شناسه خبر : 79404
سه شنبه 18 آذر 1399 , 10:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در سفر «اوحدی» به خراسان رضوی صورت می‌گیرد؛

گام بلند بنیاد برای رفع مشکل مسکن و اشتغال ایثارگران

سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز (دوشنبه) در ابتدای حضور در استان خراسان رضوی با حضور در گلزار مطهر بهشت رضا (ع) شهر مشهد نسبت به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد.

وی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با بیان اینکه سفر به استان خراسان رضوی بیست و سومین سفر از سفر‌های استانی است که به صورت هفتگی انجام می‌شود، اظهار داشت: هدف اصلی این سفر امضای دو تفاهم نامه با موضوعات تامین زمین برای مسکن پنج هزار نفر از ایثارگران استان، تامین سه هزار شغل برای ایثارگران خراسان رضوی و ساماندهی گلزار‌های مطهر شهدا است.

معاون رییس جمهور ادامه داد: در این سفر مجموعه اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به انجام مطالعاتی در مورد زمینه‌های فعالیت در استان خراسان رضوی می‌پردازند که یکی از این موارد تاسیس یک زائرسرای بزرگ برای اسکان و برگزاری اردو‌های ویژه ایثارگران خواهد بود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ادامه یافتن سفر‌های استانی گفت: در صدد هستیم در ایام دهه مبارک فجر به صورت نمادین اجرایی شدن تفاهم نامه‌های امضا شده در ۲۲ استان را اعلام کنیم. البته در حال حاضر در تعدادی از استان‌ها عملیات اجرایی تفاهم نامه‌ها آغاز شده است و کمیته‌های مشترکی متشکل از بنیاد شهید و امور ایثارگران و استانداری کار‌های نظارت بر این پروژه‌ها را بر عهده دارند.

اوحدی همچنین در خصوص آخرین شرایط شهدای سلامت گفت: در حال حاضر جلسات کمیته ملی و کمیته‌های  استانی به منظور بررسی پرونده این شهدا به صورت مستمر برگزار می‌شود و تاکنون ۶۰ پرونده از ۱۳۰ پرونده بررسی شده از سوی کمیته‌های استانی در اختیار کمیته ملی قرار گرفته است که مصادیق شهادت مربوط به ۴۰ پرونده تایید شده است. امروز نیز دکتر نهاوندیان معاون محترم اقتصادی رییس جمهور جلسه‌ای را با ستاد کرونا و وزرای مربوط به این حوزه برگزار می‌کنند که یکی از موضوعات این جلسه تسریع در رسیدگی به شرایط این شهدای گرانقدر است.

معاون رییس جمهور در ادامه با حضور در حرم مطهر امام رضا (ع) به زیارت هشتمین امام شیعیان پرداخت.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه برنامه‌های خود با حضور در منازل خانواده معظم شهید «مهدی شمقدری»، آزاده سرافراز «محسن رافتی سخنگو» و جانباز گرانقدر ۷۰ درصد «سید محمد قریشی» با آنان دیدار و گفتگو خواهد کرد.

همچنین خانواده معظم شهید «غلامرضا باخدا»، خانواده معظم شهید «حسن ابوالفضلی»، جانباز و آزاده سرافراز «علی محسن آبادی» و جانباز گرانقدر ۷۰ درصد «محمد اکبری» و خانواده‌های معظم شهدای منا، شهیدان «محسن کمیلی مقدم»، «عباس علی آبادی»، «عبدالصمد خانگی»، «حسین شیخانی»، «مرادعلی انجیدنی» و «عبدالله حصاری» از شهرستان نیشابور با حضور در شهر مشهد با مهندس اوحدی دیدار خواهند کرد.

معاون رییس جمهور در این سفر با حضور در استانداری خراسان رضوی نسبت به امضای تفاهم نامه تامین زمین پنج هزار واحد مسکونی و ایجاد سه هزار شغل برای ایثارگران خراسان رضوی با استاندار این استان اقدام خواهد کرد.

بازدید از مراحل ساخت هتل امام رضا (ع) پایان بخش سفر رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان خراسان رضوی خواهد بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi