شناسه خبر : 80020
سه شنبه 16 دي 1399 , 09:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تشریح اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات درمانی به ایثارگران

دکتر عبدالرضا عباسپور در رابطه با اقدامات اخیر معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه بیمه تکمیلی درمان ایثارگران گفت: قرارداد بیمه تکمیلی درمان جدید با توجه ویژه به مقوله سالمندی، خدمات نگهداری، توان‌بخشی و بازتوانی ایثارگران با شرایطی تنظیم شده که خدمات‌رسانی مناسبی به یک میلیون و 620 هزار نفر از ایثارگران تحت پوشش این بیمه صورت گیرد.


وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه دارو و تجهیزات نیز با توجه به سالمندی جامعه ایثارگری و اهمیت توان‌بخشی اقدام به تأمین بیش از 37 هزار فقره تجهیزات پزشکی و توان‌بخشی کرده است و این اقلام بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه توزیع شده‌اند.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص پایش سلامت ایثارگران نیز توضیح داد: در این بخش 15 هزار نفر از جانبازان، والدین و همسران شهدا تحت غربالگری فعال و 20 هزار نفر نیز تحت غربالگری غیرفعال بیماری کرونا قرار گرفته‌اند. همچنین غربالگری بیماری کرونا برای 713 نفر از جانبازان شیمیایی سردشت انجام شده است.
عباسپور افزود: تشکیل کمیته و کارگروه مقابله با کرونا و برگزاری 9 جلسه و صدور 8 اطلاعیه، توزیع 100 هزار بسته بهداشتی و پیشگیری در استان‌ها، تخصیص 5 میلیارد اعتبار ویژه کرونا به استان‌ها و انجام تماس تلفنی با جانبازان با ریسک بالای بیماری به‌منظور ارائه توصیه‌های لازم برای پیشگیری از بیمار کرونا از دیگر موارد انجام شده در این حوزه است.
وی با اشاره به برنامه‌های کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت اجرای وبینار، وب کمیسیون و فعال کردن فضای مجازی جهت رسیدن به اهداف تعیین‌شده انجام شده است. ضمن اینکه کمیسیون‌های حضوری با رعایت کمیسیون‌های پزشکی برگزار شده‌اند.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین از تزریق 70 هزار دوز واکسن آنفولانزا به گروه‌های ایثارگری با ریسک بالای بیماری خبر داد.
عباسپور با اشاره به افزایش تخت‌های بیمارستان‌های روان‌پزشکی متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران به حدود 1000 تخت گفت: تخت‌های بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) نیز به 350 تخت افزایش یافته است که شامل تخت‌های بستری، ICU و CCU است و با توجه به شرایط فعلی کشور جهت بستری بیماران کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرند.
وی در خصوص ارائه خدمات آموزش‌های تخصصی پزشکی به‌منظور افزایش آگاهی، تسریع بهبود بیماری‌ها و جلوگیری از عوارض و کاهش ناتوانی‌ها در جامعه ایثارگری گفت: بیش از 300 فیلم و کلیپ در این زمینه تولید و از طریق فضای مجازی ارائه شده است. همچنین اپلیکیشن‌هایی با هدف آشنایی با آسیب نخاعی و آموزش پزشکان تولید و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.
انتهای پیام/

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi