شناسه خبر : 79848
سه شنبه 09 دي 1399 , 09:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

و باز هم عاشوراست که ماندگار است

عاشورای سال ۱۳۸۸ با گذشت ۱۳۷۰ سال از واقعه غم‌بار سال ۶۱ هجری، باز هم مظلومیت محبان اهل بیت (ع) را نشان داد و خون دوستداران مکتب حسینی را به جوش آورد، اما نباید از این نکته غافل شد که باز هم روز عاشورا بود که نقطه عطف تاریخ شد.

 

کشنبه ششم دی سال ۸۸ که مصادف با دهم محرم بود، شاید تلخ‌ترین عاشورایی باشد که در حافظه تاریخی مردم ایران تا سال‌ها با تمامی جزییات باقی بماند. عاشورایی که با گذشت ۱۳۷۰ سال از واقعه غم‌بار سال ۶۱ هجری، باز هم مظلومیت محبان اهل بیت (ع) را نشان داد و خون دوستداران مکتب حسینی را به جوش آورد، اما نباید از این نکته غافل شد که باز هم روز عاشورا بود که نقطه عطف تاریخ‌ شد.

ظهر عاشورای سال ۸۸، وقتی سیاه‌پوشان اباعبدالله از عزای حسینی به خانه برگشتند، در اخبار سراسری با صحنه‌های عجیبی در برخی خیابان‌ها روبه‌رو شدند. شعار‌هایی که قلم از تکرارش شرم دارد و شعار علیه اصل ولایت فقیه، ساده‌ترین آن‌ها بود. مردم صدای سوت و کف و هلهله شنیدند، حمله به جوانان نیروی انتظامی را، آتش‌زدن پرچم‌های عزای اباعبدالله را دیدند و شوکه شده، خیره به تلویزیون ماندند. با خود تکرار می‌کردند که آیا اینجا تهران، بزرگ‌ترین شهر شیعه جهان است؟ تازه مردم هنوز خبردار نشده بودند که آشوبگران جوانی را زنده آتش زدند، جوانی را برهنه کردند و هر کس با هر چه در دست داشت، بر سر او ریختند!

انتخابات و جریانات سیاسی که ماه‌ها به راه افتاده بود یک طرف، عشق به اهل بیت و ولایت فقیه که ریشه در جان شیعه ایرانی دارد طرف دیگر... اعتقادات یک ایرانی که با دین و خون‌های ریخته شده به پای درخت اسلام در طول سال‌های انقلاب و دفاع مقدس انس گرفته، اجازه نمی‌داد که در مقابل این هتک‌حرمت علنی ساکت بنشیند؛ هتک‌حرمتی که نتیجه ماهی گرفتن سران فتنه در اتاق فکر‌های لندن و تل‌آویو از آب گل آلود بود تا نسخه آشوب را در حساس‌ترین روز برای شیعه (یعنی روز عاشورا) بپیچند.

از روزی که تصاویر اهانت به عزاداران حسینی و اقدامات فجیع در روز عاشورا از تلویزیون پخش شد، سه روز گذشت؛ روز‌هایی که شاید به خودخوری و گریه‌های پنهانی در پی دیدن عکس‌ها و فیلم‌های پخش شده از تلویزیون و روایت شاهدان عینی سپری شد، اما از آنجایی‌که غیرت ایرانی، اجازه سکوت بیش از حد را در مقابل هتک‌حرمت به عزای حسینی نمی‌داد، ملت ایران حماسه‌ای خلق کردند که به «حماسه ۹ دی» شهرت یافت. حماسه‌ای که با حضور خودجوش میلیونی مردم در پی اعتراض به هتک حرمت مقدسات شکل گرفت تا تعهد دینی و مکتبی خود را با حمایت از رهبری و ولایت فقیه به نمایش بگذارند و خشم، نفرت و انزجار خودشان را از فتنه‌گران و کسانی که زمینه‌ساز توطئه دشمنان این سرزمین بودند، اعلام کنند؛ حماسه‌ای که نمایانگر وفاداری ملت ایران به آرمان‌های انقلاب و ولایت فقیه بود.

بعد از حماسه ۹ دی در سال ۸۸ که پاسخ دندان‌شکنی به جسارت‌کنندگان روز عاشورا بود، از آن سال به بعد، ۹ دی همچون سنتی به «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» نام گرفت؛ ۹ دی، بیعتی بود که بین مردم و رهبری تجدید شد و نشان داد مردم واقعاً دلشان در گرو رهبری است و پای انقلابشان تا آخر ایستاده‌اند؛ و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم به آن اشاره کردند، فتنه‌ای که ناشی از یک بیماری بود که با اقدامات سیاسی و امنیتی قابل دفع شدن نبود، و به یک حضور عظیم مردمی نیاز داشت، که این حضور به بالاترین شکل ممکن صورت گرفت.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi