شناسه خبر : 80184
دوشنبه 06 بهمن 1399 , 11:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

از رویا تا واقعیتِ مرکز جامع توانبخشی بقیةالله

بحث رسیدگی به وضعیت جانبازان نخاعی در میان‌سالی آنها و بروز انواع و اقسام مشکلات جسمی و روحی با توجه به وضعیت خاص آنان و لزوم رسیدگی به انواع و اقسام مشکلاتشان، آن هم در...

فاش‌نیوز -  با خبر شدیم تعدادی از جانبازان به عنوان مدیر و اعضای هیات عامل مرکز توانبخشی بزرگ کوثر یا همان بقیه‌الله انتخاب شدند. این اقدام صرف نظر از اینکه افراد انتخاب شده چه کسانی و با چه سوابقی هستند، به این خاطر که شرط نخست اهلیت برای این جایگاه را دارند و خود از جانبازان نخاعی و درصدبالا هستند، مایه‌ی خوشحالی و امیدواری است.

اینکه پس از سالیان طولانی برزمین ماندن خواست و آرزوی جانبازان و وعده‌ی بنیادشهید در باره‌ی ایجاد مرکزی جامع و تخصصی برای ارائه‌ی خدمات درمانی، فرهنگی و رفاهی به جانبازان، به‌ویژه جانبازان نخاعی که با مسائل و مشکلات بسیاری دست به گریبانند، اگرچه دیرهنگام، ولی به هرحال از باب اینکه گفته‌اند «جلو ضرر را از هرجا که بگیری سود است»، برآورده گردد و اداره‌ی آن نیز به گروهی هم‌درد و دلسوز از خود جانبازان سپرده شود می‌تواند بسرعت روال امور را به سمت صحیح و ان‌شا‌ءالله حتی جبران برخی از جفاهای گذشته سوق دهد.

در ابتدا موضوع ایجاد و ساخت مرکز جامع توانبخشی و آسایشگاهی به منظور سامان بخشی علمی و تخصصی به مسایل و مشکلات درمانی، بازتوانی، روحی و روانی، فرهنگی و ... جانبازان در محل آسایشگاه بقیةالله سابق، مدنظر و عنوان کلی این طرح بود. این مهم اگرچه از ابتدای دفاع مقدس و تأسیس آسایشگاه‌های متعدد و درعین حال غیر استاندارد، ضروری و لازم الاجرا می‌نمود، اما به دلایل مختلف انجام نگرفت؛ تا اینکه در انتهای دوره‌ی ریاست مهندس زریبافان بر سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، و در برهه‌ای که مسائلی به خاطر بستن آسایشگاه جانبازان بقیةالله روی داد و با پیگیری خود جانبازان، رئسای بنیاد به این نتیجه رسیدند که به خواست جانبازان تن دهند؛ که نهایتا" با طرحی مبنی بر تأسیس مرکز بزرگ نوانبخشی و آسایشگاهی موافقت، و عملیات اجرایی ساختمان آن نیز آغاز شد.

بحث رسیدگی به وضعیت جانبازان نخاعی در میان‌سالی آنها و بروز انواع و اقسام مشکلات جسمی و روحی با توجه به وضعیت خاص آنان و لزوم رسیدگی به انواع و اقسام مشکلاتشان، آن هم در کمترین زمان ممکن، از اهداف اولیه و مهم احداث این مرکز بود که متاسفانه با روند طولانی که برای احداث و تکمیل این مرکز طی شده، عملا بخشی از آن هدف میسر نشده است؛ چه آنکه همینک که این احکام توسط موسسه‌ی فرهنگی ورزشی ایثار برای هیات عامل و اجرایی مرکز بقیةالله صادر شده، متاسفیم که هنوز مزکز توانبخشی مورد اشاره تکمیل نشده و با وجود خریداری و نگهداری برخی از تجهیزات آن در انبارهای همان مرکز، بعید به نظر می‌رسد که تا نیمه‌ی سال آینده هم تکمیل، تجهیز و آماده بهره برداری شود. تأخیر در تکمیل این پروژه تا حدی بوده که حتی موجب طنز و شوخی جانبازانی که از نزدیک در جریان روند احداث این مرکز بوده‌اند گردیده؛ به طوری که آن را با پروژه‌ی آزادراه تهران شمال مقایسه می‌کنند که تا کنون چند دولت را به خود دیده، ولی هنوز به اتمام نرسیده است!

پس اولا لازم است عزیزانی که مسئولیت هیات عامل مرکز را پذیرفته‌اندف هرچه سریع‌تر نسبت به شناسایی و رفع موانع تکمیل و تجهیز بخش‌های مختلف آن اقدام کنند و در قدم بعد، برنامه‌ای اصولی و روشن برای رسیدگی به وضعیت درمانی، جسمی، روحی، فرهنگی و معنوی جانبازان تدوین کنند تا بسرعت عملیاتی گردد.

سرعت عمل در تکمیل و تجهیز و عملیاتی کردن مرکز مورد اشاره به دلیل سنین بالا و حساس جانبازان و اهمیت روز افزون فرصت‌هایی که مثل برق و باد از دست رفته و می‌رود، مسئولیت مسئولان منصوب شده، خصوصا" جانبازان این گروه را صد چندان می کند و بر آنان واجب می‌نماید که با پرهیز از تصمیم‌گیری‌های نسنجیده، غیرعلمی و غیرتخصصی، نهایت تلاش خود را در به‌کارگیری افراد متخصص و مجرب در تمامی تخصص‌های مرتبط، مبذول دارند و از ادامه‌ی دور باطل شیوه‌ی مدیریت اسلاف خود برحذر باشند؛ تا خدایی نکرده مسئولیت لطمات بیشتر وارده بر دوستان و همرزمان جانبازشان بر گردنشان نیفتد.

| جانباز محمدرضا عسکری

اینستاگرام
کار بسیار عالی است که، امید وارم در کل کشور تداوم داشته و فقط منحصر به تهران نباشد واینچنین مجموعه هایی به دست باکفایت انسانهای باعلم و دانش و دارای سابقه عالی به انجام برسد.
لذا خواهشمندیم که حتما سوابق مدیریتی دوستان بررسی شود
سلام
اصل کار بسیار خوب است اما کار را باید به کاردان سپرد. اینکه چند جانباز در گروه هستند خوب است ولی کافی نیست
تنها چیز اطمینان بخش که می تواند از نتیجه کار درآینده خیالمان را راحت کند این است که از افرادر متخصص و دارای تحصیلات مرتبط در امور و سطوح بالا استفاده شود چراکهاگر مدیریت ها فقط همانهایی باشند که قبلا" نیز بوده اند و باری به هرجهت و روزمره مدیریت کرده اند و آسایشگاه های موجود که تا حالا هم با مدیریت این افراد به قهقرا رفته اند نمونه خوبی برای عبرت گرفتن است. آزموده را آزمودن خطاست و نباید بی جهت منابع و عمر و فرصت افراد خصوصا" جانبازان را دست هرکسی داد.
به نظرم مسببان عدم دقت و کسانی که بخواهند این وظیفه را بدون توان و تخصص قبول کنند باید با وجدان خود خلوت کنند و در اسانیت خود تجدید نظر جدی به عمل آورند.

...
به کسی رای می دهیم که:
خودروسازی را تعطیل کند .
و واردات خودرو را بدون تعرفه و بدون رانت و کلک و همه مردم آزاد کند .
...
آخیش چه نفس راحتی بکشیم ما ؟!
...
سانسور کار فاش نیوز است. اما سعی کنید در مدیریت از کسانی استفاده کنید که سوابق مدیریت شفاف داشته باشند،شهره شهر در چپاول اموال و هرزگی نباشند، بازنشسته سپاه باشند اما دارای چندین ویلا از تهران تا رامسر و کیاسر نباشند،دخترشان هم تتو کار آقایان نباشد.من اله التوفیق و علیه التکلان
چه هیزمی تری به حسن روحانی دادند این منشیعت بگیران صندوق کوثر من نمی دانم چرا از فراموش کردید بعد از 30سال هنوز هم اما اگر نکنه برای آقازاده کم میشه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi