شناسه خبر : 79433
چهارشنبه 19 آذر 1399 , 10:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ترامپ: انتخابات ۲۰۲۰ برای آمریکا لکه ننگ بود

ترامپ پس از اعطای مدال آزادی به یک ورزشکار در کاخ سفید بار دیگر انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا را «متقلبانه» و همچون یک کشور جهان سومی دانست و گفت «این انتخابات لکه ننگی برای آمریکا بود». بیش از یک ماه از برگزاری انتخابات این کشور مدعی گذشته اما هنوز بین دو نامزد بر سر نتیجه، دعواست.
انتخابات 3 نوامبر(13 آبان) آمریکا به یک آبروریزی تمام عیار برای این کشور پرمدعا تبدیل شده. دونالد ترامپ هر روز و به هر بهانه‌ای در مورد سلامت انتخابات تردید افکنی کرده و توئیت می‌زند. او هنوز شکست را نپذیرفته و روزی هم نیست که نگوید در انتخابات تقلب شده است. در جدیدترین مورد نیز رئیس‌جمهور مستقر آمریکا روز دوشنبه در مراسم اعطای مدال آزادی به «دان گیبل»کشتی‌گیر و مربی ورزشی از فرصت استفاده کرد و بار دیگر سلامت انتخابات 2020 را زیر سؤال برد: «این یک انتخابات متقلبانه بود. اگر شما نگاهی به ایالت‌های مختلف داشته باشید می‌بینید، انتخابات کاملا متقلبانه بود». رئیس‌جمهور آمریکا، سپس کشورش را به کشور جهان سومی تشبیه کرد که درگیر یک انتخابات متقلبانه بوده است: «این انتخابات مایه شرمساری و ننگی برای کشور ما بود. شبیه یک کشور جهان سوم. آرا در همه جا پیدا می‌شوند. از دستگاه‌های شمارش آرایی استفاده می‌شود که هیچ کس نمی‌داند متعلق به کیست. هیچ‌کس چیزی در‌باره آن نمی‌داند. آن طور که می‌گویند، این دستگاه‌ها دچار مشکل فنی بوده‌اند...به انتخابات نگاهی بیندازید، به ایالت‌ها، همه تقلب‌آمیز. این مایه شرم کشور است. آنها با این وضع هزاران رای را شمارش کرده‌اند. همه این اقدامات ضد من بوده است. این وضع همانند اوضاع در یک کشور جهان سوم است. به نظرم این موضوع در شکایت‌های ما مطرح شده است. ما می‌دانیم که چه اقدامی در این رابطه انجام دهیم. شما در روزهای آینده شاهد تحولات زیادی در این رابطه خواهید بود».
اختلاف شدید نتایج یک نظرسنجی جدید نیز نشان می‌دهد اکثر طرفداران حزب دموکرات در آمریکا بر این باورند که روند دموکراتیک در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا به خوبی کارایی داشته ولی در مقابل اکثر جمهوری‌خواهان با این مسئله مخالفند. نظرسنجی مشترک موسسه«گالوپ» و بنیاد «نایت» که روز دوشنبه منتشر شده حاکی است 92 درصد دموکرات‌ها معتقدند روند دموکراتیک در انتخابات امسال به خوبی کارایی لازم را داشته ولی 89 درصد جمهوری‌خواهان اعلام کرده‌اند که روند دموکراتیک در این انتخابات به خوبی عمل نکرده است. بر اساس این گزارش به نظر می‌رسد اختلاف شدید بین دموکرات‌ها و جمهوری خواهان بر سر اعتماد به روند دموکراتیک برگزاری انتخابات مربوط به رضایت و نارضایتی آنها نسبت به پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 می‌شود. 63درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی نیز گفته‌اند که به اخبار و گزارش‌های منتشر شده درباره پیروزی بایدن در انتخابات اعتماد داشته‌اند ولی 37 درصد نیز اعلام کردند که این گزارش‌ها غیردقیق بوده است. بیش از 99 درصد طرفداران حزب دموکرات این اخبار و گزارش‌ها را دقیق ارزیابی کرده‌اند و این رقم برای رای دهندگان مستقل به 67 درصد و جمهوریخواهان به 17 درصد رسیده است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi