شناسه خبر : 80069
چهارشنبه 17 دي 1399 , 16:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی از همایش ملی تجلیل از رتبه‌های زیر۱۰۰شاهد و ایثارگر

کسب رتبه‌‌های بالای آموزشی بدون احتساب سهمیه و در رقابت علمی کاملاً آزاد، تبلیغات منفی بدخواهان در خصوص سطح کیفی آموزش جامعه معزز و پرتلاش ایثارگری را بطور کامل خنثی می‌کند...

فاش نیوز - پنجمین همایش ملی تجلیل از رتبه‌های زیر100 کشوری سال 1399(بدون احتساب سهمیه) با حضور حجت الاسلام شکری، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، سعید اوحدی، رییس بنیادشهید و امور ایثارگران، احمد امیرآبادی، نایب رییس و رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، دکتر منصور غلامی، وزیرعلوم تحقیقات و فناوری، فقیه، مدیرکل آموزش بنیاد، یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید، همچنین خانواده‌ی شهید علم‌الهدی و دیگر مدیران ارشد بنیاد شهید صبح دیروز (16 دی‌ماه) با حضور خبرنگاران و فعالان رسانه، با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی، در سالن کنفرانس عرفان برگزار شد.

این مراسم که در اولین سالگرد شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی و در آستانه‌ی اربعین شهادت شهیدمحسن فخری‌زاده به صورت وبینار برای تمامی استان‌های کشور قابل مشاهده بود، با آیاتی از کلام نور و با صوت دلنشین فرزند شهید جعفری آغاز و با سرود ملی جمهوری اسلامی ایران رسمیت یافت.

پس از آن به همین مناسبت کلیپ‌هایی از حماسه‌آفرینی‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام و حاج قاسم سلیمانی در طول 8 سال دفاع مقدس پخش شد.

در این مراسم، سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی شهدای هشت سال دفاع مقدس، همچنین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و اربعین شهید عرصه علم و فناوری شهید محسن فخری‌زاده، از تلاش فرزندان شاهد و ایثارگر رتبه‌های زیر 100 کنکور سراسری بدون احتساب سهمیه قدردانی کرد و گفت: جایگاه علم در آموزه‌های دینی و تربیتی ما همواره در موضوع ارزش‌گذاری علم و تربیت بسیار مورد توجه است.

اوحدی در ادامه خطاب به برگزیدگان گفت: اگر دیروز پدران شما از مرزهای دینی عقیدتی و ارزش‌های ملی کشورمان دفاع کرده‌اند، امروز این رسالت بزرگ بردوش شما  فرزندان است که از مرزهای علمی کشور دفاع نمایید که این رسالتی بسیار سنگین است.

وی سپس خاطرنشان ساخت: اگر امروز مقام معظم رهبری بر بیانیه گام دوم انقلاب تاکید می‌نمایند، برای دستیابی به کلیدواژه‌هایی است که ایشان بر آن تأکید می‌کنند. اگر به دنبال جامعه‌ای هستیم که ارزش‌های اسلامی را در آن حاکم نماییم، اگر به دنبال فتح قله‌های تمدن اسلامی هستیم، بستر رسیدن به این قله‌ها، بستر مکتب سلیمانی و علم مبتنی بر شناخت مکتب شهید سلیمانی است؛ و چه توفیقی بالاتر از این که فرزندان عزیز شهدا و ایثارگران که علم آنان نشأت گرفته از ارزش‌های تربیت خانوادگی‌ست، سکان‌دار این عرصه باشند.

وی درپایان سخنان خود نیز یادآورشد: شما در مسابقه علمی بزرگ کشوری بالاترین رتبه را احراز نموده‌اید و دعاهای خانواده‌ی ایثارگران امروز در این مراسم تجلی یافته است. ما به شما افتخار می‌کنیم که امروز 9000 نفر از جامعه‌ی ایثارگری بر اساس تعریف شاخص‌ها نخبه و سرآمد هستند. امروز شروع جدیدی برای شماست. اگر تابه حال دانش آموز بودید، از امروز دانشجویانی هستید که خود به دنبال علم می‌روید. امیدوارم با تلاش معاونت آموزشی بنیادشهید و مجلس شورای اسلامی و با حمایت دولت بتوانیم با دستان باز حمایت جدی‌تری را داشته باشیم.

دکتر منصور غلامی، وزیر اطلاعات و فناوری نیز در این مراسم با قدردانی از دست‌اندرکاران طرح شاهد گفت: اهتمام ویژه به امور آموزشی جامعه‌ی ایثارگری و توجه خاص به مشاوره و هدایت تحصیلی از برنامه‌‌های مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری بوده است.


وی خاطرنشان کرد: بی‌‌تردید کسب چنین رتبه‌‌هایی حاصل بهره‌گیری از استعداد و تلاش بی‌‌وقفه و مجدانه‌ی داوطلبان شاهد و ایثارگر در عرصه‌ی کسب علم بوده و مایه‌ی فخر و مباهات است که فرزندان شهدا و ایثارگران معزز همچون پدران خود اسوه‌‌های همیشه جاویدان در عرصه‌‌های مختلف، با تکیه بر ایمان و پشتکاری وصف ‌ناپذیر پیشتاز و موفق هستند.

سپس امیرآبادی فراهانی رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنان کوتاهی گفت: جامعه‌ی ایثارگران امروز به خود می‌بالد که چنین فرزندان مستعدی را پرورش داده است.

این نماینده ارزشی همچنین یادآور شد: اگر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پی افزایش این سهمیه باشد مجلس شورای اسلامی حامی آن خواهد بود و با هرگونه کاهش سهمیه مخالفت خواهیم کرد.

سردار یعقوب سلیمانی نیز در این همایش با گرامی‌داشت یاد و خاطره  امام راحل(ره) و تمامی ارواح طیبه شهدا، شهدایی همچون شهید علم‌الهدی، زین‌الدین، وزوایی و محمدحسین اوحدی که در زمان دانشجویی خود نخبه کشوری بوده‌اند را معرفی و در ادامه گفت: تمامی این شهدا پیام‌هایی داشته و دارند. همچنان که دفاع مقدس و انقلاب ما نشأت گرفته از انقلاب و نهضت سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) است و دفاع مقدس ما امتداد عاشوراست.

وی درخصوص دیدگاه منفی جامعه به سهمیه فرزندان ایثارگران در دانشگاه‌ها پرداخت و گفت: کسب رتبه‌‌های بالای آموزشی بدون احتساب سهمیه و در رقابت علمی کاملاً آزاد، تبلیغات منفی بدخواهان در خصوص سطح کیفی آموزش جامعه معزز و پرتلاش ایثارگری را بطور کامل خنثی می‌کند.

معاون فرهنگی بنیادشهید در ادامه گفت: در پنج سال گذشته در مجموع تعداد 106 نفر از ایثارگران عزیز حائز رتبه زیر 100 کشوری، و 21نفر از داوطلبان شاهد و ایثارگر رتبه‌‌های دو رقمی در آزمون 1399بسیار افتخارآفرین بوده است.

قابل ذکر است ارتباط این مراسم با مراکز تمامی استان‌ها به صورت وبینار برقرار و ارتباط با استان‌های یزد، مازندران و اصفهان نیز که حایز بیش‌ترین رتبه شاهد و ایثارگری بودند نیز به صورت گزارش وبینار به سمع حاضرین رسید.

 دراثنای مراسم فرصتی دست داد تا با سه تن از نخبگان برگزیده این مراسم که هرسه فرزند جانباز، حضور درجبهه و حماسه آفرینی‌های پدر را  افتخاری بزرگ برمی‌شمردند گفت وگویی داشته باشیم.

"فرزانه گشانی" رتبه 41 علوم انسانی را کسب کرده و در رشته‌ی روانشناسی تهران پذیرفته شده است.

وی می‌گوید: من همواره به وجود پدرم افتخار می‌کنم که حتی در سن کم‌تر از سنین حالای من به جبهه رفته بودند و جانباز شدند و درحال حاضر هم سعی می‌کنم ایشان را در سختی‌ها الگوی زندگیم قرار بدهم.

زمانی که از او در باره وظیفه‌اش به عنوان فرزند یک جانباز در محیط دانشگاه و درعرصه جنگ نرم چیست؟ با صراحت می‌گوید: هوشیاری دربرابر جنگ نرمی که شما عنوان کردید بهترین است. علاوه بر عرصه علمی، باید درعرصه‌های سیاسی و فرهنگی هم فعال و با دشمن مبارزه کنیم.

وی در خصوص سهمیه بنیاد شهید نیز عنوان کرد: سهمیه هم داشتم اما باتوجه به رتبه کشوری که گرفتم نقش چندانی نداشت اما پس از قبولی از بنیاد تماس گرفتند و بسیار پیگیرشدند.

 "امین قربانی آشتیانی" یکی دیگر از برگزیدگان است. وی که  رتبه 45  علوم انسانی را به خود اختصاص موفقیت امروز خود را ابتدا لطف و عنایت خدا، سپس خانواده و پس از آن انگیره و هدف می‌داند.  

امین درباره وظیفه اش درمواجهه با جنگ نرم می‌گوید: تنها یک کلمه "جهاد علمی". یعنی تمامی تلاش خود را در این عرصه بنماییم تا کشوری آباد و آزاد داشته باشیم.

وی نقش بنیادشهید و امور ایثارگران و سهمیه را بسیار کمرنگ می‌داند اما می‌گوید: من دلم می‌خواست سهمیه داشته باشم و با رتبه خوبی وارد دانشگاه دلخواهم شوم اما بطوری که این سهمیه تاثیر چندانی نداشته باشد. تلاش خودم هم شرط قبولی بود.

"سارینا زارع" که با مادر خود در این مراسم حاضر شده است، با روحیه‌ شاد پذیرای گفت‌وگویمان می‌شود. وی که تنها 5درصد سهمیه داشته اما با تلاش و کوشش خود و حمایت خانواده توانسته در دو رشته، پزشکی دانشگاه تهران و همچنین زبان انگلیسی حایز رتبه باشد و حال که رشته‌ی پزشکی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده می‌گوید: من به پدرم که یک جانباز است افتخار می‌کنم؛ چرا که ایشان روزی افتحار آفرین بوده‌اند. پدرم در سن 16سالگی و برای دفاع از آرمان‌های خود به جبهه رفته‌اند. من هم وظیفه دارم در عرصه‌ی دفاعی، سواد سیاسی و اجتماعی علم و دانش خود را افزایش داده و بتوانم کشورم را یاری نمایم.

پایان بخش برنامه نیز تجلیل از شهید محمدحسین علم‌الهدی بود که برادر این شهید بزرگوار به نمایندگی، در این مراسم حضور داشت و لحظات پایانی این همایش نیز با عکس‌های یادگاری حایزین افتخارآفرین رتبه‌های زیر100شاهد و ایثارگر با مدیران و مسئولان ماندگار شد.

| گزارش از صنوبر محمدی

اینستاگرام
جای تاسف داره که وزیر علوم میخاد سهمیه ها رو کم کنه و انقدر مُصر هست.
میخوای زودتر مدیون شهدا و جانبازان و خانواده هاشون بشین.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi