شناسه خبر : 79533
سه شنبه 25 آذر 1399 , 08:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

زنان امدادگر اولین گروه داوطلب در دفاع مقدس

چله عزت|زنان امدادگر اولین گروه داوطلب برای حضور در دفاع مقدس بودند

زنان همواره در طول دفاع مقدس حضور داشته و اقداماتی تحسین برانگیز انجام داده‌‌اند و ثابت کردند که از دامن زن مرد به معراج می‌رود.

در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، سراغ بخشی از خاطرات رزمندگان رفته‌ایم تا با انتشار آن یاد و نام آنها را گرامی‌ بداریم و بتوانیم بخشی از سختی‌ها و مشکلات این عزیزان را برای نسل آینده نقل کنیم. در این قسمت، سراغ کتاب «طبیب زندان دولتو» رفتیم و به روایت سید مسعود خاتمی، مسئول کل بهداری سپاه در ایام جنگ و رئیس سابق سازمان هلال احمر از اولین گروه داوطلب برای حضور در دفاع مقدس می‌پردازیم.

 وقتی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نماینده امام در شورای عالی دفاع، از طریق رادیو حمله‌ عراق را به مردم اعلام کردند، من در حیاط مقر سپاه بودم.

اولین گروهی که برای حضور در جبهه اعلام آمادگی کردند گروهی بودند که با ماشین پیکان سراسیمه آمدند به مقر سپاه. خانم دکتری به همراه چند خانم دیگر توی ماشین بودند و اگر اشتباه نکنم یکی دو نفرشان هم روپوش سفید پوشیده بودند.
 خانم دکتر گفت می‌گویند عراق حمله کرده. ما تیم پزشکی هستیم.
برای کمک باید کجا برویم؟
چه کار کنیم؟
وظیفه مان چیست؟

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi