شناسه خبر : 80121
شنبه 27 دي 1399 , 13:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایثارگران را بازیچه اغراض خود نکنیم (۳)

دعوا سر اسم است!

ا توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی در مرحله سوم تصویب طرح تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران و فرزندان آنان، عنوان و موضوع استفساریه را تغییر داد و از آن به‌عنوان طرح استفساریه بند(و) ماده۴۴ قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران یاد و تغییراتی نیز در محتوای آن ایجاد کرد، لکن شورای نگهبان...

فاش نیوز - با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی در مرحله سوم تصویب طرح تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران و فرزندان آنان، عنوان و موضوع استفساریه را تغییر داد و از آن به‌عنوان طرح استفساریه بند(و) ماده۴۴ قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران یاد و تغییراتی نیز در محتوای آن ایجاد کرد، لکن شورای نگهبان عطف به نامه‌ی رئیس مجلس شورای اسلامی همچنان از این مصوبه به‌عنوان طرح استفساریه تبصره ۱ بند (ذ) ماده ۸۷ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی یاد کرد که عنوان و محتوای آن تغییر کرده است. در متن این نامه آمده است:

طرح استفساریه تبصره ۱ بند (ذ) ماده۸۷ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که با اصلاحاتی در عنوان و متن در جلسه‌ی مورخ بیست‌و‌هفتم مهرماه سال ۱۳۹۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، در جلسه مورخ 1399/8/7 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

اگر طرحی عنوان و متن آن اصلاح شود، چه اصراری بر آن داریم که آن را همچنان طرح قبلی بنامیم؟

وقتی در طرح اولیه‌ی مجلس با شفافیت و بدون ابهام به اصلی که جزو مطالبات قانونی ایثارگران بوده و مجلس شورای اسلامی بر آن صحه گذاشته است، به صراحت اشاره می‌شود، چرا آن را به‌گونه‌ای تغییر می‌دهند که ابهامات بیشتری به آن تحمیل شود؟

واقعیت امر این است که تبصره ۱ بند (ذ) ماده ۸۷ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تبدیل وضعیت استخدامی مشمولان ماده ۲۱ قانون جامع حداکثر پس از ۳‌ ماه، به رسمی قطعی، دائم، ثابت و یا سایر عناوین مشابه، فاقد هرگونه ابهام بود و اگر مجریان قصد داشتند به وظایف قانونی خود عمل کنند، برای این موضوع کفایت لازم وجود داشت؛ لکن به بهانه‌های مختلف از اجرای آن خودداری کردند تا نمایندگان مجلس مجدداً با طرح استفساریه به‌دنبال حل موضوع باشند.

این گروه باتوجه به شفافیت استفساریه در مرحله اول و دوم که عنوان و محتوای آن مرتبط با اصل قانون بود، چنان موانعی در جهت تصویب نهایی آن به‌وجود آورد که مجلس ناچار به تغییر عنوان و متن قانون شد تا بتواند رضایت منتقدین و مخالفین را جلب کند. برای همین در ابتدای تصویب نهایی آن و تأیید شورای نگهبان، اکثر کسانی که متولی تصمیم‌گیری در این موضوع بودند به صراحت اعلام کردند که این استفساریه مطلب جدیدی نیست و حق جدیدی برای ایثارگران و فرزندان آنان ایجاد نمی‌کند که به مرور به آن اشاره خواهیم کرد.

برای اینکه این قانون به تصویب برسد و مشکلی برای تأیید آن از سوی شورای نگهبان نباشد، رایزنی‌هایی در این زمینه انجام شد. در روز تصویب این قانون در مجلس، حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در جریان رسیدگی به این استفساریه گفت که با شورای نگهبان برای استخدام فرزندان ایثارگران هماهنگ شده است.

| یوسف مجتهد

اینستاگرام
سلام با احترام بازنشسته‌ای که سی سال درخدمت نظام سدونیروگاه ساخته ایم الان باسه جوان بیکار درمستاجری بسرمیبرم ایاداشتن سرپناه باوجودنوه وداماد خواسته زیادیه بدلیل اختلاص نکردن باید تقاص دهم چون درکارم امکانش بود ومن سالم زیستم
با سلام . چرا قانون احتساب یک مقطع تحصیلی بالاتر برای جانبازان 25 دارای مدرک دکتری لحاظ نمیشود؟ واضح تر عرض میشود که منظور قانونگذار ترغیب و تشویق جانبازان جهت ادامه تحصیل و به تبع آن برخورداری از مزایای یک مقطع بالاتر بودت است .از آنجا که مدرک دکتری برای عضو هیات علمی هر دانشگاه به عنوان استادیار لحاظ میگردد به بهانه اینکه مقطع بالاتری از دکتری وجود ندارد از احتساب مقطع دانشیاری برای اینگونه جانبازان خودداری میکنند.گفتنی است در این زمینه مزایای مقطع دکتری (استادیاری) را برای دارندگان مدرک فوق لیسانس اعمال میکنند ولی مقطع دانشیاری را برای دارندکان مدرک دکتری لحاظ نمی کنند . یعنی اینکه عملا ادامه تحصیل جانباز هیات علمی از فوق لیسانس به بالا تفاوتی نخواهد داشت لذا انتظار میرود نسبت به رفع ابهام اقدام و همکاری لازم صورت پذیرد واگر در این زمینه رای دیوان یا دستورالعمل جامعتری وجود دارد محبت فرمایید
باسلام واحترام.ضمن تشکر اززحمات وتلاشهای فراوان برادرجانباز جناب اقای مجتهد.سوالی برایم مطرح است لطفا پاسخ ان را ارایه نمایید.جانبازی با۴۰درصد کارافتادگی دریک شرکت بیمه ای باعناوین شغلی ریاست شعبه مشغول بوده وبعداز سیطره ی اصلاح طلبان بدون دلیل جانباز را اخراج نمایند.با کدام قانونومیتوان درکمیسیون ماده ۱۶طرح دعوی نمود؟ لطفا راهنمایی فرمایید.متشکرم
سلام ضمن تقدیرمسئولان محترم بایدآگاه باشندای جسم دنیوی باهمه خوبیهاوبدیهاروزی برزیرخاک خواهدرفت وروح
وجسم اخروی بایدپاسخگوی همه خانواده شهداوایثارگران وجانبازان باهردرصدی باشید.کمی بخودبیایید.کشوری بااین همه نعمت وامن رافدای کوته فکریتان نکنید.نزدیک نیم قرن
ازحادثهامیگذردهنوز یک قانون درست اجرانشده چراچنین میکنیدباما.نفسهای آخرمان رسیده همسروبچه هایمان چه گناهی کردندکه بایدبپای ماجاماندهای بیچاره دودنیادارند می سوزندماکه خیری ازهیچ فردی ندیدیم تکرارمیکنم بخدا
این یک مرگ تدریجی است برای همه این اقشارخودتان را بخواب زدیدتورا به حق ائمه ها.ع.قسم که ازاین خواب بیدارشویدباسپاس
برادر دعوا سر اسم نیست،
دعوا بر سر اسلام است.
اسلام قاطبه ایثارگران اسلام امامین انقلاب است.
و اسلام قاطبه اکثریت مسئولینی که باید نوکر و خدمتگزار این قشر باشند، اسلام آمریکایی، اسلام رفاه طلبی، اسلام مرفهین بی درد است.
بیش از 50 نامه به تمام ادارات نهادها و مسئولین و نمایندگان محترم نوشتیم و حتی چند بار هم در همین فتش نیوز... امّا دریغ از دو کلمه که باید برای این ایثارگران سطح علمی در استفساریه گنجانده شود. بله دو کلمه.
اگر در افساریه ماده 87 که می خواهند پیمانی و شرکتی و ... را استخدام رسمی و... نمایند این دو کلمه « ... و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی...» گنجانده شود مکل این افراد هم حل خواهد شد و دیگر وزارت علوم و مدیران بی درد بسیاری از دانشگاه ها و مؤسسات به ایثارگر رزمنده سال های دفاع مقدس و حتی مدافع حرم نمی گویند این استفساریه مربوط به کارمندان است و شامل هیئت علمی نمی شود.
انگار ایثارگر عضو هیئت علمی استخدام اسراییل و آمریکاست؟؟!!
شما برادر هم درد ما لااقل با نفوذی که دارید این را بگوش کمیسیون ایثارگران برسانید به ما ایثارگران اعضای هیئت علمی دارد ظلم می شود، برما منت بگذارند و چاره ای بیاندیشند.
شمس جمال « سیّد علی» جلوه ای از« امام علی صلوات».
درباره‌ی تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی- آزمایشی

حسام محمد - با سلام و احترام؛ دو صد گفته چون نیم کردار نیست. ما ایثارگران عضو هیئت علمی(پیمانی) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور خواهشمندیم که در کمیته‌ی ایثارگران نسبت به تبدیل وضعیت ما از پیمانی به لااقل رسمی- آزمایشی تدبیری اندیشیده شود.

در حال حاضر برابر بخشنامه‌ی صادره از وزارت علوم، برای کارمندان ایثارگر که دارای مدرک تحصیلی دکترا هستند و حتی بیش از 10 سال سابقه‌ی کار اداری دارند و تا کنون از کلاس درس و پای تابلوی درس تجربه‌ای ندارند به بهانه‌ی استفساریه‌ی ماده 87 تبدیل وضعیت به هیئت علمی رسمی قطعی انجام می پذیرد.

امّا برای ایثارگرانی که عضو هیئت علمی (پیمانی) در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی هستند و بعضاً بیش از 5 سال یا بیشتر سابقه‌ی عضویت هیئت علمی پیمانی را دارند و درصد جانبازیشان هم از 25% بالاتر است، همچنین سوابق حضور جبهه‌ی بسیجی داوطلبانه‌ی بیش از یک سال و بالاتر دارند، صرفاً به خاطر داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، آن‌ها را تبدیل وضعیت به رسمی - آزمایشی نمی‌کنند. در صورتی که در خود آیین‌نامه‌ی استخدامی اعضای هیئت علمی، برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به صراحت جهت تبدیل وضعیت این ایثارگران شرایطی ذکر شده است.

متأسفانه به خاطر عناد و لجاجت با این قشر ایثارگر که در مقطع زمانی سال‌های دفاع مقدس به فکر حفظ دین، انقلاب اسلامی، و امنیت و آسایش هم‌وطنان خود بودند و فرصتی برای تحصیل واخذ مدرک دکترا نداشتند، اکنون با این برخوردهای ناعادلانه مواجه هستیم.

بار دیگر از نمایندگان محترم خواهشمندیم فکری به حال تبدیل وضعیت ما هم بنمایند. با تشکر
جناب آقای مجتهد عزیز خسته نباشید مگر طرح استفساریه بند ج ماده۱۱۲که درمجلس تصویب وبه تاییدشورای محترم نگهبان رسیده و توسط رئیس مجلس شورای اسلامی به دولت ارسال وریس جمهو محترم هم به کلیه وزارت خانه ها جهت اطلاع و اجرا ابلاغ نموده شامل کلیه بازنشستگان وشاغلین که از۳۱شهریورماه ۵۹تا۲۷مردادماه سال۶۷ که در منطقه جنگی بوده اند می شود یا نه.بعضی از وزارت خانه یک جور برای خودشان تفسیر می کنند امروز ازیکی مسئولین وزارت جهاد کشاورزی سوال نمودم ایشان فرمودند شامل بازنشستگان هفت استان مرزی فقط میشود لطفا توضیح دهید.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi