شناسه خبر : 79997
دوشنبه 15 دي 1399 , 09:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نقش مادر حاج قاسم سلیمانی در جاودانگی او

هجر حبیب|دلایل جاودانگی حاج قاسم/ نقش مادر شهید سلیمانی

پیشکسوت دفاع مقدس شهادت حاج قاسم را باعث وحدت و وفاق ملی دانست و گفت: جبهه حق و جبهه باطل با شهادت ایشان روشن‌تر شد و مردم به نیات خبیث دشمن پی‌ بردند.

13 دی‌ماه سالروز یکی دیگر از جنایت‌های استکبار جهانی آمریکای جنایتکار علیه ملت ایران است؛ اقدامی که نه تنها مردم کشورمان بلکه تمام آزادی‌خواهان جهان را در غمی بزرگ فرو برد.

رئیس‌جمهور خبیث و جنایتکار آمریکا در چنین روزی دستور ترور بزرگ‌مردی را داد که بسیاری از مردم مظلوم منطقه از لبنان و‌ سوریه گرفته تا افغانستان و عراق احساس آزادگی و حمایت این بزرگ‌مرد را چشیده‌ و توانسته‌اند از یوغ استکبار رهایی یابند.

سردار رشید اسلام، سپهبد شهید، قاسم سلیمانی، مردی که از جوانی میدان‌های نبرد را ترک نکرد و همواره لباس مجاهدت را به تن داشت. مبارزی که در دوران جوانی عملیات‌های تأثیرگذاری را علیه رژیم بعث عراق انجام داد و بعد از آن با استفاده از تجربیات دفاع مقدس، جنوب شرق کشور را از لوث وجود اشرار و گروهک‌های تروریستی مسلح پاکسازی کرد و طعم زندگی آسوده و بی‌دغدغه را به مردم آن منطقه چشاند.

پس از آن هم با نظر مقام معظم رهبری فرماندهی نیروی قدس سپاه را برعهده گرفت و به حمایت از مردم بی‌پناه و مظلوم منطقه پرداخت. مردمی که روزگاری گرفتار طالبان، داعش و رژیم جنایتکار صهیونیستی قرار گرفته بودند. ایشان میدان مبارزه را ترک نکرد و آن‌چنان علیه دشمن پیکار کرد و در سراسر جهان پوزه آنها را به خاک مالید که دیگر نتوانستند حضور ایشان را تاب بیاورند. بر همین اساس شخص اول دولت آمریکا به صورت ناجوانمردانه دستور ترور ایشان را صادر کرد و در حال انجام مأموریت به شهادت رسید.

به همین دلیل خبرگزاری تسنیم در نظر دارد با توجه به سالروز شهادت شهید قاسم سلیمانی به خصوصیات اخلاقی، ابتکارات، اقدامات و مجاهدت‌های این شهید بپردازد. از این رو برای آشنایی بیشتر با دوستان، همرزمان و فرماندهان ایشان گفت‌وگو کرده‌ایم. در این قسمت با سردار سرتیپ دوم پاسدار مصطفی سلیمانی از پیشکسوتان دفاع مقدس و دوست صمیمی برادر سردار قاسم سلیمانی گفت‌وگو کرده‌ایم.

* سردار سلیمانی معادلات منطقه را تغییر داد

سردار مصطفی سلیمانی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی معادلات منطقه را تغییر داد، تصریح کرد: حاج قاسم در تمام دوران زندگی با برکت خود علیه دشمن گام برداشت؛ پس از شهادت هم ایشان چهره کریه دشمن را نمایان کرد.

وی شهادت حاج قاسم را باعث وحدت و وفاق ملی دانست و گفت: جبهه حق و جبهه باطل با شهادت ایشان روشن‌تر شد و مردم به نیات خبیث دشمن بیشتر پی‌ بردند.

این رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه تفکرات مختلفی در کشور وجود دارد، افزود: امروزه به برکت خون شهدا و کسانی که در مسیر شهادت حرکت می‌کنند،‌ الگوی خوبی برای جوانان ایجاد شده است.

سردار مصطفی سلیمانی یکی از ویژگی‌های شهید سلیمانی را زندگی در مسیر شهادت عنوان کرد و گفت: من خاطرم هست ایشان از جوانی همین روحیه را داشتند؛‌ زمانی که در دوران دفاع مقدس خط به مشکل بر می‌خورد، مسئولیت را به ایشان می‌دادند و ایشان هم به خط دشمن می‌زد و در اختیار رزمندگان اسلام قرار می‌داد.

* حاج قاسم مثل خورشید در کنار فرماندهان می‌درخشید

وی به ذکر خاطره‌ای از دیدار اولیه خود با شهید سلیمانی اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان یک چهره خوش‌سیما،‌ نورانی و دوست‌داشتنی داشتند. خاطرم هست وقتی ایشان را در کنار سایر فرماندهان دیدم، ایشان مثل خورشید می‌درخشید و شاخص بود. در جبهه در حال بازگشت بودم دیدم جمعی از فرماندهان جمع‌اند، یکی از آنها خیلی خوش اندام، نورانی و خوش تیپ است پرسیدم ایشان چه کسی است؟ گفتند قاسم سلیمانی است.

این پیشکسوت دفاع مقدس با بیان اینکه حاج قاسم بسیار خوش اخلاق بود، یادآور شد: ایشان در مسیر الی‌الله قرار گرفت و در همین مسیر حرکت می‌کرد. به همین دلیل این نوع شهادت نصیبشان شد و عموم مردم با هر سلیقه‌ای وارد مراسم تشییع شدند.

سردار سلیمانی ادامه داد: رئیس‌جمهور آمریکای جنایتکار که مدعی ابرقدرتی و حکومت بر جهان است،‌ این‌قدر توسط این سردار ایرانی تحقیر می‌شود که دستور به قتل و شهادت ایشان می‌دهد. یعنی ایشان چه کاری انجام داده‌ است که این‌چنین تصمیم‌گیری می‌کنند.

* مادر حاج قاسم نقش اساسی در تربیت سردار سلیمانی دارد

وی با بیان اینکه لقمه حلال بسیار تأثیرگذار است، خاطر نشان کرد: بنده با اخوی ایشان دوست صمیمی‌ام و بارها به کرمان و روستای ایشان سفر کرده‌ام؛ در یکی از این سفرها دیدم مادر ایشان داسی برداشته و خودش گندم و جو را درو می‌کند.

این رزمنده دفاع مقدس یکی دیگر از ویژگی‌های شهید سلیمانی را مهربانی و رأفت ایشان دانست و افزود: حاج قاسم سلیمانی فرماندهی بود که از پایین به همه نگاه و مشکلات آنها را برطرف می‌کرد.

سردار سلیمانی با تأکید بر اینکه سپاه پاسداران پر از امثال شهید سلیمانی است، یادآور شد: شهید سلیمانی در سپاه رشد کرد و بالنده شد و به برکت خون همین شهدا هیچ کشوری جرأت ندارد نگاه چپ به کشور عزیزمان داشته باشد.

وی با بیان اینکه دشمن می‌ترسد جمهوری اسلامی ایران به قطب قدرتمند خاورمیانه تبدیل شود و منافع استکبار به خطر بیفتد، تصریح کرد: این جنگ‌های نیابتی بر همین اساس است که ما می‌بینیم عربستان حتی نمی‌تواند در برابر ملت یمن – که با بسیاری از مشکلات روبرو است- ایستادگی کند چراکه این افراد دست‌پروده حاج قاسم سلیمانی‌اند.

این رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه تک تک پاسداران انقلاب اسلامی حاج قاسم سلیمانی‌اند، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های حاج قاسم ایجاد وحدت در برابر دشمن بود که دشمن به همین دلیل ایشان را ترور کرد؛ اما جوانان ما با تأسی به این شهید والا مقام راه ایشان را ادامه خواهند داد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی تمامی شاخصه‌های انقلاب اسلامی را برای خود جمع کرده بود،  اظهار داشت: حاج قاسم فارغ از دنیا شده بود و همواره به خدا فکر می‌کرد چراکه همیشه فراتر از دنیا بود.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی آن‌قدر درجه والایی دارد که حتی ضد انقلاب هم از ایشان تمجید می‌کند، تصریح کرد: سردار سلیمانی با خدای خود معامله کرد و جاودانه شد و دلیل جاودانگی ایشان همین علت است.

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi