شناسه خبر : 80173
دوشنبه 22 دي 1399 , 09:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بانوی دیپلمات یا جانور آمریکایی؟!

روزنامه حزب اشرافی و لیبرال کارگزاران، از دیپلمات هتاک و کلاهبردار آمریکایی، با ادبیاتی مثبت و به عنوان «بانوی دیپلمات» و «خواستار بازگشت به توافق با ایران» یاد کرد.
سازندگی در گزارشی با عنوان «بانوی دیپلمات در دولت بایدن»، به انتصاب وندی شرمن به معاونت وزارت خارجه در دولت بایدن پرداخته و نوشت: جو بایدن، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا و تیم انتقالی‌اش برای دو پست کلیدی دولت فدرال یعنی شورای عالی امنیت ملی و وزارت خارجه، معاونینی را برگزیدند تا بدین طریق مقام‌های پیشین در دولت اوباما در دولت جدید شروع به فعالیت کنند. وندی شرمن از چهره‌های فعال قدیمی در حوزه دیپلماسی قرار است معاون وزیر امور خارجه بایدن، یعنی تونی بلینکن شود. شرمن پیش از این به‌ عنوان معاون وزیر خارجه در امور سیاسی و در قامت مذاکره‌کننده اصلی در فرآیند توافق هسته ای با ایران در زمان ریاست اوباما فعالیت داشت.
وندی شرمن، دیپلمات کهنه کار آمریکایی است. او در کارنامه سیاسی‌اش عناوین متفاوتی را برعهده داشت، زمانی معاون سیاسی پیشین وزارت خارجه آمریکا بود و در زمان ریاست‌جمهوری بیل کلینتون رئیس هیئت مذاکره‌کننده هسته‌ای با کره شمالی. در یک برهه زمانی و با کناره‌گیری ویلیام برنز از سمت معاونت وزارت خارجه آمریکا، گمانه‌زنی‌هایی جدی درباره احتمال نامزدی وندی شرمن برای این سمت مطرح شده بود.  وندی شرمن که قرار است در کابینه جدید بایدن عنوان معاونت وزیر خارجه را عهده‌دار شود بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ در قامت معاون هیلاری کلینتون و جان کری، وزرای خارجه وقت آمریکا (در دوران ریاست اوباما) فعالیت داشت. او همچنین در جریان مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ۶ کشور جهان از جمله آمریکا به نمایندگی از واشنگتن به شکل جدی نقش‌آفرینی کرد. شرمن اخیرا مصاحبه‌ای داشته و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بایدن بر اساس تعهدی که داده قادر است به برجام بازگردد یا خیر گفته بود، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا می‌تواند به برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بازگردد؛ با این حال این حقیقت را باید لحاظ کرد او برای نیل به این مقصود با چالش‌های جدی روبه‌رو است که همین مسئله کارش را دشوار کرده است.
آنچه روزنامه سازندگی درباره سوابق شرمن مغفول گذاشته، ادبیات موهن وی است که مدعی شده بود «فریبکاری در ژن ایرانی‌هاست»! او در عین حال در خاطراتش تصریح می‌کند که جلیلی در مذاکرات، ما را عذاب می‌داد.
او همچنین فاش می‌کند که با گرفتن ژست بغض و گریه، طرف ایرانی را وادار کرده که از برخی خواسته‌هایش در مذاکرات عقب‌نشینی کند! به گفته شرمن، او در برخی مواقع، طرف‌های ایرانی را به اسم کوچک صدا می‌کرده تا تاثیرگذار باشد و ضمنا تصاویر نوه خود را با طرف ایرانی مبادله کرده است.
شرمن در عین حال در دولت اوباما از جمله مسئولان گزارش به اسرائیل در جریان مذاکرات هسته‌ای با ایران بود.
محافل رسانه‌ای شبه‌اصلاح‌طلب پیش از این از کسانی مانند مادلین اکبرایت وزیر خارجه و اسبق آمریکا هم به عنوان بانوی دیپلمات یاد کرده‌اند و حال اینکه در محافل آمریکایی و اروپایی از او به عنوان جاسوس سیاسی یاد می‌کنند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi