شناسه خبر : 80052
سه شنبه 16 دي 1399 , 13:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نظر حاج‌قاسم درباره دولت مقاومت و آبان ۹۸

 

حجت‌الاسلام علی شیرازی، از پیشکسوتان دفاع مقدس و سپاه و از دوستان نزدیک شهید قاسم سلیمانی که در دوره فرماندهی این شهید مسئولیت نمایندگی رهبر انقلاب در نیروی قدس سپاه را بر عهده داشته است به تازگی در یک مصاحبه خاطره جالبی را درباره مواضع سیاسی سردار سلیمانی بیان کرده است.

او در این باره می‌گوید:

"همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ایشان جناحی نبود حرفش را می‌زد و کار نداشت به اصلاح‌طلب یا اصولگرا یا جناح دیگر. روی ارزش‌ها محکم بود، روی دفاع از دین محکم بود، روی دفاع از ولایت و تدابیر ولایت محکم بود. سال ۹۶ در دانشگاه امام حسین(ع) رهبر معظم انقلاب اسلامی سخنرانی داشتند و آنجا از تعبیر «دولت مقاومت» استفاده کردند. سردارسلیمانی به من گفت «دولت مقاومت این دولت نیست ما باید برویم دولت مقاومت داشته باشیم.» معمولاً سردار سلیمانی در مباحث انتخاباتی خیلی وارد نمی‌شد که از فردی طرفداری بکند یا موضع‌گیری داشته باشد اما به من گفت باید بروی کرمان و آنجا تلاش کنی تا دولت مقاومت شکل بگیرد. "

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام شیرازی همچنین تصریح می‌کند:‌ حاج قاسم علیه برجام ۲ و ۳ موضع دارد. حاج قاسم در ارتباط با فتنه ۸۸ و ۹۸ موضع دارد.

این چهره نزدیک به سردار سلیمانی در ادامه نقل خاطرات خود می‌گوید: خاطرم هست جلسه‌ای بود در یک وزارتخانه‌ای با مدیران میانی، در این جلسه یکی از افراد حاضر نسبت به رهبری مسائلی را مطرح کرد، فردی که یکی از معاونت‌های حاج قاسم بود و در این جلسه حضور داشت آمد در جلسه شورای نیروی قدس گزارش داد که در جلسه یک چنین موضوعی مطرح شده است. سردار سلیمانی به او گفت که واکنش شما چه بود؟ آن فرد گفت: من چیزی نگفتم، حاج قاسم گفت که من اگر جای تو بودم لیوان روی میز را به صورت آن فردی که به رهبری اهانت کرد پرت می‌کردم. بله حاج قاسم تابع هیچ جناحی نبود برای جذب افراد تلاش می‌کرد اما اگر می‌دید فردی به ارزش‌ها اهانت می‌کند شدیداً برخورد می‌کرد. [۱]

 

*این خاطرات مهم که شاید برای نقل آنها هم کمی دیر شده است در حالی مطرح می‌شود که طی روزهای اخیر برخی رجال دولتی و چپ نظیر اسحاق جهانگیری و جواد امام طوری از مواضع سیاسی شهید سلیمانی تمجید کرده و حتی مدعی حمایت آن شهید از لیدر اصلاح‌طلبان شده بودند که مخاطبان این حرف‌ها خیال می‌کردند حاج قاسم در مسائل سیاسی یک فرد ساکت و البته دچار رویکردهای اصلاح‌طلبی بوده است! [۲][۳]

باید دانست که بحث "تحریف حاج‌ قاسم" مسئله امروز و دیروز نیست و فرایند آن بلافاصله پس از شهادت حاج قاسم با طراحی برخی مجامع نزدیک به اصلاح‌طلبان و در کنار سکوت تعدادی از خواص آغاز شد.

این مقوله حتما بایستی مد نظر مجامع فرهنگی و جوانان کشور باشد تا تحریف‌گران نتوانند یک نسخه جعلی و نامتجانس از شهید سلیمانی را به مردم و نسل‌های آینده تحویل دهند.

 

***

 

آزادارمکی:

نظام باید رویکرد جدیدی در مقابل آمریکا اتّخاذ کند!

تقی آزادارمکی، از جامعه‌شناسان اصلاح‌طلب در بخشی از یک مصاحبه تفصیلی با شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی در اشاره به نتایج انتخابات آمریکا گفته است: از بین ترامپ و بایدن یکی می‌خواست با ایران جنگ کند و دیگری عنوان می‌کند قصد جنگ ندارد و تلاش می‌کند با گفت‌وگو مشکلات را حل کند. آیا تفاوت بین این دو رویکرد دارای اهمیت نیست؟ بدون‌تردید این موارد مهم است. در مقابل کسی که قصد تنش و جنگ دارد باید نیروهای نظامی خود را ساماندهی کنید؛ این در حالی است که در مقابل کسی که قصد گفت‌وگو و مذاکره دارد باید نیروهای اجتماعی خود را ساماندهی کرد. به همین دلیل باید به دنبال آرایش جدیدی در مقابل بایدن باشیم. به همین دلیل نیز نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برای دولت و مردم دارای اهمیت بود. مردم پس از نتایج این انتخابات، مناسبات خود را برای آینده تنظیم خواهند کرد.

او می‌افزاید:

"این موضوع برای نظام سیاسی نیز دارای اهمیت بود و نظام سیاسی نیز باید رویکرد جدیدی در مقابل آمریکا به ریاست‌جمهوری بایدن در نظر بگیرد! "[۴]

 

*این نگاه که البته در اردوگاه اصلاحات نیز یک نگاه رایج و شیوع‌یافته تلقی می‌شود در حالت خوشبینانه ناشی از درک نادرست آقایان از ساختار آمریکا، از ذات آمریکا و از هژمونی این کشور است.

نگاه غلطی که قائل به تفاوت بایدن و ترامپ است، دست چدنی زیر دستکش مخملی را احساس نمی‌کند و بین تحریم‌های اوباما در حین برجام و تحریم‌های ترامپ پس از خروج از برجام فرق زیادی احساس می‌کند!

جالب است که چپ‌ها حتی به مردم وعده داده‌اند که در صورت ادامه سیاست‌های بایدن (بخوانید عقب‌نشینی بیشتر دولت ایران) ارزانی هم خواهد آمد.

این نگاه ناصحیح اما در مقابل یک درک منطقی از آمریکا قرار دارد.

درکی که اثبات می‌کند کاخ سفید در هیچ مقطعی از هیچ دشمنیِ در حد امکانی علیه ایران و مردم ایران فروگذار نبوده است.

دقت شود که مثلا حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی و تکفیری مخالف ایران یک سیاست همیشگی بوده است که در دوران بوش، اوباما و ترامپ پیگیری شد و پس از این هم...

و یا همینطور بحث تحریم‌ها که اگرچه بیشتر یک سلاح روانی است تا یک سلاح واقعی اما هم در دوران اوباما و حین برجام پیگیری شد و هم در دوران ترامپ و در دوران خروج از برجام!

جالب است که ددمنشی‌های کاخ سفید علیه مردم ایران اساسا ربطی به دولت‌های وقت منصب‌دار در ایران هم نداشته و ندارد کما اینکه یکی از اصلی‌ترین ساز و کارهای تحریم ایران موسوم به "داماتو" در دولت کلینتون دموکرات و در ایام دولت مرحوم هاشمی شکل گرفت.

و یا همینطور مردم ایران شاهد بودند که باراک اوبامای مؤدب! چگونه در صبح روز برجام ایران را تحریم کرد و اجازه نداد حتی یک گلابی موعود هم از درخت برجام در دامن برجام‌خواهان قرار گیرد.

این درک صحیح که البته هم‌راستا با رویکرد قوای عاقله نظام نیز هست حکم می‌کند که تغییر رویکرد ایران در مقابل آمریکا یکی از خطرناک‌ترین و احمقانه‌ترین کارهای ممکن است که می‌تواند امنیت و اقتصاد مردم ایران را با بحران‌های بزرگی مواجه کند.

همانطور که طی سالیان اخیر و در روزگار برجام و برجامیان اما شاهد اتفاقاتی مثل جاسوس‌بازی، تحقیر مردم ایران، طعنه زدن به زیرساخت‌های دفاعی کشور و محروم شدن ایران حتی از واردات "ماسک" بودیم.

 

***

 

معاون استانداری که باید معاون اول رئیس‌جمهور شود!

"ظاهر پورمجاهد"، معاون اقتصادی استاندار همدان در جلسه ستاد تنظیم بازار این استان با بیان اینکه نرخ مصوب دولتی برای تخم مرغ اعلام شده، گفته است: بالاتر از این نرخ گرانفروشی محسوب شده و با گرانفروشان برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش ایرنا، او می‌افزاید:‌ بر اساس این مصوبه، تخم‌مرغ هر کیلوگرم ۱۴ هزار تومان برای درب مرغداری و برای مصرف کننده کیلویی ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده است.

پورمجاهد تصریح می‌کند: فروش تخم مرغ، بیشتر از این نرخ در سراسر استان غیرقانونی است و متخلفان به جرم گرانفروشی به تغزیرات حکومتی معرفی می شوند.[۵]

 

*مردم همدان و اساساً مردم ایران در برهه فعلی نیاز داشتند که صحبت‌ها و اقتدار اجرایی معاون محترم استاندار همدان را در سطح معاون اول رئیس‌جمهور و در جایگاه آقای جهانگیری ببینند.

اما متأسفانه نمی‌بینند و به دلیل اعتقاد ناصحیح و البته بارها ابراز شده دولت آقای روحانی مبنی بر "غلط بودن نظارت بر قیمتها" بصورت روزانه شاهد گران شدن برخی ارزاق عمومی هستند.

البته ما نمی‌دانیم چه شده که آقای پورمجاهد توانسته است از زیر یوغ این اعتقاد غلط بگریزد و با جرأتی مثال‌زدنی از ضرورت نظارت کارا بر بازار ارزاق سخن بگوید. اما هرچه هست بایستی آرزو کرد که امثال چنین رفتارهای شجاعانه‌ای در نزد یکان یکان مدیران دولتی زیاد شود و آنها بر خلاف اعتقاد غلط دولت برای عدم نظارت بر قیمت‌ها؛ افسار گسیخته بازار را محکم در چنگ خود بگیرند و نگذارند مردم قربانی مطامع سودپرستانه برخی صاحبان کالاها شوند.

پیش از این علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صمت در اظهاراتی پیرامون قیمت‌ها صراحتا گفته بود که مخالف قیمت‌گذاری است.

او بر مبنای یک دستور و یا شاید یک اعتقاد لیبرالی تأکید کرده بود که وقتی عرضه پاسخگوی تقاضا باشد قیمت‌ها کنترل می‌شود! [۶]

وزیر محترم صمت البته توضیح نداده بود که چرا در موارد بسیاری یک کالا فراوان است و عرضه آن هم به میزان کافی انجام می‌شود اما همزمان شاهد گرانی گسترده همان کالا نیز هستیم!

کار مسئله گرانی به جایی رسیده است که چندی قبل حتی یکی از اعضای خبرگان خواستار ورود ستاد امر به معروف و نهی از منکر به این مسئله شد.

منبع: مشرق نیوز
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi