شناسه خبر : 79863
پنجشنبه 11 دي 1399 , 10:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس:

معیشت و اشتغال ایثارگران در اولویت ۱۴۰۰

در مجلس یازدهم خوشبختانه فراکسیون ایثارگرانی که تاکنون شکل گرفته است، فراکسیون فعالی است و نمایندگان ایثارگر عضو آن بسیار عملیاتی کار می‌کنند...

فاش نیوز - نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، پاسخ به دغدغه‌ها و نیازهای معیشتی ایثارگران را مهم ترین اولویت در لایحه بودجه 1400 دانست.

 به گزارش خبرنگار فاش‌نیوز، غلامرضا منتظری، نماینده ایثارگر مردم گرگان و آق‌قلا و عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم در حاشیه‌ی جلسه‌ی علنی یادآور شد: به هر دلیل ما همانطوری که امام عزیز و مقام معظم رهبری فرخودند ما هر چه داریم در درجه اول مدیون ایثارگران هستیم.

وی با بیان اینکه برحی از ایثارگران گوی سبقت را ربودند و به شهادت رسیدند، برخی سند مانا و جانباز و تعدادی نیز توفیق آزادگی نصیبشان شده است، اظهار داشت: ما باید به این مجموعه به عنوان اسناد معتبر انقلاب اسلامی نگاه کنیم؛ چرا که آنها مجموعه‌ی نظام محسوب می‌شوند.

 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم اشاره کرد: بر اساس اطلاعاتی که ما داریم، بسیاری از ایثارگران در شرایط سختی زندگی می‌کنند و پس از گذشت 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی نباید ایثارگران خود در جستجوی مطالباتشان باشند؛ بلکه بایستی دستگاه‌های اجرایی، خودجوش اقدام کنند؛ چرا که نیازهای ایثارگران روشن است و چیز پیچیده‌ای نیست.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان ادامه داد: مسئولان باید فهرست مطالبات ایثارگران را پیش روی خود بگذارند و تحقق آنها را در دستور کار قرار دهند. حالا ممکن است یک جایی ما خلاء قانونی داشته باشیم؛ لاجرم مجلس ورود پیدا می‌کند؛ یا اگر خلاء اجرایی باشد، دولت ورود پیدا می‌کند؛ همچنان که در صورت وجود خلاء قضایی، قوه قضائیه ورود پیدا می‌کند.

 عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما بایستی به سراغ ایثارگران برویم و از آنها تشکر کنیم؛ چرا که وظیفه‌ی ماست و منتی هم بر آن مجموعه نیست. ایثارگران واقعاً با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند. بنابراین ما به جهت نیازهای مادی و نیازهای معنوی آنها بایستی برنامه‌ی جامعی داشته باشیم و به وظیفه‌مان عمل کنیم.

نماینده ایثارگر مردم گرگان و آق‌قلا اضافه کرد: در خود مجلس یازدهم که خوشبختانه فراکسیون ایثارگران که تاکنون شکل گرفته است -البته من تجربه‌ی دوره‌های گذشته مجلس را ندارم که قضاوت کنم- فراکسیون فعالی است و نمایندگان ایثارگر عضو آن بسیار عملیاتی کار می‌کنند.

 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس ادامه داد: فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی مسئله محور است و هر کدام از دوستان که در حوزه‌ی ایثارگری پیشنهادی ارائه می‌دهند، بلافاصله در اختیار فراکسیون قرار گرفته و عملیاتی می‌شود. اگرچه خوشبختانه فراکسیون تا کنون با موضوعات ایثارگری شعاری برخورد نکرده است و نشست‌های چهره به چهره با آقای اوحدی و وزرا موید آن است.

 نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: هفته‌ی گذشته در یک استانی، عزیزی را مشاهده کردم که التماس می‌کرد. خیلی خجالت کشیدم. چرا باید کار ایثارگران به اینجا کشیده شود؟ هر چند که بسیاری از ایثارگران حتی از بیان نیازهای اساسی خود شرم می‌کنند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس درخصوص موانع پیش‌آمده در تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شرکتی تاکید کرد: در این مورد موضوع پیگیری شده است و در چندین نوبت با آقای حاج‌بابایی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس صحبت‌های زیادی داشتیم. مجلس هم واقعا نشست‌ها و پیگیری‌های خودش را انجام داده است. هر چند که نگاه ما بر این است که در این مورد به موضوع خاتمه داده شود.

منتظری متذکر شد: حالا به هر دلیل ممکن است شرایط استخدام ایثارگری در گذشته مهیا نبوده؛ ایثارگر که جرم نکرده که شرکتی شده است؛ دلش می‌خواسته جذب شود اما این امر میسر نشده است. اگر چه مجلس شورای اسلامی کماکان پیگیر این موضوع است و خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که اولویت‌های فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم در تصویب لایحه بودجه 1400 چیست اظهار داشت: در درجه‌ی اول، پاسخ به دغدغه‌ها و نیازهای معیشتی ایثارگران است؛ چون با اطلاعاتی که ما داریم آنها در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند.

 عضو مجمع نمایندگان استان گلستان با انتقاد از اوضاع نامناسب معیشتی جامعه‌ی ایثارگری و بی‌توجهی مسئولان به این موضوع تصریح کرد: اخیراً ایثارگری که به سختی تنفس کرده و سرفه‌های بسیار شدیدی داشت، به من مراجعه کرد. تحت تاثیر قرار گرفتم و گفتم که دعا می کنم سرفه‌هایتان تمام شود؛ اما او در جمله‌ی عجیبی گفت: "آقای منتظری اگر مرا دوست دارید، دعا نکنید". گفتم چرا؟ گفت: من با این سرفه‌ها عشق می‌کنم و لذت می‌برم. اگر اینها را از من بگیرید، شاید رابطه‌ی من با اوستاکریم ضعیف شود!

منتظری افزود: ایشان وقتی با من صحبت کرد، صادقانه و به طور خصوصی عنوان کرد که برای تامین معیشت و زنده ماندن، فقط ماهیانه 300 هزار تومان دریافت می‌کند.

این نماینده‌ی مجلس ادامه داد: من نمی‌خواهم بگویم همه همین‌طوری هستند اما اینگونه اشخاص کم هم نیستند و بحث دغدغه‌های معیشتی این مجموعه باید سرلوحه‌ی کار ما باشد. شما بروید در بعضی از کشورها ببینید که طرف سرباز بوده است اما چقدر برای او ارزش قائل هستند و به امور او رسیدگی می‌کنند. بنابراین مسائل معیشتی ایثارگران باید سرلوحه‌ی کار ما در مجلس یازدهم قرار بگیرد.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث دیگر، بحث استخدام ایثارگران است که متأسفانه این قشر در این زمینه نیز مشکلات فراوانی دارند و بنابراین فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی بنا بر وظیفه‌ی خود بایستی به این دو مورد، با اولویت رسیدگی کند.

نماینده‌ی مردم گرگان در بهارستان در پاسخ به این سوال که آیا همانند سال‌های قبل، در سال 1400 شاهد مشکلاتی از قبیل بیمه تکمیلی برای ایثارگران خواهیم بود اظهار داشت: نگاه مجلس شورای اسلامی بر این است که شاهد این موضوع نباشیم؛ اما خب مجلس هم تا یک جایی، پرنده‌اش پرواز می‌کند و همه چیز در اختیار او نیست. اما من امیدوارم با شکل‌گیری دولت آینده - که ان‌شاءالله یک دولت انقلابی و متدین و کار آمد خواهد بود- شاهد این صحنه‌های نگران کننده نباشیم.

پایان

اینستاگرام
جناب آقای دکتر منتظری عرض سلام وخسته نباشید
بیان دومشکل ازجانبازان شیمیایی بابنیادشهید برای پیگیری لازم
1-بنیادشهیدمرکز وبه تبع آن اداره کل کمیسیون پزشکی بنیادعلی رغم تاییدشیمیایی جانبازتوسط کمیسیونهای بدوی وعالی سپاه مستقر دربیمارستان بقیه الله الاعظم (عج)تهران ازتایید شیمیایی تعدادزیادی ازجانبازان که ازسایر مجروحیتها دارای درصد هستندبه این دلیل واهی که آنان این ضایعات را قابل انتساب به شیمیایی بودن تشخیص نداده اند (علی رغم گستردگی کمی وکیفی ضایعات شیمیایی) شایدهم مالی و........سرباز میزنند.
مگر معیار تشخیص ضایعات شیمیایی با غیر شیمیایی بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج)با متخصصین کمیسیون پزشکی بنیاد فرق میکند؟
که دراین رابطه نیازمند اقدام لازم بصورت یکنواخت وحفظ وحدت رویه بمنظور جلوگیری ازنارضایتی جانبازان باهدف گسترش فرهنگ ایثاروشهادت هستیم.
این درصورتی است که این موضوع برای جانبازان فاقد درصد براساس تبصره الف ماده 87 قانون برنامه ششم بنیاد موظف شده بلافاصله 5درصدجانبازی اعطا نمایدکه درادامه با شرکت درکمیسیونهای پزشکی قابل افزایش است. بنظرم راه حل این موضوع نیازمندیک استفساریه درمجلس برای تبصره الف ماده 87 قانون برنامه ششم درخصوص تعلق گرفتن 5درصد جانبازی ازبابت شیمیایی بودن برای جانبازان دارای درصد ازمجروحیتهای قبلی مطابق جانبازان فاقد درصد وابلاغ آن به بنیادشهید مرتفع شود.(قاسم سنچولی-زاهدان کدملی2030460923)
2-باعنایت به صراحت قانون دربندالف ماده87برنامه ششم درخصوص رزمندگان فاقد مدارک بالینی درصورت تایید یگان اعزام کننده بنیاد موظف است بلافاصله 5درصد جانبازی اعطا نماید که این قانون را نیز درموارد متعدد بنیادشهید باعدم تحویل گرفتن پرونده ها ازسوی مدیریت ایثارگران سپاه اجرا نمی کند(احمدسنچولی اززاهدان کدملی 2030962538)
سلام نماینده بزرگوار معیشت کجا بود روز به روز قشر ایثارگران و رزمندگان مظلوم واقع می شوند نمونه بارز حذف ایثار گران شرکتی بود که آقایان زرندی و انصاری باعث حذف آن شدند کسی هم سوال به آنها نکرد شما چرا این کار کردید همش شده اخبار تکراری
سلام بر همه دوستان بنده درزمان جمگ ودرعملیات والفج ۹ درخاک عراق موج شدید گرفتم وررو بیناییو شنوایی واعصابم تاثیر شدید گذاشته ودر حل حاضر بسیار وضع خرابی دارم ونمیدانم چکار کنم
ایهاالناس دوستان عزیز اگراهی وراهنمایی را میدانید لطفا کمکم کنید باتشکر فراوان
فکری به حال اشتغال یکی از اعضای خانواده شهدای مجرد بکنید راه دوری نمیرود به هر حال شهدای مجرد هم به گردن همه حق دارند انصاف نیست حداقل یکی از اعضای خانواده شون نتونه استخدام بشه
مشکلات ایثارگران را اکثرا می دانند.ولی اقدامی مشاهده نمی شود. اولین خواسته آنان یک زندگی آبرومندانه است که جلوی زن و بچه و اقوام خود شرمنده نباشند و دستشان جلوی کسی دراز نباشد که با حقوق 1 میلیون تومانی مجبورند دست کمک همیشه دراز باشد. دومین خواسته بیمه تکمیلی کامل است که به جانبازان زیر 25 درصد دندان و عینک تعلق نمی گیرد. سوم احتساب مدت حضور در جبهه بسیجیان د رمناطق عملیاتی بعد از قطعنامه است که برای کادر وظیفه و رسمی گویا محسوب ولی برای بسیجی هامحسوب نمی گردد. چهارم معافیت مالیاتی ایثارگران بخش خصوصی همانند بخش دولتی .همین ها را اجرا کنند شاهکار است.
مگر میشه پرونده اعصاب روان جانباز بعد از اینکه تکمیل شده باشه گم بشه در سپاه
فاش نیوز از طرف ما جانبازان زیر ۲۵٪ به این اقایان در راس امور برسانید بگید (ایا شده تا حالا عزیزترین کست از شما تقاضا یی ناچیز بکند شما سرتان را به زیر بیاندازید با قطره اشک روی گونه ات روانه خیابون شوی؟؟؟؟) اخه تا کی فاشنیوز فاش کن رسوا کن از جانب ما فریاد بزن چرا ساکتی ؟؟؟ سکوت علامت رضایته
با چه زبانی بگیم بیکاریم بیکار ما جانبازان زیر ۲۵٪ کار میخواهیم کار؟؟؟؟
باسلام به تمامی عزیزان فاش نیوز و بخصوص اقای ساقی که صدای ما رزمندگان و.......شده اند از شما تقاضا دارم به مسولین بگویید لابلای حرفهایشان مارزمندگان را هم بگنجانند .مگر ما چه گناهی کرده ایم که نه ایثارگر هستیم ونه به ما رزمندگان نگاه میکنند چرا ؟/؟دلیل این تبعیض درچیست که هیچ مسولی در هیچ کجا یادی از رشادتهای رزمندگان نمیکنند .لطفابدادمارزمندگان هم برسید چون کسی نیست که درددلمان را به او بگوییم .رزمنده دردمند وداوطلب27ماه جنگ با3فرزند محصل که قادر به ادامه تحصیل فرزندانم نمیباشم درصورتیکه یکی از پسرانم درشهرستان نفر اول شدند والان در دبیرستان نمونه دلتی باقرالعوم سبزوار درس میخواند .بدادمان برسید
عرض ادب واحترام خدمت جامعه ایثارگری، ومسئولان خدمتگذار، یک جمله به مسئولان تو را به روح شهدا قبل از اینکه باری از دوش قشرایثارگر بردارید، ببینید توانایی انجام آنرا دارید، باشعاردادن و، وعده و وعید، جز اینکه بارمان را نسبت به جامعه و اطرافیان بیشتر می‌کنید چیزی جز این نیست همین که اعلام میکنید به وضعیت معیشت رسیدگی می‌شود مردمان این تصور را دارند همین امشب بحسابمان پول واریز شده، یا کمک های ویژه ای در اختیارمان قرار گرفته غافل از اینکه بخش زیادی از هزینه های درمانمان به عهده خودمان است دوصد گفته چون نیم کردار نیست...
از آنجائیکه برای اینگونه اهدافها به جبهه نرفته ایم حق در خواست ومطالبات نداریم مگر اینکه مدیران ودست اندرکاران عنایتی برای ما داشته باشند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi