شناسه خبر : 80176
دوشنبه 22 دي 1399 , 09:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مراسم گرامی‌داشت شهید مدافع حرم «مجید قربانخانی»

مراسم بزرگداشت پنجمین سالگرد شهادت مدافع حرم «مجید قربانخانی»، ۲۱ دی در مسجد جامع الغدیر واقع در یافت‌آباد برگزار می‌شود.

 

مراسم گرامی‌داشت شهید مدافع حرم «مجید قربانخانی» برگزار می‌شود مراسم بزرگداشت پنجمین سالگرد شهادت مدافع حرم اهل بیت (ع) «مجید قربانخانی» امروز یک‌شنبه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در مسجد جامع الغدیر واقع در یافت‌آباد، میدان الغدیر برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور خانواده‌های معظم شهدا و عموم مردم، همراه با سخنرانی سردار «محمدرضا یزدی» فرمانده سابق سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ و مدیحه‌سرایی کربلایی نریمان پناهی، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

بنا بر این گزارش، شهید مدافع حرم «مجید قربانخانی» متولد مرداد سال ۱۳۶۹ در محله «یافت‌آباد» تهران، به‌دلیل کار در نانوایی دایی‌اش، به «مجید بربری» شهرت گرفته بود. اهالی محله گفته‌اند که وی اگر مستمندی را می‌شناخت، نان مجانی به او می‌داد.

این شهید والامقام را برخی به‌عنوان «حر شهدای مدافع حرم» و یا «مجید سوزوکی» می‌شناسند؛ دلیل آن هم، این است که بازوهایش را خالکوبی کرده بود، قلدری می‌کرد و خیلی اهل نماز نبود؛ اما سرشت پاک او در روز‌هایی که حرم عمه سادات در خطر هجوم تکفیری‌ها قرار گرفته بود، از غبار معصیت وی زدود و از او، مجید دیگری ساخت.

مجید با همه اشتباهات و اشکالاتی که داشت، ویژگی‌های خوبش مثل دستگیری از فقرا و زیر بار ظلم نرفتن او را رستگار کرد، با همین روحیه ظلم‌ستیزی وقتی فهمید تکفیری‌ها به حرم حضرت زینب (س) جسارت کردند، دلش طاقت نیاورد؛ بنابراین با هر ترفندی که بود، در جمع مدافعان حرم قرار گرفت و به سوریه رفت و در همان اعزام اول در سال ۱۳۹۴ در خان‌طومان سوریه به شهادت رسید.

پیکر مجید سه سال در سرزمین سوریه به‌عنوان شهید مفقودالاثر باقی ماند تا اینکه ۳۱ فروردین سال ۱۳۹۸ تفحص شد و به کشور بازگشت

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi