شناسه خبر : 80054
سه شنبه 16 دي 1399 , 13:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حسین پس از دیدار با امام آرامش درونی پیدا کرد

حسین پس از دیدار با امام آرامش درونی پیدا کرد

برادر شهید خمیسی با بیان اینکه حسین به دلیل آموزش نظامی در مدرسه نظام، از عقل نظامی قوی برخوردار بود، افزود: او مانند سایر شهدا مرد و مردانه پای این مملکت ایستاد و با شجاعت به حرف امام اش گوش کرد.

محمد خمیسی برادر شهید حسین خمیسی با اشاره به دیدار برادر شهیدش با امام خمینی(ره) به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم گفت: برادرم در سن 16 سالگی به پدرم گفت میخواهم برای دفاع به افغانستان بروم. پدرم او را نگه داشت و گفت ما در آینده درگیر جنگ خواهیم شد. حسین به حرفش گوش کرد اما بی قرار بود. به همین جهت مادرم او را برای دیدار با امام خمینی (ره) به قم برد. وقتی برادرم از سفر قم و دیدار امام بازگشت، به چنان آرامش روحی دست یافته بود که من احساس کردم حال دیگری دارد.

وی ادامه داد: حسین آقا در سن 12 سالگی به مدرسه نظام رفته بود و بعد از دیدار امام به کردستان رفت و در جهاد سازندگی حضور داشت تا اینکه جنگ تحمیلی آغاز شد و به خرمشهر رفت و پس از آن در حماسه هویزه به همراه شهید حسین علم الهدی شرکت کرد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

برادر شهید خمیسی با بیان اینکه حسین به دلیل آموزش نظامی در مدرسه نظام، از عقل نظامی قوی برخوردار بود، افزود: او مانند سایر شهدا مرد و مردانه پای این مملکت ایستاد و با شجاعت به حرف امام اش گوش کرد.

وی در ادامه درباره تفاوت شهدای هویزه با سایر افراد افزود: شهدا هر کدام به تنهایی استثنا هستند و رتبه بندی شهدا با اندیشه و متر بشری خطاست. برخی می‌گویند شهدا به بقیه افراد چه فرقی دارند، من می‌گویم سراسر فرق هستند. قشنگی خلقت بشر در همین فرق است و شهدا همین زیبایی را دارند.

خمیسی گفت: شهدا هر کدام به تنهایی هنر زیستن را نشان دادند. شهادت تکراری نیست و هر کدام از شهدا به زیبایی یک نوع زندگی را نشان می دهند اما فصل مشترک همه آنها واقعه شهادت است. پس طبیعی است که با هم فرق می‌کنند اما با متر من و شما مترکردن خطای ذهنی است.

وی درباره تفاوت شهدای هویزه با سایر شهدا گفت: این شهدا تابع زمان و مکان خاص خود بودند، خیلی مهم است که شهیدی طبل آغاز جنگ را بشنود و عکس العمل نشان دهد با کسی که یک یا 5 سال بعد عکس العمل نشان دهد. تصمیم در زمان و مکان معنای متفاوت پیدا می‌کند. بسیاری از شهدای هویزه مانند برادرم حسین از همان ابتدا برای دفاع از وطن و اسلام در جنگ شرکت کردند.

وی افزود: آنها بی قرار و زمان شناس خوبی بودند. آنها با اندیشه حرکت کردند و اندیشه جان نداشتند و عاشق و مرد جنگ بودند. شهدا جان خود را فدای وطن و اسلام کردند و اثر بخشی شان بالا رفت. در واقع حیات این ملت مرهون ایثارگری شهدا و جانبازان بود که مردانه پای ارزش‌ها ایستادند.

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi