شناسه خبر : 79943
یکشنبه 14 دي 1399 , 12:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عدم درک دولتمردان، منشأ بسیاری از مشکلات ایثارگران

نماینده‌ی دوره‌ی هشتم، نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مجلس قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را تصویب کرده است اما در جایی دیگر ...

فاش نیوز -  عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی از بکارگیری حداکثر توان مجلس یازدهم برای رفع مشکلات ایثارگران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، علیرضا سلیمی، نماینده‌ی ایثارگر مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه‌ی جلسه‌ی علنی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی به دنبال این است که حتماً ردیف‌هایی که مرتبط با حوزه‌ی ایثارگری است را تقویت کند اظهار داشت: مجلس یازدهم کماکان برای حمایت از ایثارگران آمادگی کامل دارد و با همه‌ی توان خود به دنبال رفع مشکلاتی است که در این حوزه ایجاد شده است.

نماینده‌ی دوره‌ی هشتم، نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مجلس قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را تصویب کرده است اما در جایی دیگر مشکلاتی ایجاد شده است افزود: من امیدوارم که دولت محترم درک کند که ایثارگران به هر کیفیت، عمر و هستی خود را برای کشور داده‌اند. آیا ما نباید همه‌ی توان و هستی خودمان را برای رفع مشکلات آنها در طبق اخلاص بگذاریم. اگر چه این موضوع را باید دولتمردان درک کنند. اگر این درک مشترک در عمل صورت بگیرد، به‌ نظرم مسئله حل می‌شود. امیدوارم دولت هم مخالفت نکند. مخالفت دولت منشأ بعضی از مشکلاتی است که امروز برای عزیزان ایثارگر بوجود آمده است.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در خصوص وضعیت ایثارگران در لایحه‌ی بودجه‌ی سال 1400 خاطرنشان کرد: ببینید دولت تغییر معناداری در این حوزه نداده است؛ اما مجلس به دنبال این است که ردیف‌هایی که مرتبط با حوزه‌ی ایثارگران است را ان‌شاءالله بیش از گذشته تقویت و مد نظر داشته باشد.

سلیمی با انتقاد از عملکرد دولت در قبال ردیف‌های ناچیر بودجه‌ای سال 1400 متذکر شد: متاسفأنه در حوزه‌ی محرومین هم دولت کم‌لطفی کرده است. به طور مثال در رابطه با افراد تحت پوشش کمیته‌ی امداد و سازمان بهزیستی بودجه‌ای که برای سال 1400 لحاظ نموده کمتر از بودجه‌ی سال 99 است. خب شما که می‌خواهید با این تورم 40 درصدی، همه چیز را 25 درصد گران کنید و حقوق‌ها را فقط 25 درصد افزایش دهید؛ آن وقت برای افراد تحت پوشش این هزینه‌های قطعی را می‌خواهید چگونه جبران کنید؟

نماینده‌ی ایثارگر مردم محلات و دلیجان اضافه کرد: این موضوع نشان می‌دهد که هرآنچه دولت در مورد لایحه‌ی بودجه‌ی 1400 می‌گوید که با دقت بودجه را بسته است صحیح نیست و هیچ دقتی در آن نشده است. وقتی بودجه‌ی سال آینده را مطالعه و وارد تبصره و ردیف‌ها می‌شویم، به آشفتگی آن بیش از گذشته پی می‌بریم. اگر چه امیدوارم دولت در این حوزه تغییر رویه بدهد.

عضو هیئت رئیسه‌ی مجلس شورای اسلامی  با بیان این مطلب که به نظر من سال آینده با این بودجه برای جامعه‌ی ایثارگران مشکل داریم، خاطرنشان کرد: مجلس به دنبال این است که حتماً تبصره‌ها و ردیف‌هایی که مرتبط با حوزه‌ی ایثارگری است را تقویت کند و ان‌شاءالله نمایندگان ایثارگر به اندازه‌ی توان خود تلاش خواهند کرد.

پایان

اینستاگرام
این دولت اهتمامی به وضعیت ایثارگران ندارد. از یک طرف به جانبازان معسر زیر 25 درصد که قبل از سال 99 از طرف بنیاد شهید به ساتا پاس داده میشدن ماهانه فقط 1 میلیون تومان بدون بیمه تکمیلی کامل پرداخت می کند و از آن طرف به همین درصد جانبازی تحت پوشش بنیاد شهید که بعد از سال 99 تازه یادش افتاد که قانون ملزمش به اینکار کرده ماهانه 1 میلیون و 790 هزار تومان می دهد که البته اینم ناچیز است.خود مسئولین و نمایندگان لطف کنند با همین حقوق گذران زندگی کنند. مجلس هم گویا فقط تنها مشکل ایثارگران تبدیل وضعیت ایثارکران به رسمی است و از بقیه مشکلات مرتبط با ایثارگران مانند همین حقوق ناچیز و بیمه تکمیلی ناقص و عدم اجرای کال برنامه ششم توسعه در خصوص ایثارگران سخنی بر زبان نمی آورند. کمیسیون اجتماعی هم در هفته دفاع مقدس قول تسری خدمات جانبازان بالای 25 درصد به زیر 25 درصد را داد که دیگر یادش رفت و پیگیر نشد.انشالله با ریاست دولت بوسیله یک جبهه رفته که درد ایثارگران را بفهمد این مشکلات رفع شود. وگرنه نه به این مجلس امیدی است نه به این دولت.
سلام. آقایان زرندی و انصاری باعث حذف نیروهای شرکتی ایثارگران و رزمندگان شدند ما از شما خواستاریم که داخل مجلس کوتاه نیاید و حق ایثارگران شرکتی گرفته بشه به امید حق
باسلام این قوانین دست وپاگیرفقط برای اذیت وٱزارمان هست درضمن بگویم متاسفانه در برخی استانهادیگراسم موجه ای بنام شهیدنمی گذارند.واسم موجه هارادارندشماره گذاری می کنند یعنی پاک کردن نام شهداءبه مرور.ازیادوخاطرمردم واین یک حمله و کودتای خاموش برعلیه فرهنگ ایثار و شهادت است اگرسکوت کنیم دشمن موفق میشود.
درود بر نمایندگان شجاع مجلس انقلابی
تسری امتیازات جانبازان به رزمندگان ۶ ماه و بالاتر موجب عدالت در جامعه ایثارگری است
سلام خدمت تمامی همرزمان این که دولت روحانی تا میتونه سنگ جلوی پای ایثارگران میاندازد سوالی از آقای بهروز ساقی داشتم مدیر محترم فاش نیوز یا آقای مجتهد بنده دارای مدرک لیسانس در یکی از دانشگاه های معتبر ملی با بورسیه تعهد دبیری الان ۲۶ سال مشغول تدریس در دبیرستان هستم و دوران کارشناسی ارشد (تحصیلات تکمیلی هم هنگام اتمام در پایانه علاوه بر کامل کردن پروژه در دانشگاه شیراز در دفاع از پایان نامه چون از ارزش های انقلابی و عدم روابط با غرب و شرق سخن گفتم در شورای معاونین پایان نامه بنده رد شد و القصه نذاشتن پایان نامه را ارائه بدم نزدیک به دو سال جبهه داوطلبانه افتخار خدمت زیر لوای نهضت خمینی کبیر داشتم الان طرح ۳۰ ساعته اجرا شده و چون بنده تنها مدرک لیسانسم در رشته تعهد دبیری ارائه شده اداره میگه باید حتما فوق لیسانس باشی در حالی که ما یک مدرک تحصیلی به ازای شش ماه بالا جبهه بهم تعلق گرفته اونم با کارشکنیهای دولت و حمایت شورای نگهبان انجام شد در این قانون تمام مزایایی که یک فوق لیسانس بهش تعلق میگیره قانونگذار به ایثارگران داده آیا تمام مزایا یکیش همین طرح نمیباشد ،زمانیکه که میگویند تمام مزایای فوق لیسانس همه چیز را شامل میشود خواهشمندم مرا راهنمایی فرمایید

...
الان این شجاع رو به کی گفتی ؟!
نه معیار شجاعتت چیه .
بگو دیگه .
چرا خموشی .
ای سکوت .
...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi