما برای ......وراث اونم بد نیست
ای برادر خاکپور این چه حرفی است که میزنید .ما حقوق پنج میلیونی .انوقت اقازاده ها کیسه ها خالی را نمیدوزند.ما با ای وضع اقتصاد وگرانی امروز به ماهی سه میلیون هم قانع هستیم .ما به خواب هم حقوق بالای پانزده میلیونی رانمبینیم.تازه ما را گدا خطاب میکنند خیلی حرف بزنیم.معسر وبعد مقصر وبعد ضد دین خدا وسینه دیوار تق تق تق تمام.انالله و....بازم خدا پدر کسای رابیامرزد که مردانه از حق وحقوق ما کداها ومعسر ومقصرها دفاع میکنند ..دستشان درد نکند ولی با این قانون دست به دست شدن وهفت خان وهفت دروازه بگذرد.دیگر به چه درد میخورد نوش دارو بعد از مرگ سهراب . قانون ایثارگران حالا حالاها باید در بایگانی مجلس خاک بخورد وپوسیده شود و صد سال عمر شما و دیگران وقتی مردیم یک کمی روی سنگ مزارمان برای دل خوشی ایندگان می پاشند.خداوند نگهدار همه شیر مردان دفاع مقدس باشد وهمچنین زحمت کشان این قشر صبور وابرومند.ما ممنون تک تک این عزیزان هستیم ودعا وعاقبت به خیری از خداوند برای انان طلب میکنیم انشاالله..
اولویت مهم برای ایثارگران و جانبازان اشتغال فرزندان آنان است . چهار ، پنج سال است برای استخدام فرزندم به دستگاه های دولتی و شهرداری و ریاست جمهوری ( سامانه سامد ) مراجعه و نامه نگاری کرده ام و نتیجه ای نداشته است . این همه نیروهای جدید در سازمان ها و دستگاه های دولتی که در تهران استخدام می شوند و یا جایگزین بازنشسته ها می شوند و اکثراٌ هم از شهرستان به تهران آمده اند با چه ضوابطی جذب می شوند ؟ البته با رابطه و پارتی و نفوذ و قدرت صاحب منسبان . فرزندان ایثارگران بیکارند و آقا زاده ها در ناز و نعمت !
سلام و عرض ارادت به محضر جناب آقای شاکری احتراماً باستحضار مرسانیم جمعی از جانبازان 70 درصد شهرستانی نخست اینکه گله ای ازجنابعالی داشته وآن اینکه ازبس گفتند و شنیدیم بارمالی دارد حناق گرفتیم چطور برای پاداش های ميلياردی به افرادی نمونه خانم تکواندو کاری پس از اینکه مدال گرفت بلافاصله یک واحد آپارتمانی اداری، یکباب مغازه، 300سکه طلا، 50میلیون تومان وجه نقد، یکدستگاه خودرو... ولی تابه جانبازان می‌رسد بارمالیش رابرخمان کشیده واما قوانینی موجوده که متأسفانه دولت از عمل به مرشان طفره رفته ومجلسیان هم که 10%وظیفه اشان تصویب لوایح و قوانین و90%نظارت بر حسن اجرای قوانین معلوم شدکه مجلس ودولت دستشان دریک کاسه هست قوانینی که هست واجرا نمی‌شود 1_حسب قانون سربازان وظیفه وبسیجیان از کار افتاده کلی پس از 30سال همطراز با نیروهای پایور آنهم با دو رتبه بالاترسنوات پاداش پایان خدمت وطلب ذخیره مرخصی اشان بایستی پرداخت میشد که تااین تاریخ99/9/14بحساب هیچ یک از جانبازان که فقط از بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافتی دارند واریز نگردیده عرض شود درتمام دنیا وکشورخودمون
با سلام شما را به خدا حقوق رزمندگان معسر را بیشتر کنید یک خانواده 5 نفری چطور زندگی کنیم در صورتی که پسرم را 15 ساله بوده عمل قلب باز انجام داده کار نمتواند انجام دهد تا سوم راهنمای هم درس خوانده راضی بودیم لااقل در جای آبدارچی هم قبول کنند ولی نشده الآن 25 ساله است نه خانه دارد نه توانستیم برای خانواده‌ی تشکیل بدهیم لااقل حقوق یک کارمندساده را به رزمندگان بدهید جای دوری نمیرود
سلام من 15 ساله بودم رفتم جنگ حالا 53 ساله هستم مگر ما چند سال عمر خواهیم کرد لااقل حقوق یک کارمند را به ما بدهید با یک میلیون میشود چی گرفت لطفا مسئولین با امور ایثارگران همکاری کنند ما نه جای کار میکنیم نه بیمه داریم نه دفترچه بیمه خودمان مریض همسرمان مریض پس چکار کنیم
با سلام شما را به خدا حقوق رزمندگان معسر را بیشتر کنید یک خانواده 5 نفری چطور زندگی کنیم در صورتی که پسرم را 15 ساله بوده عمل قلب باز انجام داده کار نمتواند انجام دهد تا سوم راهنمای هم درس خوانده راضی بودیم لااقل در جای آبدارچی هم قبول کنند ولی نشده الآن 25 ساله است نه خانه دارد نه توانستیم برای خانواده‌ی تشکیل بدهیم لااقل حقوق یک کارمندساده را به رزمندگان بدهید جای دوری نمیرود
با عرض ادب وسلام حاج اقا شاکری بنده جانباز25%جنگ تحمیلی هستم از بنیاد حقوق کمک معیشت میگیرم کسی که کمک معیشت میگیره طبق قانون بنیاد باید ۵تا استعلام کتبی محرمانه از تامین اجتماعی نیروهای مصلح از سپاه از ارتش وبسیج و...... بعدش کمک معیشت بهش بدن اونوقت میرم درخواست حقوق حالت اشتقال میدم میگن دکتر کمسیون باید تشخیص کار افتادگی کلی بده تا شما حقوق حالت اشتقال بگیری بعداز ۵ سال انتظار دکتر از تهران به شهرستان میاد 750 نفر جانباز را در عرض چن ساعت ویزیت میکنن مسعله جللب اینجاس دکترهای بیرون میرم معاینه میکنن میگن خیلی باید مواظب خودت باشی ترکشی که توی بدنت هست هرازگاهی باعث عوفونت میشه واگر عفونت یه قطرش بره داخل خونت باث مرگت میشه قرص اعصابت را مرتب بخور ادم پیش خودش میگه برم خونه یه وصیت نامه بنویسم نکنه امروز فردا بمیرم بعدش میای بنیاد بری کمسیون دکترا از تهران اومدن خستگی راه درعرض ۲ دقیقه میای توضیع بدی درم چیه مرضم چیه یه دفعه میبینی پروندت رفته روی میز اونیکی میگی چی شد دکتر میگه نوشتم برو خیالت راحت باشه اخه مازمان جنگ اینجوری بازی در میاوردیم ایا حق ما اینه توجانباز ماده ۳۸ تو۵۰ تو۴۸ هستی تو شب به دنیا اومدی اون روز به دنیا اومده توماده ۸۵ اون۲۵ بابا بخدا سن همه جانبازان اسرای عزیز از ۵۰و۶۰ سال گذشته اگه میخاید برای ما کاری بکنید تا خودمون زنده هستیم انجام بدید باچشم خودمون ببینیم که باخیال راحت بمیریم جانباز تا خودش زندس حقوق نمیدید همینکه میمیره میان پرونده سازی میکنن درددل ما تموم شدنی نیست حاجاقا شاکری خداوند به شما وخانواده شما سلامتی بده چون سلامتی بهترین نعمت خداوند است اقای شاکری شما هرقدمی برای بچهای جنگ برمیداریدپاداش شما پیش خدا بالای سرمون محفوظ میمونه تاریخ نشون میده کی به بچهای جنگ خدمت کرده وچه کسی خیانت شما به کار ادامه بدین ما هم دعا گوی شما هستیم با تشکر غیاثوند
جناب آقای دکتر شاکری عرض سلام وخسته نباشید
بیان دومشکل ازجانبازان شیمیایی بابنیادشهید برای پیگیری لازم
1-بنیادشهیدمرکز وبه تبع آن اداره کل کمیسیون پزشکی بنیادعلی رغم تاییدشیمیایی جانبازتوسط کمیسیونهای بدوی وعالی سپاه مستقر دربیمارستان بقیه الله الاعظم (عج)تهران ازتایید شیمیایی تعدادزیادی ازجانبازان که ازسایر مجروحیتها دارای درصد هستندبه این دلیل واهی که آنان این ضایعات را قابل انتساب به شیمیایی بودن تشخیص نداده اند (علی رغم گستردگی کمی وکیفی ضایعات شیمیایی) شایدهم مالی و........سرباز میزنند.
مگر معیار تشخیص ضایعات شیمیایی با غیر شیمیایی بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج)با متخصصین کمیسیون پزشکی بنیاد فرق میکند؟
که دراین رابطه نیازمند اقدام لازم بصورت یکنواخت وحفظ وحدت رویه بمنظور گسترش فرهنگ ایثاروشهادت وجلوگیری ازنارضایتی جانبازان هستیم.
این درصورتی است که این موضوع برای جانبازان فاقد درصد براساس تبصره الف ماده 87 قانون برنامه ششم بنیاد موظف شده بلافاصله 5درصدجانبازی اعطا نمایدکه درادامه با شرکت درکمیسیونهای پزشکی قابل افزایش است. بنظرم راه حل این موضوع نیازمندیک استفساریه برای تبصره الف ماده 87 قانون برنامه ششم درخصوص تعلق گرفتن 5درصد جانبازی ازبابت شیمیایی بودن برای جانبازان دارای درصد ازمجروحیتهای قبلی مطابق جانبازان فاقد درصد وابلاغ آن به بنیادشهید مرتفع شود.(قاسم سنچولی-زاهدان کدملی2030460923)
2-باعنایت به صراحت قانون دربندالف ماده87برنامه ششم درخصوص رزمندگان فاقد مدارک بالینی درصورت تایید یگان اعزام کننده بنیاد موظف است بلافاصله 5درصد جانبازی اعطا نماید که این قانون را نیز درموارد متعدد بنیادشهید باعدم تحویل گرفتن پرونده ها ازسوی مدیریت ایثارگران سپاه اجرا نمی کند(احمدسنچولی اززاهدان کدملی 2030962538)
نمی دونستیم در تگزاس زندگی می کنیم هر کس برای خودش یک دولت تشکیل داده قانون را هر طوری میلش می کشه تفسیر می کنه پس این مجلس انقلابی چرا قانونی که تصویب کرده پیگیری نمی کنه چرا نظارت نداره
سلام وخسته نباشید
چراتامین اجتماعی بااختیارخودش هرکاری راکه بخواهدانجام میدهد وتابع هیچ قانون ومقرراتی نسیت مثلا حقوق کارمندان جانبازکه میخواهندبازنشسته شوندباهردرصدجانبازی بایدبراساس آخرین حکم کارگزینی محاسبه شودولی تامین اجتماعی زیربارنمیرود آیا میتواندقانون رانقض کندیانه ، لطفا شفاف جواب مارابدهید
سلام خدمت جناب شاکری عزیز و اعضای کمیسیون
حدود 4 الی 5 سالی هست که تخفیف 30 درصد شهریه ی دانشگاهها برای فرزندان جانبازان زیر 25 درصد تصویب شده ولی هر گاه با بنیاد تماس می گیریم ، می گویند دستورالعملی در ان خصوص به ما ابلاغ نشده است..
لطفا پیگیری بفرمایید این مصوبه شکل اجرایی به خودش بگیرد.
با تشکر
متاسفانه بنیادحق خیلی هاراپایمال کردوجوابگوهم نیستند!نه ماده 38تکلیف آن معلوم است نه سهام بانگ دی!برای برخی اعمال شده آنهم ناقص و بقیه هم هیج!!!جناب اوحدی چکاردارندمیکنندمعلوم نیست که نیست!!
با عرض سلام من تو جاده ساوه به همدان کارت که نشان میدهم اصلا توجهی نمیکنند من که ۲۸ماه جبهه دارم این کار شون اصلا درست نیست خواهش می کنم از بنیاد شهید و ایثار گران این موضوع را پیگیری کنید با تشکر
آقای شاکری سلام، چنانچه طرح تسری تمامی امتیازات جانبازان 25درصد به تمام جانبازان زیر 25درصد و رزمندگان در مجلس تصویب شود، عمده مشکلات خانواده ایثارگران، به یاری خدا، مرتفع خواهد شد. به امید آن روز
من مصاحبه رییس تامین اجتماعی شرق تهران را دارم که گفته بودند هر جانبازی بعد از 50 سالگی با بیست سال سابقه می تواند درخواست بازنشستگی دهد بعد یکدفعه از دو سال پیش این قانون را سر خود نقض کردند و اعطای بازنشستگی را به بالای بیست درصد مشروط کردند , میگویند مجلس قانونی را تصویب کرده که در بودجه بار مالی آن پیش بینی نشده . نماینده های محترم مجلس الان در زمان بررسی لایحه بودجه فرصت خوبی است که تکلیف قوانین جانبازان را بطور اساسی معین کنید .
تبدیل وضعیت هیچ شد سازمان امور استخدامی گفته نیروهای شرکتی نمی توانند تبدیل شوند مجلس ترسیده سکوت مطلق کرده
اقایان انجام بدیدکسی که جلوتان نگرفته این کار بکنیم اون کار نکنیم یه کاری بکنید کارستون از بس گفتید خسته شدیم چقدر انتظار تا زمانی که شما تصمیم بگیرید وقانون واجرا بشه نصف امتیازات ما پریده مثل کسر خدمت ووو
سلام خسته نباشیددرموردسهمیه دانشگاه ازادکه سنجش اجازه استباده ازاین سهمیه روازماگرفته هم کاری کنین سنجش میگه اونایی که قبلا توسراسری درس خوندن دیگه حق سهمیه توازادروندارن درحالی که اگه توازادبودن یاسایردانشگاه هامیتونستن این کارسنجش داره به اکثربچه های ایثارگران ضربه شدییییدی واردمیکنه
چیزی برای گفتن یا نوشتن نمانده همه چیز مثل روز روشن است ولی ایثارگران عزیز این نیز بگذرد .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi