شناسه خبر : 79954
شنبه 13 دي 1399 , 14:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایثارگران را بازیچه اغراض خود نکنیم(۲)

با ارجاع استفساریه تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران و فرزندان آنان از شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی به‌ دلیل مغایرت با اصل۷۳ قانون اساسی، مجلس با انجام تغییراتی، مجدداً آن را در تاریخ ۳۰ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۹ به تصویب رساند...

فاش نیوز - با ارجاع استفساریه تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران و فرزندان آنان از شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی به‌ دلیل مغایرت با اصل۷۳ قانون اساسی، مجلس با انجام تغییراتی، مجدداً آن را در تاریخ 30 اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۹ به تصویب رساند. متن اصلاحی به شرح زیر است:

آیا منظور از تبدیل وضعیت استخدامی از شرکتی، قراردادی، پیمانی به رسمی قطعی مقرر در تبصره ۱ بند«ذ» ماده۸۷ قانون برنامه پنج‌ساله‌ی ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوبه ۱۳۹۵/۱۲/۱۴، تبدیل وضعیت استخدامی افراد مذکور در ماده۲۱ قانون جامع ایثارگران توسط دستگاه محل خدمت خود به رسمی قطعی است که خارج از سهمیه استخدامی و بدون آزمون جذب و دستگاه‌های مشمول ماده۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران شده‌اند را نیز شامل می‌گردد؟
پاسخ: بلی.

شورای نگهبان این اصلاحیه را برای تامین نظر خود کافی ندانست و مجدداً در جلسه مورخ ۱۳۹۹/۳/۱۲ نظریه خود را به شرح زیر اعلام کرد:

با وجود اصلاح به عمل آمده، ایراد سابق این شورا درخصوص مغایرت مصوبه با اصل۷۳ قانون اساسی و نظریه تفسیری شورا درباره‌ی آن اصل، کماکان به قوت خود باقی است. هر چند این نظریه قابل مناقشه بوده و بخش عمده‌ای از کارشناسان خبره آن را نمی‌پذیرند ولی به‌دلیل آنکه جزو اختیارات و وظایف قانونی شورای نگهبان است، چاره‌ای جز تامین نظر شورای نگهبان وجود ندارد.

مجلس شورای اسلامی برای بار سوم و به‌منظور تامین نظر شورای نگهبان، عنوان و موضوع استفساریه را اصلاح کرد. اصلاح عنوان و موضوع استفساریه، آغاز دردسرهای جامعه‌ی ایثارگری بود. این اصلاحیه که حسب توافقات قبل از تصویب، بین مجلس و شورای نگهبان به انجام رسیده بود، کاملاً باعث تغییر موضوع و موجب شد چرخه معیوبی با پاسخ به استعلامات و نظریه‌ها از سوی برخی مراجع ذیربط، مانع جدی در جهت اجرای قانون ایجاد کنند.

عنوان و موضوع استفساریه و پاسخ آن‌که برای بار سوم در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت به شرح زیر است:

طرح استفساریه بند«و» ماده ۴۴ قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران

موضوع استفساریه:

آیا دولت موظف است از افراد مشمول ماده۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب ۱۳۸۶/۴/۳ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن که در زمان حاکمیت قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۸۸/۱۰/۲۵ به‌ صورتی غیر از استخدام رسمی به‌کارگیری شده‌اند را بر اساس شرایط مندرج در بند «و» ماده ۴۴ قانون مذکور(قانون برنامه پنج‌ساله پنجم) و اصلاحات بعدی آن به‌صورت رسمی به استخدام درآورد؟
پاسخ: بلی.

این استفساریه در مورخ ۲۷ مهر‌ماه 1399 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

| یوسف مجتهد

اینستاگرام
هنگامی که در بسیاری از ادارات و سازمانها ، شاهد برخورد هایی نه چندان مناسب هستیم ، در برابر شاهد برخورد گروهی از مدیران دلسوز هم می باشیم که شاید لازم باشد گفته شود.
زمانیکه بنده در خردادماه ، بازنشسته شدم ، طبق قانون جدید بازنشستگان سال 99 تمام ، سنوات خدمتی و مانده مرخصی را باید یکجا از محل ، منابع خود دستگاه پرداخت شود و با نظر معاونت اداره و مدیر کل ، بنده در الویت اول این دریافتی ها قرار گرفتم ، هنگامی که همه شرایط مناسب پرداخت آماده بود ، ناگهان یک بخشنامه جدید آمد که اداره را ملزم به رعایت چند نکته قرار داده و یکشبه ، کار ما گره خورد.
پس از آن دچار مشکلات عدیده ای شدم که حل آن ، در دست کسی نبود و بنده مرتبا" به اداره سرکشی می کردم ، بخصوص آنکه فرزندم به تازگی ازدواج هم کرده بود و این مسئله ، مزید بر علت شده بود.
در آخرین مراجعه بنده به معاونت (سید) با پوزش نامی نمی برم ، که ما از سال 68 همکار بودیم و می دانستم سید از نیروهای ارزشمدار است ، وقتی سید حال و احوالم را خیلی پریشان دید گفت ، قنبری جان ، بخدا اگر دست من بود ، همین فردا پرداخت می کردم ، این قوانین دستم را بسته ، تازه من اگر کاری برایت بکنم ، هیچ منتی سر تو ندارم ، همین میز و مقامی که اینجاست ، از برکت ایثار شماست (در ضمن یکی از برادرانش جانباز شیمیائی و آزاده بود) ، بعد رو کرد به شخصی دیگر در اطاق و گفت (آقای میم) این قنبری وفا جانباز 70 در صده ، برادرش شهیده ، آیا این بنده خدا برای این انقلاب و نظام ، کوتاهی کرد؟ چیزی دیگر داشت و نداد؟
در آخر سید باز هم قول داد تمام تلاش خود را در این مسیر ، انجام دهد . با سید خداحافظی کردم ، شاید دست خالی برگشتم ، اما سخنان سید ، یک دنیا آرامشی وصف نشدنی به من عطا کرد و امیدم بیشتر از همیشه شد . والسلام
دوست عزیز شما با همین حرفهای قشنگهم در پی ماده 38 هم بودی چی شد و بکجا رسید. ولی شما بجایی رسیدی .وای از مردان این زمانه
جناب مجتهدبزرگوارلطفابه جناب اوحدی بگیدهیجکدام ماجانبازان حالت اشتغال بنیادبدلیل حق ناحق کردن ماده 38وپایمال کردن حق ماهادرموردسهام بانگ دی ازشما راضی نیستیم.جانبازان محروم ازماده 38وحتی سهام بانگ دی
لطفا معافیت مالیاتی رزمندگان ۶ ماه و بالاتر راپیگیری کنید
سلام علیکم. آقا خدا وکیلی یک نفر به فکر ما جانبازان اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی هم باشند.
وزارت علوم داره کارمندشان را با هرسابقه خدمتی که فقط مدرک دکترا دارند تبیل وضعیت به هیئت علمی رسمی قطعی می کند،
ولی جانبازان عزیز اعضای هیئت علمی را که بعضاً بیش از 5 سال به صورت پیمانی سابقه هیئت علمی دارند به دلیل این که فعلا مدرکشان کارشناسی ارشد است تبدیل وضعیت به رسمس آزمایشی هم نمی کنند.
آیا یک کارمند دانشگاه که مثلاً 5 سال و یا بدتر از آن 10 سال یا بیشتر سابقه کار کارمندی دارد و تا کنون پای درس و کلاس تجربه ندارد صرف داشتن مدرک دکترا تبدیل وضعیت بشود ولی ایثارگر بالای 18 ماه جبهه داوطلب بسیجی و دارای جانبازی بالای 30% و سابقه هیئت علمی پیمانی 8 سال به بالا چون مدرک تحصیلیش کارشناسی ارشد است حتی به رسمی آزمایشی هم تبدیل نشود؟ لطفاً این مشکل عده زیادی از ایثار گران عضو هیئت علمی دانشگاه ها را بگوش آقایان امیرآبادی حسن نوروزی اقبال شاکری و موسوی نماینده اردبیل برسانید تا برای ما هم فکر ی کنند. با تشکر
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi