شناسه خبر : 79961
یکشنبه 14 دي 1399 , 08:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

افتتاح نمایشگاه عکس «سردار دل‌ها»

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بعدازظهر روز شنبه ۱۳ دی‌ماه در آیین افتتاحیه نمایشگاه عکس «سردار دل‌ها» در گالری ایوان انتظار میدان ولی‌عصر (عج)، سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را نماد و تجلی همه فرماندهان دوران دفاع مقدس خواند.
 
افتتاح نمایشگاه عکس «سردار دل‌ها»/ سردار سلیمانی عصاره، نماد و تجلی فرماندهان دفاع مقدس بود

مهندس سعید اوحدی در آیین افتتاح این نمایشگاه، ضمن تسلیت نخستین سالگرد شهادت مظلومانه سیدالشهدای محور مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار ابومهدی المهندس و یاران همراه ایشان که با ایام فاطمیه تقارن پیدا کرده است، به خانواده این شهدای والامقام، ملت بزرگ و قهرمان ایران و محور مقاومت، گفت: در طول هفته گذشته برنامه‌های مختلفی از طرف مجموعه‌های مختلف و به‌ویژه ستادهای مردمی در سراسر کشور برای بزرگداشت سردار سلیمانی برگزار شده که نشان از جایگاه ویژه و عمیق سیدالشهدای محور مقاومت در دل و جان مردم دارد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با طرح این سؤال که چطور سردار سلیمانی از فرماندهی و سرداری جبهه‌ها به سردار دل‌ها تبدیل می‌شود، گفت: برای خیلی‌ها سؤال است که چه تحولی اتفاق افتاد که در مراسم تشییع پیکر او، شاهد معجزه بزرگ قرن و بزرگ‌ترین حضور مردمی در تاریخ در سراسر کشور و در کشورهای منطقه بودیم. مطمئناً آن سیل حضور جمعیت و مراسم‌های متعددی که هر روز با محوریت مردم در گوشه و کنار کشور شاهد هستیم، تبلیغات نبوده و نیست بلکه رخداد و معجزه خدایی بوده است.
اوحدی با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) و در بیان راز و رمز تحول عظیمی که با شهادت حاج قاسم در کشور شاهد بودیم، گفت: قانون نظام خلقت است که اگر کسی رابطه بین خود و خدایش را اصلاح کند، خداوند رابطه‌ بین او و مردم را اصلاح می‌کند و مهر و محبت او را در قلب مردم قرار می‌دهد.
معاون رییس جمهور افزود: حاج قاسم عزیز 62 سال تعبد خویش را در عمل، نوع‌دوستی و وفاداری خود را به مردم نشان داد و رابطه‌اش را با خداوند برقرار و محکم ساخت و به همین خاطر خداوند مهر سردار دل‌ها را در دل مردم قرار داد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه خداوند در قرآن به کسانی که ایمان آورده و به ایمان خود عمل کردند، وعده می‌دهد که مهر آن‌ها را در دل انسان‌های دیگر قرار می‌دهد، تصریح کرد: اگر امروز شاهد بزرگداشت سیدالشهدای محور مقاومت در گوشه و کنار این کشور هستیم، به آنچه مقام معظم رهبری در مورد حاج قاسم عزیز فرمودند دست می‌یابیم که به خاطر تجلی آن ویژگی‌های عالی که در وجود حاج قاسم شکل گرفته بود، او نه یک فرد، بلکه یک «مکتب» بود.
وی افزود: امروز اگر از مکتب سلیمانی صحبت می‌شود به این دلیل است که سیدالشهدای محور مقاومت یک شخصیت و نماد و تجلی همه فرماندهان دوران دفاع مقدس بود. عصاره تمام شخصیت فرماندهان جنگ در طول هشت سال دفاع مقدس و مبارزه با داعش، در شخصیت حاج قاسم تجلی یافت و مکتب سلیمانی را شکل داد.
اوحدی با بیان اینکه تجلی شجاعت، بصیرت و تحلیل عملکرد و اقدامات دشمن در شخصیت و وجود سردار حاج قاسم سلیمانی است، اضافه کرد: زمانی که 85 درصد خاک سوریه در اشغال داعش با پشتیبانی 26 کشور دنیا بود، این سردار سلیمانی بود که با شجاعت در میدان حضور یافت و نقشه راه را برای محور مقاومت ترسیم کرد.
وی با اشاره به جمله مشهور حاج قاسم که «باید شهید باشی تا شهید بشوی» گفت: خود شهید حاج قاسم سلیمانی مصداق این جمله بود. شهید سردار سلیمانی در عین شجاعت، بصیرت و داشتن تحلیل از دشمن، بی‌قرار شهادت بود. تحلیل‌های دقیقی که از رویکرد دشمن داشت، او را به شخصیت تراز و ممتاز جمهوری اسلامی بدل کرده بود.
معاون رییس جمهور اضافه کرد: جسم مادی حاج قاسم توان تحمل روح بزرگ و عظمت معنوی او را نداشت و حاج قاسم باید شهید می‌شد و با توجه به اینکه در اوج قله کمال قرار گرفته بود باید به دست شقی‌ترین و منفورترین آدم عالم خلقت به شهادت می‌رسید. همان‌گونه که مولای او حضرت سیدالشهدا (ع) در کربلا به دست شقی‌ترین انسان به شهادت رسید که این هم از قوانین نظام خلقت است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان با تأکید براینکه سال‌ها باید در حیطه فرهنگ و در حوزه‌های مختلف آن برای مکتب سلیمانی تلاش کرد، افزود: هنرمندان عزیز ما مأموریت بسیار مهمی در ترسیم این مسیر برعهده دارند و باید این مأموریت بسیار مهم را به خوبی به انجام برسانند.
اسکندر یارنسب، مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز درباره شرایط برگزاری نمایشگاه عکس سردار دل‌ها گفت: این نمایشگاه محصول جشنواره عکسی است که از سال قبل شروع به کار کرد و طی فراخوانی 3000 قطعه عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 70 عکس به انتخاب داوران برای نمایش در نمایشگاه سردار دل‌ها برگزیده شده است.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi