شناسه خبر : 79614
شنبه 29 آذر 1399 , 09:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عشق به شهادت شهید انصاری را به سوریه کشاند

شهید سعید انصاری از شهدای مدافع حرم سال‌ها در عراق مقابل تکفیری‌ها جنگید و سرانجام در سوریه به شهادت رسید.

 

عشق به شهادت پس از سه سال شهید انصاری را به سوریه کشاندچند روزی بیشتر از حضورش در سوریه نگذشته بود، ۲۳ دی ماه سال ۱۳۹۴ سعید انصاری با سه تیر مستقیم قناسه نیرو‌های تکفیری «النصره» به شهادت رسید. پیکر شهید در حالی که زیر تیغ تیر تک تیراندازان دشمن بود سال‌ها در منطقه باقی ماند تا اینکه بعد از سه سال در اسفند ۱۳۹۷ به کشور بازگشت.

انصاری متولد دی سال ۱۳۴۹ بود و در ۱۶ سالگی به جبهه رفت، ۲ سال در گردان مقداد و کمیل حضور داشت و در این مدت بار‌ها شیمیایی شد که به خاطر عوارض شیمیایی به معده درد شدید مبتلا شد. عشق و علاقه‌اش به جبهه و دوستانش تا سال‌ها در جان او فروکش نکرد و بار‌ها اعلام کرده بود اگر جنگی در بگیرد او هم شرکت خواهد کرد. پیش از اعزام به سوریه بار‌ها در قالب ماموریت‌های نظامی به کشور عراق سفر کرد. او که به خاطر حضور در جبهه ترک تحصیل کرده بود پس از پایان جنگ چهار سال دبیرستان را در منزل خواند و به صورت فشرده دیپلم گرفت و سپس با رتبه ۳۰۰ در دانشگاه علامه طباطبائی قبول شد.

با شروع جنگ در سوریه، انصاری برای رفتن به جنگ سر از پا نمی‌شناخت، تا جایی که به نذر و نیاز متوسل شد. برای شهادت لحظه شماری می‌کرد و یکی از دعا‌های قنوت نمازش آرزوی شهادت بود. او پس از دوندگی‌های بسیار توانست به سوریه برود.

او در آخرین اعزام به سوریه ۲۰ دی ماه به این کشور رفت و چند روز بعد در سن ۴۴ سالگی به شهادت رسید تا اینکه پیکرش پس از چند سال از طریق دی ان‌ ای در خان‌طومان کشف و شناسایی شد.

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi