شناسه خبر : 79975
یکشنبه 14 دي 1399 , 10:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

واکنش حاج‌ قاسم به بوسیدن دستش توسط یک پاسدار

همرزم سردار شهید «قاسم سلیمانی» با اشاره خاطره‌ای از حضور سردار دل‌ها در میان مردم سیل‌زده لرستان، گفت: با یکی از پاسدارها، به استقبال حاج‌‌قاسم رفتیم و وقتی وی مردم را دید و به آن‌ها آرامش داد، این برادر پاسدار دوید و دست حاج‌قاسم را بوسید و حاجی نیز دست او را بوسید.

 

 مراسم بزرگداشت نخستین سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی‌المهندس و همراهان آن‌ها، امروز (شنبه) مقابل لانه جاسوسی آمریکا با حضور سردار «مهدی فیض‌اللهی» رئیس قرارگاه مرکزی مدافعین حرمین شریفین، سردار «مهدی کمالی» همرزم شهید قاسم سلیمانی،  حجت‌الاسلام «سید محسن ذوالفقاری» و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا مدافع حرم، برگزار شد.

حاج‌قاسم مصداق واقعی «أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» بود

سردار «حمید کمالی» طی سخنانی در این مراسم، با اشاره به خاطره‌ای از آخرین سفر خود به سوریه همراه با سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی»، اظهار داشت: حاج‌قاسم از ابتدا تا انتهای این سفر، همواره نماز و قرآن می‌خواند و هیچ‌کار دیکری نمی‌کرد؛ اما در این میان رأفت خود نسبت به فرزندان شهدا را فراموش نکرده و هر از چندگاهی دستی بر سر آن‌ها می‌کشید؛ حاج قاسمی که همه دنیای ظلم از او می‌ترسیدند، در مقابل کودکان، خصوصاً فرزندان شهدا خاضع بود.

واکنش حاج‌قاسم به بوسیدن دستش توسط یک پاسدار

وی با بیان این‌که اخلاص شهید حاج «قاسم سلیمانی»، وی را به این جایگاه رساند، افزود: حاج‌قاسم ذوب در ولایت بوده و برای همگان احترام قائل بود؛ به‌عبارتی او مصداق واقعی «أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» بود.

سردار کمالی با اشاره به خاطره‌ای از سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» در جریان سیل استان لرستان، تصریح کرد: با یکی از پاسدارها که برادر شهید بود، به استقبال حاج‌قاسم رفتیم و وقتی وی مردم را دید و به آن‌ها آرامش داد، این برادر پاسدار دوید و دست حاج‌قاسم را بوسید و حاجی نیز دست او را بوسید؛ درحالی که این برادر پاسدار «ستوان دوم» بود؛ ولی حاج‌قاسم «سرلشکر» بود.

وی با اشاره به واکنش مردم سوریه به شهادت سردار حاج «قاسم سلیمانی»، بیان داشت: صبح روزی که حاج‌قاسم به شهادت رسیده بود، من در سوریه بودم که نزدیک ساعت ۹ صبح به خیابان‌های دمشق رفتم و دیدم که همه مردم به‌صورت خودجوش پلاکارد‌های سردار حاج قاسم سلیمانی را در شهر نصب کرده‌اند؛ به‌طوری که تمام شهر را عکس حاج‌قاسم در بر گرفته بود؛ از جلوی در خانه‌ها گرفته تا مغازه‌ها و حرم‌های مطهر.

همرزم سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی»، با بیان این‌که برای حاج‌قاسم چپ و راست معنا نداشت و وی برای کسی فرق قائل نمی‌شد و همواره سعی می‌کرد تا به همه مردم محبت کند، خاطرنشان کرد: آمریکا می‌خواست در منظقه بین شیعه و سنی اختلاف بیاندازد؛ اما حاج‌قاسم با درایت، بصیرت، اخلاق و مدیریت خود، کاری کرد که سنی‌های عراق در هنگام وقوع سیل سال گذشته در خوزستان، جلوتر از شیعه‌ها آمدند و به مردم خوزستان کمک کردند.

دوستداران جهاد و شهادت، اجازه مذاکره مجدد با آمریکا را نمی‌دهند

سردار «مهدی فیض‌اللهی» نیز در این مراسم، با بیان اینکه «داعش» زاییده آمریکا و غرب بود، اظهار داشت: آن‌ها با وجود این که مقدمات زیادی را در منطقه ما فراهم کرده بودند؛ اما در برابر محور مقاومت زمین‌گیر شده و مضمحل شدند؛ بنابراین از سر استیصال، به‌صورت هوایی سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی‌المهندس» را به شهادت رساندند.

وی با تأکید بر اینکه شهادت آرزوی دیرینه سردار حاج «قاسم سلیمانی» بود، تصریح کرد: امروز پیام ما در این محل به آمریکایی‌ها این است که اگرچه سردار ما را شهید کردید، اما عزت خدایی حاج قاسم بیشتر شد.

سردار فیض‌اللهی ادامه داد: دنیا برای شهید «قاسم سلیمانی» ارزشی نداشت؛ بلکه افرادی نظیر شهید «یوسف‌اللهی» برای وی ارزشمند بودند، تا جایی که حاج‌قاسم وصیت کرد تا او را در کنار این شهید والامقام خاکسپاری کنند.

واکنش حاج‌قاسم به بوسیدن دستش توسط یک پاسدار

وی با بیان اینکه حاج‌قاسم محبوب دل‌های مظلومین جهان بود، گفت: برخی در داخل کشور از خوف دشمن پوشالی، مردم را معطل کرده و اعتقاد و معیشت آن‌ها را هدف گرفته‌اند و یاد نگرفته‌اند که همانند حاج‌قاسم چگونه پرچم آزادگی را در دست بگیرند و مظلومان را از چنگ ظالمان نجات دهند.

رئیس قرارگاه مرکزی مدافعین حرمین شریفین با اشاره به زمزمه‌هایی مبنی بر مذاکره با دشمنان ملت، گفت: مسئولان بدانند که دوستداران جهاد و شهادت، اجازه مذاکره مجدد با آمریکا را نمی‌دهند و هیچ‌کسی نمی‌تواند چهره منفور آمریکا را بزک و بازسازی کند.

نفوذی‌ها دوست ندارند که راه و خط حاج‌قاسم در جامعه وجود داشته باشد

حجت‌الاسلام «سید محسن ذوالفقاری» نیز در این مراسم، با بیان اینکه الگوی شهید قاسم سلیمانی اهل بیت بود، اظهار داشت: به‌فرموده امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) حاج‌قاسم یک فرد نبود، بلکه یک مکتب بود؛ حاج قاسم ۶۳ سال به‌گونه‌ای زندگی کرد که همه عالم را به تحسین وا داشت و همه افراد وی را به‌عنوان الگوی خود قرار دادند.

وی افزود: شهید حاج «قاسم سلیمانی» پس از انقلاب همواره در حال مجاهدت بود؛ بنابراین وی می‌تواند الگویی مجسم برای کسانی باشد که می‌خواهند با انسانیت زندگی کند.

واکنش حاج‌قاسم به بوسیدن دستش توسط یک پاسدار

حجت‌الاسلام ذوالفقاری با بیان اینکه شهید حاج «قاسم سلیمانی» به‌دست اشق‌الاشقیاء به شهادت رسید، اگر حضرت سیدالشهداء (ع) در کربلا ارباًاریا شد، یاد او قرن‌هاست از بین نرفته است و وقتی نیز حاج‌قاسم گفت که «ما ملت امام حسینیم» و «ما ملت شهادتیم»، امروز باید از حاج‌قاسم الگو بگیریم که وی تا وقتی تکه‌تکه شد، دست از مجاهدت بر نداشت.

وی تصریح کرد: وقتی به مرام و زندگی حاج‌قاسم نگاه می‌کنیم در تمام آن خدا تبلور دارد؛ لذا باید زندگی خود را سلیمانی‌وار کرده و قاسمی زندگی کنیم؛ چراکه حاج‌قاسم کسی بود که هرکجا فریاد مظلومی بر می‌خواست، به داد او می‌شتافت و وقتی برنامه‌هایی چیده بودند که داعش در منطقه حکومت کند، ریشه آن را خشکاند.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری خاطرنشان کرد: نفوذی‌ها دوست ندارند که راه و خط حاج‌قاسم در جامعه ما وجود داشته باشد؛ چراکه به نابودی آن‌ها منجر خواهد شد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi