شناسه خبر : 79903
چهارشنبه 10 دي 1399 , 14:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رونمایی از پهپاد انتحاری رزمندگان فلسطینی +تصاویر

رژه غزه

برخی ساخت این پهپاد را مرتبط با دسترسی گروه‌های فلسطینی به پهپادهای شناسایی مدل Skylark ساخت رژیم صهیونیستی میدانند که چند فروند از آنها به شکل نسبتا سالمی در نوار غزه سقوط کردند.

رزمایش مشترک گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه که از صبح امروز آغاز شد بازتاب فراوانی در رسانه‌های منطقه‌ای داشته و تصاویر متعددی از نیروهای مقاومت و تسلیحات به کار رفته در این رزمایش منتشر شده است.

اما یکی از تصاویری که نسبتا خاص بوده و بیشتر جلب توجه میکند رونمایی از پهپاد انتحاری جدید رزمندگان فلسطینی است.

این پهپاد بسیار ساده، کوچک و ابتکاری که در ساخت آن احتمالا از چوب و فوم استفاده شده است و حاوی یک موتور کوچک و حدود ۵ کیلوگرم مواد منفجره بوده در نگاه اول شاید چندان مهم و کاربردی به نظر نمیرسد.

اما استفاده از این چنین تسلیحات ساده و ارزان قیمتی بیشتر به منظور تحمیل هزینه سنگین به دشمن صهیونیستی به منظور مقابله با این تسلیحات به وسیله موشک‌های بسیار گران قیمت خواهد بود.

در واقع ساخت و استفاده عملیاتی از چنین پهپادی و یا حتی برخی نمونه‌های راکت‌های القسام حتی شاید کمتر از ۱۰۰ دلار برای نیروهای فلسطینی هزینه در بر داشته باشد اما در صورتی که به سمت مناطق اشغالی شلیک شود پدافند هوایی رژیم صهیونیستی ناچار به استفاده از موشک‌های گرانقیمت سامانه گنبد آهنین برای رهگیری آنها خواهد بود و در گذشته نیز شاهد این بوده ایم که برخی پرتابه‌ها از سد دفاعی این سامانه پدافندی نیز عبور کرده و در صورت شلیک پر تعداد و چند ده تایی این راکت و پهپادها، سامانه پدافندی دشمن اصطلاحا Out Number شده و دیگر موشکی برای مقابله با تهدیدات نخواهد داشت.

در خصوص منشا اولیه طراحی این پهپاد ابتکاری نیز نظرات متفاوتی توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

برخی ساخت این پهپاد را مرتبط با دسترسی گروه‌های فلسطینی به پهپادهای شناسایی مدل Skylark ساخت رژیم صهیونیستی میدانند که چند فروند از آنها به شکل نسبتا سالمی در نوار غزه سقوط کردند.

برخی کارشناسان نیز معتقدند این پهپاد با طرح skylark تفاوت ساختاری دارد و بیشتر شبیه به پرنده‌های بدون سرنشین مدل FQM-۱۵۱ pointer ساخت شرکت امریکایی AeroVironment هستند.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi