شناسه خبر : 79481
شنبه 22 آذر 1399 , 11:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تبلور آیه قرآن در رفتار «حاج قاسم»

«محمود نوروزی» حافظ و قاری قرآن کریم با ذکر خاطره‌ای به شرح تواضع و فروتنی شهید قاسم سلیمانی در مراسم ختم یک مادر شهید پرداخت.

«محمود نوروزی» حافظ و قاری قرآن کریم خاطره‌ای را از مراسم مادر شهیدی به یاد دارد که بعد از ۳۰ سال فراق، به فرزند شهیدش پیوسته بود و او را برای تلاوت قرآن در مراسم آن مادر شهید دعوت کرده بودند.

نوروزی می‌گوید: «داشتم آیات را مرور می‌کردم که آیات پایانی سوره فرقان به ذهنم رسید. تلاوت را شروع کردم و چند دقیقه‌ای از تلاوتم گذشت که نگاهم به در ورودی مسجد افتاد. آقایی را دیدم وارد مسجد شد. آرام آرام چند قدم برداشت، جایی را پیدا کرد و دو زانو نشست. با مهربانی از پسر کوچکی که بین مردم قرآن پخش می‌کرد، یک جلد قرآن گرفت و شروع کرد به خواندن.

با خودم گفتم درست می‌بینم، واقعا خودش است؟! دوباره نگاهش کردم، خودش بود سردار حاج قاسم سلیمانی...
در نهایت تواضع نشسته بود، نه پشتی نه جایگاهی و نه تشریفاتی، مانند یک فرد معمولی در میان جمعیت...!

دوبار این آیه را تکرار کردم که «وَ عِبادُ الرَّحمَنِ الَّذِینَ یَمشُونَ عَلَی الاَرضِ هَونا بندگان خدای مهربان کسانی هستند که با تواضع و وقار در زمین قدم می‌گذارند» انگار این آیه یک بار از زبان من در فضای مسجد می‌پیچید و یک بار در آیینه رفتار این مرد دیده می‌شد.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi