شناسه خبر : 79248
چهارشنبه 12 آذر 1399 , 11:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رزمندگان انصارالله با شهر استراتژیک مارب چقدر فاصله دارند؟

جدیدترین خبرها از درگیری‌ها در آخرین پایگاه سعودی ها در مرکز یمن+عکس

نیروهای یمنی.jpg

نیروهای یمنی در شمال غرب استان مارب در تلاش هستند بخش های رغوان و مدغل را به طور کامل پاکسازی کنند تا آخرین مرحله عملیات را برای آزادی شهر مارب (قلب یمن) از سه محور آغاز کنند.

حومه شمال شرق پایگاه مهم و راهبردی «ماس» در شمال غرب استان مارب همچنان صحنه درگیری های سنگین است و نیروهای ارتش، رزمندگان انصارالله و قبایل در تلاش هستند با عقب راندن عناصر ائتلاف سعودی به پیشروی های میدانی ادامه دهند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، عملیات های دقیق موشکی رزمندگان یمنی به صورت مستمر در جریان است و در حملات هدفمند روزهای گذشته به پایگاه نظامی تداوین در محور شمال شهر مارب، شماری از عناصر ائتلاف از جمله ۱۰ افسر سعودی کشته شدند.

یک منبع میدانی که از نزدیک تحولات را در استان مارب دنبال می کند در گفت وگو با مشرق به جزئیات پیشروی اخیر نیروهای یمنی اشاره کرد و افزود: از شروع عملیات آزادسازی پایگاه نظامی ماس تاکنون مساحتی در حدود ۲۵۰ کیلومتر مربع در بخش های رغوان و مدغل از اشغال خارج شده است.

این منبع میدانی با بیان این که در جریان این عملیات، مناطق مهمی از جمله «وادی ماس، ال الساحل و...» پاکسازی و آزاد شده اند، گفت: در حال حاضر درگیری ها در حومه غربی مناطق «اسدادس، شعفان، ابوسره، ال ناجی و ...» در مرکز بخش رغوان در جریان است.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، حدود ۵۵ درصد از مساحت بخش بسیار مهم رغوان (محور غربی) به کنترل درآمده است و اگر رزمندگان منطقه «اسدادس» را پاکسازی کنند، مرکز این بخش از اشغال عناصر ائتلاف سعودی خارج می شود.

به گفته این منبع میدانی، مرکز و شرق بخش رغوان همچنان در اشغال نیروهای ائتلاف سعودی است که مناطقی مهمی از جمله «ال ناجی، اسدادس، شعفان، ال قطوم، الزینما، ارغوان، ال مروان و ...» را در بر می گیرد و رزمندگان برای پاکسازی این نقاط مصمم هستند.

با پاکسازی های که در روزهای گذشته صورت گرفته است نیروهای یمنی فاصله خود را از پایگاه نظامی «ماس» با عناصر ائتلاف سعودی در شهر مارب به ۴۵ کیلومتر کاهش داده اند و با آزادی کامل بخش «رغوان» رزمندگان از محور شمالی به ۱۹ کیلومتری این شهر خواهند رسید.

در محموع نیروهای یمنی از محور مرکزی بخش رغوان (حومه اسدادس) با شهر مارب حدود ۴۰ کیلومتر فاصله دارند؛ از محور «سه راه الکسارات» در جنوب شرق بخش «مدغل» فاصله رزمندگان با شهر مارب ۱۲ کیلومتر است.

به گفته منابع میدانی حاضر در منطقه، نیروهای یمنی از حومه کوه «غبیرا» در محور شرقی بخش «صرواح» ۱۵ کیلومتر با شهر مارب (قلب یمن) فاصله دارند که آخرین و مهم ترین پایگاه سعودی ها در مرکز یمن به شمار می آید.

روند تحولات میدانی نشان می دهد رزمندگان یمنی با پاکسازی کامل بخش «رغوان و مدغل» در تلاش هستند تمامی موانع موجود برای حرکت به سمت شهر مارب را بر دارند و همچنین از سوی عناصر ائتلاف سعودی از محور شمالی قیچی نشوند.

با تسلط کامل نیروهای یمنی بر بخش های مهم «رغوان و مدغل» ، مسیر اصلی (صنعاء - مارب) و خط تدارکاتی برای پیشروی به سمت شهر مارب از محور شمالی باز می شود و انتقال نیرو و تجهیزات نظامی به راحتی و با سرعت بالایی انجام می شود (با آزادی پایگاه ماس نیمی از این مسیر برای رزمندگان باز شده است)

به گزارش مشرق، با فراهم شدن شرایط در محور شمالی یا همان محور شماره یک، سایر نیروهای یمنی همزمان از دو محور دیگر (جنوب شرق بخش مدغل و محور شرق بخش صرواح) به سمت شهر مارب پیشروی می کنند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi