شناسه خبر : 79502
یکشنبه 23 آذر 1399 , 12:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برجام مرده اما باید امتیازات جدید بدهیم(!)

سایت وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) مدعی شد ایران باید از برجام چشم‌پوشی کند(!)
سایت جماران از قول علی بیگدلی مدعی شد: تأکید اصولگرایان بر اینکه ما مذاکره نمی‌کنیم برای این است که بتوانند یاران بیشتری را برای خودشان جمع کنند و طرفداران آنها برای انتخابات سال آینده حفظ شود. شاید هم هدف آنها این است که دسته گل آشتی بر گردن آقای روحانی نیفتد و بر گردن اصولگرایان بیفتد.
بیگدلی درباره اظهارات بایدن مبنی بر سخت بودن بازگشت به برجام، اظهار داشت: آنچه در زمان اوباما اتفاق افتاد این بود که در یک شرایط خیلی متعارف برجام امضا شد. ولی الان وضعیت خاورمیانه و مخصوصا خلیج فارس کاملا متفاوت شده و مدعیان جدیدی شکل گرفته‌اند. لذا برای آمریکا خیلی مشکل است که هم ایران را به امضای این قرارداد راضی کند و هم به مسائل دیگر توجه داشته باشد.
وی افزود: مذاکره با آمریکا به هیچ وجه مشابه دوره اوباما نیست. الان آمریکا باید شیخ‌نشین‌های خلیج فارس، اسرائیل و حتی مصر را برای امضای قرارداد با ایران راضی کند. بنابر این فقط روی مسئله هسته‌ای مذاکره نخواهند کرد و بلکه روی مسئله موشکی و حضور مستشاری ایران در کشورهای منطقه هم باید به توافق برسند.
وی افزود: اگر ایران تن به این پیشنهادات ندهد، ممکن است پرونده ایران از آژانس به شورای امنیت برود و اگر ایران به اخطارهای آنها توجه نکند، ممکن است ذیل فصل هفتم منشور برود که وضعیت را خیلی دگرگون خواهد کرد و تحریم‌های سال 2015 دوباره احیا خواهد شد.
این بزک‌کننده برجام در گذشته، همچنین به جماران گفت: برجام گذشته مرده و دیگر قابل احیا نیست. اینکه مقامات ما می‌گویند اگر آمریکایی‌ها برگردند ما هم بر می‌گردیم و دیگر احتیاج به مذاکره ندارد، حرف‌هایی است که ما به دنبال آنها هستیم و هیچ کدام از آنها قابل تحقق نیست. آمریکا به این نتیجه رسیده که تصمیم آنها در برجام ناقص است و الان بسته‌ای را آماده کرده‌اند و ایران باید به این انتظارات پاسخ بدهد.
این استاد بی‌سواد دانشگاه توضیح نداده که توافق‌ها و معاهدات بین‌المللی، برای اجرا شدن نوشته می‌شوند یا زیرپا گذاشتن؟ اگر برای اجراست، چرا او در حد نوچه و تبلیغاتچی آمریکایی‌ها (در حد یک وطن‌فروش) حرف می‌زند! و اگر توافق معتبر نیست و او مثل یک  یانکی‌فیل (آمریکاپرست) به آمریکا حق می‌دهد که برجام را زیرپا بگذارد، بنابراین توجیه توافق و تعهد جدید، از پوچ‌ترین اباطیل و حرفی لغو است.
در واقع عجیب و مشکوک است که سایت وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، در حد نشریات زرد وابسته به آمریکا، خواستار زیرپا گذاشتن توافقی از سوی ایران می‌شود که سند ضمیمه قطعنامه شورای امنیت است؛ سندی که ایران تمام تعهداتش را در آن پرداخته اما به حقوق خود نرسیده است.
از طرف دیگر معلوم نیست جماعت بزک کننده اعتماد به دشمن، چرا زمانی می‌گفتند باید با آمریکا که کدخداست بست اما حالا می‌گویند باید به نوکران و نوچه‌های بی‌مقدار آمریکا در منطقه (عربستان و بحرین و امارات و حتی مصر در شمال آفریقا!) هم امتیاز داد؛ بی‌آن که بگویند نتیجه و عایدی این نسخه سفیهانه برای کشور چیست؟!

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi