شناسه خبر : 79976
یکشنبه 14 دي 1399 , 11:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روضه خانگی بچه‌های «فرهنگ و رسانه» در پاسداشت حاج قاسم

بچه‌های هیئت فاطمی فرهنگ و رسانه در سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اقدام به برگزاری مراسم پاسداشت این شهید و اجرای طرح ۴۰ ختم قرآن کردند.

 

یک سال سخت بدون حاج قاسم سلیمانی سپری شد، ۳۶۵ روز از شبی که آمریکایی‌ها سردار بزرگ مقاومت را در سفر به عراق مورد هدف قرار دادند و او و همراهانش را به شهادت رساندند گذشت؛ در این مدت تنها چیزی که التیام پیدا نکرد زخم داغی بود که بر سینه عاشقان سردار نشست و این روز‌ها در ایام سالگرد حاج قاسم زخم یکساله سرباز کرده تا سوگوار کسی باشیم که بزرگمرد میدان بود و مکتبی از ایمان و استقامت و شجاعت را با نام و نشان خویش به وجود آورد.

در حالی که از نهاد‌های فرهنگی و سازمان‌های متولی در بحث فرهنگی کشور توقع می‎رفت اقدامات اثرگذار بیشتری را در سالگرد سردار شهید سلیمانی انجام دهند، اما مثل همیشه این مردم و گروه‌های خودجوش مردمی بودند که از یک ماه مانده به سالروز شهادت آن یار سفر کرده، آستین همت را بالا زدند و مثل همیشه آتش به اختیار دست به اجرای برنامه‌ها و مراسم‌ها و تولید آثار فرهنگی زدند.

بچه‌هایی که این روز‌ها پای کار برای سالگرد سلیمانی و بزرگداشت او هستند اقشار مختلف را شامل می‌شوند، از نوجوانان ۱۲_۱۳ ساله گرفته تا مردان و زنان میانسال ۵۰_۶۰ ساله. چیزی که همه را به میدان ابراز ارادت آورده، عشق به سرداری است که سال‌ها مجاهدانه برای حفظ امنیت و اقتدار کشور تلاش کرد، اصلا عشق به سردار کوچک و بزرگ نمی‌شناسد، دانش‌آموز و دانشجو و کارگر و فرهنگی و کارمند سرش نمی‌شود، شهید سلیمانی دژ قلب میلیون‌ها انسان را سال‌هاست فتح کرده و چون آتشی بر دل‌ها افتاده که شهادت آن را شعله ورتر کرد.

روضه خانگی بچه‌های «فرهنگ و رسانه» در پاسداشت حاج قاسم/ به ثبت روزی به نام سردار در تقویم خانگی

هیئت فاطمی فرهنگ و رسانه که به تازگی به همت چند نفر از فعالین فرهنگی و رسانه‌ای تاسیس شده، در سالگرد شهید سلیمانی مراسمی در بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌ها و ازجان‌گذشتگی‌‎های این سردار مقاومت برگزار کرد. از آنجا که دیگر عشق و علاقه سردار دل‌ها نسبت به مادر سادات، حضرت زهرا (س) برکسی پوشیده نیست، این مراسم همراه با نوحه‌خوانی و ذکر مصیبت حضرت زهرا (س) برگزار شد.

طرح ۴۰ ختم قرآن به نیت سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم نیز توسط این هیئت و با همکاری گروه فرهنگی «فائزون» از ماه گذشته با دعوت از مردم آغاز شد و اختتامیه آن امروز (شنبه) همزمان با سالروز شهادت سردار برگزار خواهد شد.

«سمیه گنجی» نویسنده و از اعضای هیئت فاطمی فرهنگ و رسانه و گروه فرهنگی فائزون در توضیح برنامه‎های این ایام اظهار داشت: اجرای طرح ۴۰ ختم قرآن و برگزاری مراسم گرامیداشت سردار سلیمانی و عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) ادای دینی هر چند کوچک به مجاهدت‌های سردار دل‌ها در طول نزدیک به ۴۰ سال فعالیت خستگی‌ناپذیر بود. امید است بتوانیم با عنایت صاحب الزمان (عج) و با توجه به اینکه بیشتر اعضای هیئت و گروه فرهنگی از نیرو‌های فرهنگی و رسانه‌ای کشور هستند، در راستای اشاعه فرهنگ مقاومت و برگزاری مجالس اهل بیت (ع) قدم‌های مثبتی برداریم.

روضه خانگی بچه‌های «فرهنگ و رسانه» در پاسداشت حاج قاسم/ به ثبت روزی به نام سردار در تقویم خانگی

وی ادامه داد: اولین سالگرد حاج قاسم که همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) شده را هرچند کوچک و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای در امان ماندن از ویروس کرونا، برگزار کردیم، اما یقین داریم که همین اقدامات کوچک و خودجوش آثار معنوی پربرکتی دارد که ان‌شاءالله در آینده مشخص خواهد شد.

گنجی معتقد است در این ایام گروه‎‌های فرهنگی و مردمی عملکرد بهتری نسبت به نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی با بودجه‌های میلیاردی داشته‌اند، حقیقتی که خوشبختانه یا متاسفانه نمره قابل قبولی به مردم داده و توقع را از مسوولان فرهنگی بیشتر کرده، او می‌گوید: این موضوع تائیدی بر ضرب‌المثل خواستن توانستن است، هرچند کار فرهنگی نیازمند بودجه و صرف هزینه است، اما در قدم اول باید بخواهیم تا کاری انجام شود، آنوقت می‎بینیم که با وجود موانع، کمبود‌های مالی موجود با همت و پشتکار جبران خواهد شد، لذا کرونا و نداشتن بودجه که برخی نهاد‌ها از آن گله‌مندند بیشتر شبیه بهانه است. الحمدالله مردمی هوشیار و پای کاری داریم که کم‌کاری‌ها را جبران می‌کنند و به وقت نیاز در صحنه‌های مختلف حاضر می‌شوند.

روضه خانگی بچه‌های «فرهنگ و رسانه» در پاسداشت حاج قاسم/ به ثبت روزی به نام سردار در تقویم خانگی

وی درخواستی هم از مردم مسوولان در رابطه با پاسداشت سردار سلیمانی و درج نام او به تقدیم‌ها و مراسم‌های خانگی داشت و گفت: خوب است نام سردار سلیمانی و روز شهادت ایشان در تقویم مراسم‌های خانگی ثبت شود و نام و یاد و سیره بزرگمردی چون او را همچون مناسبت‌ محرم و صفر زنده نگه داریم.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi