شناسه خبر : 80235
چهارشنبه 24 دي 1399 , 10:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آمریکایی‌ها از مکتب شهید سلیمانی شکست خوردند

سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا و رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در مراسمی که صبح امروز (سه‌شنبه) با عنوان «پاسداشت اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» در سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی برگزار شد، به تبیین مکتب شهید سلیمانی پرداخت و اظهار داشت: یکی از عوامل موثر در شکست سیاسی و نظامی آمریکا و هم پیمانان او در اشغال نظامی دو کشور مظلوم و مسلمان افغانستان و عراق شهید سلیمانی و مکتب او بود.

وی گفت: مبارزات قهرمانانه ملت مظلوم افغانستان و عراق نیز در این شکست تاثیر بزرگی بود، اما حاج قاسم نقشی اساسی در این زمینه داشت. آمریکایی‌ها شکستی راهبردی از مکتب شهید سلیمانی را در منطقه غرب آسیا خوردند.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس اظهار کرد: آمریکایی‌ها آنقدر احمق بودند که سال‌ها با جنگ در افغانستان و عراق از رقیب اقتصادی شان یعنی چین و رقیب نظامی شان یعنی روسیه غفلت کردند؛ برنده این غفلت نیز ایران، روسیه و چین بود و این آمریکایی‌ها بودند که عرصه را از دست دادند.

سرلشکر صفوی با اشاره به اضمحلال آمریکا از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: روزگار افول و اضمحلال آمریکایی‌ها سالهاست آغاز شده است.

وی در بخش دیگر از صحبت‌های خود، سردار سلیمانی را الگویی مدیریتی برای جوانان امروز ایران و دنیای اسلام معرفی کرد و گفت: سردار سلیمانی فردی مومن، باهوش، فداکار، اهل تدبیر و اقدامات شجاعانه و جسورانه در صحنه خطر بود.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا در پایان با بیان اینکه «مطمئنم آینده ملت ایران، بسیار درخشان خواهد بود»، تاکید کرد: امروز ظرفیت عبور از تحریم‌ها و مشکلات پیش روی کشور را داریم چراکه رهبری عالم، هوشمند و دلسوز داریم.

در پایان این مراسم نیز تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی و پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس توسط روسای این دو مجموعه به امضا رسید.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi