شناسه خبر : 79561
سه شنبه 09 دي 1399 , 10:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هنوز خون حاج‌قاسم خشک‌نشده بی‌مروت‌ها!

میز مذاکره با بایدن هیچ متاعی جز برنامه‌ی موشکی ما برای معامله ندارد. یعنی همان چیزی که اگر نبود، تابحال دشمنان قاتل شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده چیزی از ایران باقی نگذاشته بودند و سرنوشتی چون لیبی...

فاش نیوز - این روزها هنوز مردم دنیا نظارهگر هماورد انتخاباتی ریاست جمهوری در آمریکا هستند؛ مهد دموکراسی امروز در ماهیت دموکراتیک خود گیر کرده است. ما در باره نوع انتخابات دیگر کشورهای جهان هم که از مردم‌داری و مردم سالاری و دموکراسی دم می‌زنند نوشته‌ایم و به آنها نقد جدی داشته‌ایم اما آنچه  اینک حائز اهمیت و توجه است آن است که آمریکا در آستانه‌ی یک تحول است؛ این تحول در بعد اجتماعی مدت‌ها قبل شروع شده است و تحولات سیاسی نیز هرگز نمی‌تواند فارغ از تحولات اجتماعی باشد. آمریکا چه با ترامپ، چه با بایدن، از لحاظ ساختار اجتماعی همان آمریکایی است که زانوانش هماره روی گردن امثال «جورج فلویدها»ست؛ و ناخن های دراز_انگشتانش در چشمان مردمان آزادیخواه...

 اصلا جوبایدن پس ار پایان کشمش‌های انتخاباتی با ترامپ چرا باید به برجام برگردد؟!

برجام به اعتراف ده‌ها باره‌ی غربی‌ها برنامه‌ای برای مهار جمهوری اسلامی بود.

_ ایرانِ بعد از برجام، هسته‌ای نگران کننده‌ای برای دشمنانش ندارد؛ چراکه نه از غنی‌سازی ۲۰ درصد خبری هست، نه اراک و فردوی آن اراک و فردوی قبل از برجام است و عملاً نابود شده است.

_ ایران بعد از برجام با اقتصادی آسیب‌پذیر و شرطی‌شده و تحریم‌های سخت مواجه است. اقتصادی که مدیرانش با وجود فشار تحریم، حاضر به اجرای سیاست‌های آنتی تحریم و اقتصاد مقاومتی نشده‌اند‌.

_ ایران بعد از برجام تحت سخت‌ترین رژیم‌های بازرسی جاسوس بازرس‌های آژانس و نفوذی‌ها دیگر نه مراکز هسته‌ای‌اش برای دشمنان ناشناخته است و نه دانشمندانش.

_ ایران بعد از برجام به خاطر تعهدات برجامی محرمانه و  وعده‌های دروغ اروپایی‌ها ارتباط تجاری با دوستان و متحدانش را به حداقل کاهش داده و یا با کشورهایی امثال کره‌ی جنوبی و ژاپن قطع نموده است و آنها حتی نفت خود را هم از آمریکا می‌خرند...

_ تعهدات برجامی حتی برخی تحقیقات دانشگاهی را محدود کرده و سرعت چشمگیر علمی کشور را به کندی کشانده...

_ خود تحریمی‌های معاهدات بین‌المللی که دولت عشق‌معاهده در خفا و آشکار امضا کرده، دست و پایش را در دور زدن تحریم‌ها بسته...

بایدن چرا باید به برجام برگردد؟ بازگشت به برجام چه نفع و امتیازی برای آمریکای بایدن دارد که تابه حال با برجام عاید آنان نشده؟!

ایران چه امتیازی می‌تواند به بایدن بدهد که او را برای بازگشت ترغیب کند‍؟

-تقدیم ذخایر محدود اورانیوم؟

-بازرسی‌های بیشتر؟

-مصاحبه‌های بیشتر (بخوانید بازجویی‌های بیشتر) از دانشمندان و نظامیان؟

-تحریم‌های بیشتر؟

یا پناه بر خدا

-تعطیلی صنعت موشکی و یا تغییر راهبردهای منطقه‌ای؟

در هر حال میز مذاکره با بایدن هیچ متاعی جز برنامه‌ی موشکی ما برای معامله ندارد. یعنی همان چیزی که اگر نبود، تابحال دشمنان قاتل شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده چیزی از ایران باقی نگذاشته بودند و سرنوشتی چون لیبی برایش رقم زده بودند.

جنگ ظاهری امروز سعی دارد تقابل‌انگاری اجتماعی که تقابلی ماهیتی بین طبقه‌ی فرودست آمریکا و رأس هرم سرمایه‌داری وال‌استریت(مترفین) است را در تقابل مصنوعی اما همجنس ترامپ با بایدن محو نماید! اما این جنگ‌های زرگری نخواهد توانست اضمحلال آمریکایی از جنس صهیونیسم را متوقف کند.

روی دیگر ماجرا نگاه جریان‌های فکری و سیاسی غرب‌زده به آمریکاست که سعی دارند با تفکیک‌سازی بین ترامپ و بایدن در اذهان عمومی، چهره‌ای دوگانه از سیاست حاکمان آمریکا بسازند. آنها جوبایدن را عنصر مطلوب و ترامپ را عنصری نامطلوب القا می‌کنند! درحالی که آنچه مسلم قطعی است و واقعیت دارد آن است که هر دو، چه بایدن و چه ترامپ یک جنس‌اند و یک سیاست را دنبال می‌کنند و هیچ فرقی بین ترامپ و بایدن در مسند ریاست جمهوری وجود ندارد و هر دو مجری سیاست‌های صهیونیسم هستند.

 جان کری، جلاد ویتنام، با بوش، جلاد عراق و افغانستان، با ترامپ، جلاد یمن و قاتل حاج‌قاسم، با بایدن موسس داعش، همه یک جنس واحد و یک رویه‌ی یکسان ظالمانه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارند؛ حال چرا برخی با تفکیک ترامپ و بایدن سعی می‌کنند امید واهی به آمریکا را در اذهان مردم زنده کنند جای بسی تأمل و تعجب دارد.

بی‌شک این طیف فکری و غرب‌زده مانند معمر قذافی و مرسی و ... توسط آمریکا بالاخره تنبیه خواهند شد؛ اما گویا پوست‌کلفتی سیاسی گروهی غرب‌زده در ایران، ظاهرا" بیشتر از جنایتکاری امثال ترامپ و بایدن است؛ چرا که هنوز خون حاج‌قاسم خشک نشده بشکن بشکن هم آغوشی با آمربکا را راه انداخته‌اند و چه‌قدر  این جماعت به خود و در حق مردم ایران بی مروتی می‌کنند.

| محمدرضا سابقی

اینستاگرام
تفکر ی عمیق میخواهد
آری درست است هنوز خون حاج قاسم قلب مان را به درد می آورد.
بسم رب الشهدا
سلام
شهادت در فرهنگ علوی، مرگی نیست که دشمن انسانیت بر رزمنده و مجاهد تحمیل کند، شهادت مردن هم نیست بلکه مرگ دلخواهی است که پیروان امیرالمومنین (ع) با همه آگاهی و همه منطق و شعور و بینایی و بیداری خویش، خود انتخاب می کند و شهید زنده ، جاوید ، حماسه ساز و روزی خور نعم الهی است و شهدا برای سعادت دیگران تن به سختیهای دنیوی سپردند ودر پی کسب خشنودی پروردگار جان به جان آفرین تسلیم نمودند.
شهادت هنر مردان خدا و انتخاب انسانهای بزرگ است و سیدالشهدا(ع) سمبل و الگوی عدالت خواهان و آزاد مردان در همه اعصار است..شهید حاضر است و همیشه جاوید ...سلام بر شهیدان.
برای مردگان در قبور باید طلب رحمت و آمرزش الهی نمود و برای شهدا نیز علاوه بر سلام به ارواح پاکشان باید طلب رحمت واسعه و تعالی مقام از درگاه خداوند کرد..و از آنها نیز تمنای دعا داشته باشیم.،،و خدای مهربان بر اساس فرمایش رسول الله(ص) وکیل شهداست. وبا ریخته شدن اولین قطره خون مقدس شهید در راه خدا بر حسب نص پیامبراکرم(ص) شهید از همه خطاهایش پاک و آمرزیده می شود.
همچنین ارواح پدر و مادرمان نیز چشم به اعمال خیر ما دوخته اند و باید که روحشان را با عملکرد نیک خویش شاد کرده و غفران الهی را برایشان بخواهیم..دیون معنوی ومادی آنها را پرداخت کنیم که دستشان از همه جا کوتاه است و چشم بر هدایای فرزندان و نسل خویش ودیگر مومنان دوخته اند.. ودعا نیز در آرامگاه والدین توصیه شده است. .
سلام بر شهیدان
آقایان نماینده درست تصمیم بگیرد. در بودجه ۱۴۰۰ بنیاد شهید چکار میخواهد بکند. شما پیش خدا و امام و رهبر شهدا و حاج قاسم مسئول و جوابگو باشید. آقا خبر دارید از کارشکنان برای سربازان رزمنده ارتش دفاع مقدس جانبازی با مدارک ماده ۸۷ سند و اسناد کمیسیون های احراز سانحه شورای عالی پزشکی و کمیسیون ۱۲۰ قانون ارتش سن ماهم نزدیک ۶۰ سال هست. از دست بی عدالتی بعضی ها هروقت اسم سرباز رزمنده ای می آید بی عدالتی ها فراوان میشود. بنیاد هنوز ما را پذیرش نکرده درمان نکرده و بیمه نداریم برای ما سربازان ۸ سال دفاع مقدس هم زمان مدارک نداریم ولی مجروحیتمان در ارتش تایید شده قانون نداریم رسیدگی کند این ۴ دهه است هیچ کس دلسوزانه تاکنون عمل نکرده است.هم سازمان ایثارگران ارتش بار اول ۱۴ درصد جانبازی داد به شماره پرونده ۸۰۹۰ و بار دوم مجلس تصویب کرد و دولت اجرا کرد و ستاد کل نیروهای مسلح به ایثارگران ارتش در سراسر کشور ابلاغ کرد. ولی هنوز ما را در بنیاد شهید پذیرش نکرده اند. ولسوزانه میخواهیم در حق ما رسیدگی شود
⭕️ داغ انفعال، بدتر از داغِ نبودن حاج قاسم

◀️ یک سال از ترور #شهید_سلیمانی گذشت؛ مردی که تا زنده بود، نماد غرور و شجاعت و خدمت و .... بود. مردی که با شهادتش میلیون‌ها ایرانی در مراسم تشییعش شرکت کردند و صریحاً خواستار #انتقام_سخت شدند!

نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi