شناسه خبر : 80153
یکشنبه 21 دي 1399 , 11:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روایت ناگفته‌های مادران شهدا در «راه مادری»

" راه مادری"، مستندی ارزشمند و دیدنی که با روایت زندگی مادران شهدا در روستاهای دورافتاده از شبکه افق پخش شد.

فاش نیوز - مجموعه مستند «راه مادری» با روایت زندگی مادران شهدا در روستاهای دورافتاده به مناسبت ماه مبارک رمضان، سال قبل هر شب ساعت ۱۹:۵۵ از شبکه افق سیما پخش می‌شد.

 امیرسبحان جعفری، کارگردان مجموعه «راه مادری» در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان گفت: یکی از دغدغه‌های همیشگی من سیر و سلوک شهدا و زندگی مادران شهدا بوده است؛ در این مسیر، تلاش و کنکاش زیادی دارم تا با رسیدن به یک آن، قصه‌ای از آنها را به آیندگان ارائه دهم. از طرفی، به نظرم یک مستندساز باید خلأهای جامعه‌ خود را بشناسد؛ خلأهایی که اهمیت بسیاری برای رشد و اعتلای آن جامعه دارد اما مورد غفلت واقع شده‌اند. این دغدغه‌ها باعث شد تا در جدیدترین کارم سراغ زندگی گروهی از مادران شهدای کمتر شناخته شده بروم.

وی افزود: متأسفانه با گذشت زمان، مادران شهدا از دست می‌روند و خاطرات و روایت‌های خودشان را نیز زیر خاک می‌برند. این درحالی است که خاطرات آنها انسان‌ساز است؛ سیره و راه زندگی هر یک از این مادران الهام‌گرفته از حضرت زهرا(س) و الهام‌بخش آیندگان خواهد بود. به همین دلیل هم نام این مجموعه مستند را «راه مادری» گذاشتیم.

جعفری ادامه داد: من از تمام برنامه‌سازان و فیلمسازان خواهش می‌کنم که سراغ مادران شهدا بروند و تا زنده‌اند درباره آنها برنامه‌ها و فیلم‌های خوب و حرفه‌ای بسازند. وقتی مادران شهدا حرف می‌زنند حال مردم خوب می‌شود. روایت‌های آنها از خودشان و فرزندانشان بسیار فوق‌العاده است و لازم است که مردم با سلوک و زندگی آنها آشنا شوند.

وی درباره این مجموعه مستند همچنین خبر داد: در مجموعه مستند «راه مادری» درباره 70 مادر شهید کار تحقیقاتی کرده‌ایم. از ابتدا نیز قصدمان این بود که سراغ مادران شهدایی که در روستاها و مناطق دورافتاده زندگی می‌کنند برویم تا روایت‌های آنها هم مثل خودشان بکر باشد.

سبحانی افزود: یکی از ویژگی‌های قابل توجه در این مستند این است که برخی مادران این شهدا با وجودی که سواد مدرسه‌ای ندارند اما بسیار ادیبانه و زیبا سخن می‌گویند و این از جذابیت‌های این کار است. ما هم تلاش کردیم تا با بهترین تجهیزات، صوت و تصاویر آنها را به بهترین و جذاب‌ترین شکل ممکن ثبت و ضبط کنیم.

مجموعه مستند راه مادری شامل 70 قسمت مستند کوتاه ده دقیقه ای حاصل گفتگو با پدران و مادران شهدا خصوصا شهدا خاص و همرزم. حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان است که قبلا از, شبکه افق سیما پخش شده است. پخش این برنامه در ایام سالروز شهادت حاج قاسم از رسانه ملی در شرایطی که در برخی نقاط دور افتاده امکان پخش,شبکه افق نبوده است بسیار ارزشمند خواهد بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi