شناسه خبر : 79416
سه شنبه 18 آذر 1399 , 11:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شخصیت چند وجهی شهید فخری‌زاده

«سعید فخری‌زاده» برادر شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان در قم در خصوص شخصیت این شهید والامقام اظهار داشت: خضوع و فروتنی از ویژگی‌های شخصیتی شهید محسن فخری‌زاده بود؛ به طوری که این شهید عزیز در برخورد با همه افراد در هر سنی خیلی با احترام و فروتنی رفتار می‌کرد.

وی افزود: آقا محسن علاقه زیادی به شعر بویژه اشعار حافظ داشت؛ این علاقه در کنار ابعاد علمی، تحقیقی و نظامی‌اش، نشانگر شخصیت چند بُعدی وی بود.

برادر شهید فخری‌زاده ادامه داد: این دانشمند شهید همچنین علاقه وافری به مطالعات فلسفی داشت و هر روز بخشی از وقت مطالعات سحرگاهی خود را به مطالعه ارتباط فیزیک کوانتوم و فلسفه اختصاص می‌داد و اخیراً مشغول تالیف کتابی در همین زمینه بود.

وی با اشاره به روحیه و منش مردمی شهید و دلجوی وی از دیگران ابراز داشت: رفتگر محله وقتی خبر شهادت شهید فخری‌زاده را شنید، به‌شدت ناراحت شد و علت انس و علاقه‌اش به آن شهید را دلجویی و صمیمیت و پیگری حل مشکلات وی عنوان کرد.

فخری‌زاده با اشاره به سابقه حضور شهید در جبهه گفت: شهید محسن فخری‌زاده در تمام ۸ سال دفاع مقدس در جبهه بود و بیشتر این دوران را در کردستان گذراند و حتی در این مدت، عهده‌دار یک مجله فرهنگی در کردستان بود.

برادر شهید فخری‌زاده خاطرنشان کرد: شهید مسحن فخری‌زاده دیپلم ریاضی را در سال ۵۸ از دبیرستان امام صادق (ع) قم (حکیم نظامی) اخذ کرد و پس از آن وارد دانشگاه شد و مقاطع عالی تحصیلی را در رشته فیزیک ادامه داد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi