شناسه خبر : 79709
چهارشنبه 03 دي 1399 , 08:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فعالیت‌های فرهنگی مرکز ثقل برنامه‌های بنیاد شهید

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: فعالیت‌های فرهنگی جوهر و مرکز ثقل همه فعالیت‌ها و برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
 
فعالیت‌های فرهنگی مرکز ثقل برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است

مهندس سعید اوحدی روز سه‌شنبه 2 دی ماه در حاشیه بازدید از معاونت فرهنگی و آموزشی و اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در جمع مدیران این بخش‌ها گفت: فعالیت‌های فرهنگی در بنیاد جوهر و مرکز ثقل همه فعالیت‌ها و برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
معاون رییس جمهور در ادامه به دو رسالت اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: یکی از رسالت‌های بنیاد، خدمات رسانی به ایثارگران مانند تأمین مسکن و اشتغال است اما رسالت بسیار سنگین و ذاتی بنیاد که 75 درصد اساسنامه بنیاد را تشکیل می‌دهد، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فعالیت‌های فرهنگی است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران فعالیت ایثارگونه کادر درمان کشور را برخاسته از فرهنگ ایثار و شهادت در کشور خواند و گفت: امروز رسالت بزرگ ترویج این فرهنگ عظیم و غنی بر عهده ما است و جا دارد که ما با استفاده از ظرفیت‌های عظیمی که در اختیار داریم و از طریق سایت‌های اطلاع رسانی بنیاد و دیگر ظرفیت‌های موجود روایت‌گر این فرهنگ باشیم.
 اوحدی ضمن اشاره به گام دوم انقلاب اسلامی و سه کلیدواژه مهم «خودسازی، جامعه پردازی و رسیدن به تمدن اسلامی»، عنوان کرد: اعتقاد داریم که محقق شدن این سه کلید واژه مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فقط و فقط از مسیر و بستر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امکان‌پذیر است و امانت بزرگ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برعهده ما گذاشته شده است.
 وی مرکز اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران را یک گنجینه بسیار غنی در حوزه فرهنگی خواند و اضافه کرد: این مرکز خود یک ثروت و گنجینه عظیم است که هر بخش از آن می‌تواند تحول‌آفرین باشد. بخش انتشارات و کتاب، سایت‌های اطلاع‌رسانی، حوزه‌های آموزشی، بخش فرهنگی و تبلیغات که کنگره‌ها و یادواره‌های ماندگاری برگزار کرده و بخش هنری که ظرفیت تولید آثار هنری، فیلم و ... را دارد و دیگر زیرمجموعه‌های معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد دارای ظرفیت‌های بسیار عظیمی هستند که باید از این ظرفیت‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهره‌برداری کرد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم خدمت به شهدا و ایثارگران و خانواده ایشان را گنجینه و ثروت عظیم الهی خواند و افزود: توفیقی که خداوند در مقام یک مسئولیت یا وظیفه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به ما داده است، یک جایگاه مادی نیست بلکه یک امانت سنگین بر گردن ما است که مراتبی دارد و باید تلاش کنیم قدر این نعمت و امانت بزرگ الهی را بدانیم.
سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست گفت: اگر بنیاد شهید و امور ایثارگران افضل نهادها است، معاونت فرهنگی و آموزشی که وظیفه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بر عهده دارد، ویترین این نهاد است.
 سلیمانی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بخش‌های مختلف معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد، به‌ویژه در چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: در بخش‌های مختلف هم‌افزایی خوبی صورت گرفت. در ساخت و ارائه برنامه‌های مختلف نگاه به کیفیت و کمیت مورد توجه قرار گرفت. همچنین در بحث مراسم‌ها نگاهمان را به استان‌ها معطوف کردیم که خروجی و نتیجه قابل‌قبولی هم داشت.
لازم به ذکر است در این نشست مدیران کل ادارات معاونت فرهنگی و آموزشی به‌صورت جداگانه گزارشی ارائه و برنامه‌های پیش روی حوزه‌های مختلف فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران را بیان کردند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ابتدای این برنامه از اداره کل اسناد و انتشارات، اداره کل امور هنری، اداره کل آموزش و اداره کل ورزشی و اردویی بازدید و با کارکنان آن‌ها گفت‌وگو و از اقدامات آنها تشکر کرد.
معاون رییس جمهور همچنین در بازدید از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران از انعکاس مناسب برنامه‌ها، اقدامات و فعالیت‌های بنیاد در رسانه‌ها تقدیر و تشکر کرد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi