شناسه خبر : 79626
شنبه 29 آذر 1399 , 10:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خوش‌خدمتی به تحریم‌کنندگان با تحریف سخنان رهبری

مدعیان اصلاحات با تیترهایی تحریف آمیز، سعی کردند برداشت خاصی از بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب را منتشر و القا کنند که برای حل مشکلات کشور جز «انتظار نشستن برای رفع تحریم‌ها توسط دشمن» راه دیگری نداریم!؛ تحریف سازمان‌یافته‌ای که معنایی جز خوش‌خدمتی به تحریم‌­کنندگان نداشت.
بازهم «جریان تحریف» به کمک «جریان تحریم» آمد. رسانه‌های زنجیره‌ای و مدعیان اصلاحات روز پنج‌شنبه سعی کردند با تیترهایی خلاف واقع، برداشت خاصی از بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب را منتشر و القا کنند که برای حل مشکلات کشور جز «انتظار نشستن برای رفع تحریم‌ها توسط دشمن» راه دیگری نداریم!
رهبر معظم انقلاب روز چهارشنبه در دیدار دست‌اندرکاران مراسم سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و خانواده آن شهید فرمودند: «رفع تحریم دست دشمن است، و خنثی‌کردن تحریم دست ما است، غیرازاین است؟ ما که نمی‌توانیم خودمان رفع تحریم کنیم، دشمن باید رفع تحریم کند امّا خودمان می‌توانیم این تحریم دشمن را خنثی کنیم. پس این مقدّم است، این درست است، بیشتر دنبال این باشیم. البتّه نمی‌گویم دنبال رفع تحریم نباشیم؛ چرا، واقعاً اگر بتوانیم تحریم را رفع کنیم، یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم. البتّه چهار سال است تأخیر شده [یعنی] از سال ۹۵ بنا بوده همه تحریم‌ها یک‌باره برداشته بشود [امّا] تا الآن نه‌فقط برداشته نشده، زیاد هم شده.»
رهبر معظم انقلاب در ادامه تصریح کردند: «اگر بتوان با روش درست، عاقلانه، ایرانی- اسلامی و عزتمندانه تحریم‌ها را برطرف کرد باید این کار را انجام داد اما تمرکز عمده باید بر خنثی‌سازی تحریم‌ها باشد که ابتکار آن به دست شما است».
با اینکه ‌اشاره رهبر معظم انقلاب در این مراسم به «تأخیر» چهارساله رفع تحریم‌ها و ضرورت «خنثی‌سازی» آنها بود اما تنها ساعتی پس از انتشار آن، برخی مدعیان اصلاحات در فضای مجازی با انتشار پست‌هایی تحریف بیانات رهبر انقلاب را کلید زدند. روز پنج شنبه هم رسانه‌های زنجیره‌ای سعی کردند با تیتر کردن مقدمه سخنان معظم‌له مبنی بر اینکه «اگر بتوانیم تحریم را رفع کنیم، یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم» نتیجه‌گیری و تأکیدات رهبری را سانسور و تحریف کنند.
روزنامه‌های اعتماد، شرق، همشهری، سازندگی، آرمان ملی، ابتکار، شهروند، مردم‌سالاری در تیتر صفحه اول شماره‌های روز پنج‌شنبه خود در بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب به نقل از ایشان نوشتند «نباید حتی یک ساعت در رفع تحریم تأخیر کنیم»!؛ تحریف سازمان‌یافته‌ای که معنایی جز خوش‌خدمتی به تحریم کنندگان نداشت.
صفحه اول روزنامه‌های زنجیره‌ای طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه در کانال‌ها و شبکه‌های مجازی دست‌به‌دست می‌شد حتی آنکه یکی از پایگاه‌های خبری در مطلبی نوشت: «اجرای این دستور رهبر معظم انقلاب را حتی یک دقیقه هم نباید به تأخیر انداخت، علت نیز واضح است: تحریم‌ها از یک فشار سیاسی ساده به یک مسئله حاد معیشتی برای مردم ایران تبدیل شده است و چه کسی بهتر و بالاتر از رهبری نظام برای تدبیر و تمهید این مشکل ملی؟» و این در حالی بود که حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در دیدار دست‌اندرکاران مراسم سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و خانواده آن شهید با‌اشاره به نتیجه غیرقابل‌قبول رویکرد «به انتظار رفع تحریم نشستن به دست دشمن»، در ادامه نتیجه‌گیری کرده و توصیه فرمودند: «بیش از آنکه به فکر رفع تحریم باشید، به فکر خنثی کردن تحریم باشید».
کار جریان تحریف؛
«آدرس غلط» دادن برای رفع مشکل تحریم
لازم به یادآوری است که رهبر معظم انقلاب در بخشی از سخنرانی تلویزیونی خود به مناسبت عید قربان (در تاریخ 10/5/99) درباره مسئله تحریفِ حقایق کشور برای ناامید کردن مردم و به سازش کشاندن مسئولین کشور فرمودند: «به‌موازات تحریم یک جریان تحریف هم هست؛ تحریف حقایق، واژگون نشان دادن واقعیات؛ چه واقعیات کشور ما، چه واقعیات مرتبط با کشور ما»
معظم‌له، هدف جریان تحریف را «آدرس غلط دادن برای رفع مشکل تحریم» دانستند و فرمودند: در آن بخش، [یعنی] آدرس غلط دادن، آدرس دادنشان این‌جوری است که می‌گویند «اگر می‌خواهید تحریم برطرف بشود، در مقابل آمریکا کوتاه بیایید»؛ خلاصه حرف این است که باید کوتاه بیایید در مقابل آمریکا، باید ایستادگی نکنید، که حالا من بعداً درباره این، با تفصیل بیشتری صحبت خواهم کرد. این هم جریان تحریف. البتّه من به شما عرض بکنم که بله، بعضی‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرند، و همان مطلبی را که آنها می‌گویند تکرار می‌کنند؛ چه در مورد ضعف‌های کشور که ده برابر می‌شود، چه در مورد کم نشان دادن و کوچک نشان دادن نقطه‌قوت‌ها و پیشرفت‌های کشور، چه در مورد آدرس غلط دادن. خب این در بعضی‌ها اثر می‌کند، امّا در اکثر مردم، در غالب ملّت ایران اثر نمی‌کند. [غالب مردم] شناخته‌اند آمریکا را، شناخته‌اند دشمن را، می‌دانند که این‌ها دروغ می‌گویند، می‌دانند که این‌ها مغرضانه حرف می‌زنند؛ پس جریان تحریف هم به نتایج موردنظر آنها نرسیده؛ و من به شما بگویم که اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم قطعاً شکست خواهد خورد؛ زیرا که عرصه، عرصه جنگ اراده‌ها است؛ وقتی جریان تحریف شکست خورد و اراده ملّت ایران همچنان قوی و مستحکم باقی ماند، قطعاً بر اراده دشمن فائق می‌آید و پیروز خواهد شد.»
جریان «تحریف» و خوش‌خدمتی به «تحریم»
ازاین‌روست که می‌توان گفت جریان تحریف که کارش «آدرس غلط دادن» برای حل مشکل تحریم بوده و طی سال‌های گذشته همواره در حال «پالس ضعف فرستادن» به تحریم کنندگان بوده و دشمنان نظام را به این تحلیل رسانده که تحریم‌ها کارساز بوده، درواقع کسانی هستند که نمی‌خواهند تحریم شکست بخورد! آنان با ندیدن ظرفیت‌های کشور و توصیه به عقب‌نشینی مقابل آمریکا، در خدمت تحریم و در حال خوش‌خدمتی به تحریم کنندگان هستند! به عبارتی تا «تحریف» هست، «تحریم» هم هست.
تحریف «نگاه رهبری» درباره برجام
البته شایان‌ذکر است که مدعیان اصلاحات بیش از این نیز بارها مدعی شده‌اند که برجام مورد تأیید و حمایت رهبری بوده است درحالی‌که بر اساس مستندات متعدد، برجام ازنظر رهبر معظم انقلاب، «خسارت محض» بوده است.
اصلاح‌طلبان و رسانه‌های زنجیره‌ای که همواره برای توجیه بی‌مسئولیتی و نابلدی خود در مذاکرات هسته‌ای به دنبال این بوده‌اند تقصیر خسارات برجام را به گردن این‌وآن بیندازند در ادعاهای متعددی عنوان کرده‌اند که جزئیات برجام موردحمایت رهبری بوده است!
بعد از طرح این‌گونه ادعاها بود که حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در دیدار سال گذشته خود با دانشجویان تصریح کردند: «من به برجام به آن صورتی که عمل و محقق شد، خیلی اعتقادی نداشتم و بارها نیز به خود مسئولان این کار ازجمله به آقای رئیس‌جمهور و وزیر محترم امور خارجه این مطلب را گفتیم و موارد زیادی را به آنها تذکر دادیم.»
رهبری همچنین در آذرماه ۹۵ هم در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش فرمودند: «مشکلات فعلی در توافق هسته‌ای، به‌خاطر عجله در زودتر به سرانجام رسیدن توافق است... وقتی عجله داریم که کار را زودتر تمام کنیم و به‌جایی برسانیم، از جزئیات غفلت می‌کنیم و گاهی غفلت از یک امر جزئی، موجب ایجاد رخنه و نقطه سلبی در آن کار می‌شود، بنابراین باید مراقب بود که کارها متین، محکم و با شتاب مناسب انجام شود».
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تاریخ 20 فروردین 94 نیز فرمودند: «بنده در جزئیات مذاکره دخالتی نکردم، بازهم نمی‌کنم؛ من مسائل کلان، خطوط اصلی، چارچوب‌های مهم و خط قرمزها را به مسئولان کشور همواره گفته‌ام؛ عمدتاً به رئیس‌جمهور محترم که ما با ایشان جلسات مرتب داریم و موارد معدودی هم به وزیر محترم امور خارجه؛ خطوط اصلی و کلی. جزئیات کار، خصوصیات کوچک که تأثیری در تأمین آن خطوط کلان ندارد، موردتوجه نیست؛ این‌ها در اختیار آن‌هاست، می‌توانند بروند کار کنند. اینکه حالا گفته بشود جزئیات این مذاکرات تحت نظر رهبری است، این حرف دقیقی نیست».
تحریف «شهید فخری زاده»
اقدامات جریان تحریف فقط به بزک کردن برجام، تحریف مواضع و بیانات رهبری و... ختم نشده، بلکه آنان درصددند از هر فرصتی برای وارونه‌نمایی واقعیات استفاده کنند.
مدعیان اصلاحات در ماجرای ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان مدعی شدند که آن شهید بزرگوار حامی برجام بوده است!
جریان تحریف در صفحه اول روزنامه‌های خود با تیترهایی چون «رونمایی از نقش شهید فخری‌زاده در برجام»، «فخری‌زاده از اعضای پشت‌صحنه مذاکرات هسته‌ای...» سعی کرد با انتشار تصویری از دریافت نشان شهید فخری‌زاده از رئیس‌جمهور القا کند که او جزو حامیان و کمک‌کنندگان به تیم مذاکره‌کننده بوده است.
و این در حالی بود که فایل‌های صوتی شهید فخری‌زاده در مذمت مذاکره با آمریکا در رسانه‌ها منتشر می‌شد و فرزند آن شهید تأکید کرد که «پدرم مخالف مذاکرات هسته‌ای بوده است» حتی آنکه فریدون عباسی، رئیس‌کمیسیون انرژی مجلس در نشستی مطرح کرد: «دولت یازدهم مزاحم فعالیت‌های شهید فخری‌زاده بود.»
کار ما «بزک کردن» است!
سؤال اساسی که مطرح می‌شود این است که مدعیان اصلاحات چرا نمی‌خواهند باور کنند که تحریم‌ها تنها ابزار دشمن است و آنان هرگز نمی‌خواهند از آن دست بردارند. مگر نه این است که در مقابله با تحریم‌ها دو راه بیشتر وجود ندارد؛ «رفع تحریم‌ها» و «خنثی‌سازی تحریم‌ها». و مگرنه این است که راه اول به نتیجه نرسیده یعنی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در تشدید تحریم‌ها علیه ملت ایران لحظه‌ای دریغ نکرده و نخواهند کرد. پس چرا همچنان «متعصبانه» بر راه و روش غلط خود اصرار ورزیده و از راه «عقلانی» خنثی‌سازی تحریم‌ها روی گردانند؟
در پاسخ به این سؤال، یادآوری اظهارات مدیرمسئول روزنامه شرق در سال 95 خالی از لطف نیست. در شرایطی که حدود یک سال از امضای برجام گذشته بود و روزنامه‌های زنجیره‌ای و مدعی اصلاح‌طلبی به‌ویژه شرق درصدد وارونه‌نمایی، بزرگنمایی و البته «بزک کردن» مذاکرات هسته‌ای بودند و پس از برجام تیترهایی چون «بی‌نظیر در تاریخ»، «آغاز پایان تحریم‌ها»، «پیروزی بدون جنگ»، «فروپاشی سازمان تحریم‌ها»، «اینک بدون تحریم» و... را بر صفحه اول خود می‌نشاندند، انتشار یک مصاحبه از برخی واقعیت‌های موجود در محافل رسانه‌ای و سیاسی اصلاح‌طلبان پرده برداشت.
مهدی رحمانیان، مدیرمسئول روزنامه شرق در بخشی از مصاحبه خود با حسین دهباشی، مشاور رسانه‌ای روحانی در انتخابات 92، به‌صراحت اقرار کرد که در شرایطی که نگاه‌ها نسبت به آمریکا مثبت نبوده، وظیفه آنها بزک کردن این مذاکرات بوده است!
وی گفت: «من مبالغه را قبول دارم. این مبالغه‌ها باید می‌شد به این خاطر که فضا خیلی فضای تنگ و ترشی بود، دولت باید در حقیقت این موضوع را قدری بزک می‌کرد که بتواند حرفش را به کرسی بنشاند.»
او همچنین در پاسخ به اینکه «بخشی از اعتباری که برجام در روز اول پیدا کرد به اعتبار سخن دولت نبود بلکه بخشی به اعتبار روزنامه‌هایی مثل شرق و اعتماد و روزنامه‌های دیگر بود.» گفت: «می‌دانید که در جنگ‌های صدر اسلام هل‌من‌مبارز می‌طلبیدند و یک سری شعار می‌دادند»!
با این همه تحریف موضع صریح رهبر انقلاب درباره راه مقابله با تحریم‌ها، سطح جدیدی از گستاخی این جریان آلوده است؛ اقدامی سازمان یافته که ریشه و عوامل آنجای تامل و بررسی دارد.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi