شناسه خبر : 80244
شنبه 04 بهمن 1399 , 11:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تکریم ایثارگران فراموش شده یا؟!...

در همه کشورهای دنیا این اصل مهم وجود دارد که از کهنه سربازان تکریم کرده و مشکلاتشان برطرف شود ...

فاش‌نیوز- در همه‌ی کشورهای دنیا این اصل مهم وجود دارد که از کهنه سربازان، تکریم کرده و مشکلاتشان برطرف شود.

 کشور ما در دوران جنگ تحمیلی مورد هجوم دشمنانی قرار گرفت که تصمیم داشتند خاک آن را تصاحب کنند تا ما مستعمره‌ی آنها شویم اما معادلات و محاسبات آنها را جوانان و نوجوانانی برهم زدند که حدود نیمی از آنان ره صدساله را یک‌شبه طی نمودند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 نیمی دیگر از آنها نیز با جسمی زخم‌برداشته از انواع سلاح‌های پیشرفته، مجروح و به افتخار جانبازی نائل شدند. بازماندگان قافله سالار عشق و دنیای پر از رمز و راز ایثار و شهادت، آنهایی که در این مقوله اهل درد بودند، به خواسته‌ی خود یعنی شهادت، رسیدند.

آنها با همه‌ی وجود، اشک‌ریزان از معبودشان "اللهم ارزقنا توفیق الشهاده" را می‌خواستند و بازماندگانی که بنا بر مصلحت همان خدای شهدا با اهدای اعضای بدنشان راکب بر ویلچر و یا تکیه زده بر عصا و یا با جراحات مختلف ماندند، تا برای هزاران حدیث عاشقی برای نسل‌های بعدی شعر ایثار و شهامت را بسرایند تا آیندگان بدانند که چه خون دل‌هایی خورده شده تا آنها در آسایش و آرامش زندگی کنند.

دولت‌ها نیز باید به اصل ماجرا واقف باشند و بدانند که هزاران تن از جوانان، نوجوانان و افراد میانسال در این مسیر، جان شیرین خود را از دست دادند. آنهایی هم که زنده ماندند، خون دل خوردند تا امروز این آرامش و اقتدار حاصل شود.

 در همه‌ی کشورهای دنیا این اصل مهم وجود دارد که از کهنه سربازان تکریم و مشکلاتشان برطرف شود و در این خصوص بارها این مطلب را عرض کردم. من با چشمان خودم دیدم که لجنه الشهدا(کمیته شهدا) کشور کویت-کشوری که در کمتر از هشت ساعت اشغال و عراق بر همه امور آن مسلط شد- مرسدس بنزهای هایکلاس و کلاسیک را با شرایطی سهل و آسان به افرادی که در حال فرار از کشور یا زمین خورده بودند، واگذار کرد.

در همان دوران در ضاحیه صباح السالم کویت خانواده‌ای را مشاهده کردم که یکی از عزیزان خود را در جنگ هشت ساعته از دست داده بود اما مورد تکریم و رسیدگی قرار می‌گرفت. خدا گواه است دیدم که هموطنی بغل سطل زباله، دستگاه دیجیتالی را که هنوز شش ماه کار نکرده بود را به دلیل اینکه لجنه الشهدا دستگاهی جدیدتر از آن را برای خانواده آورده بود، به سطل زباله پرت کرد. و وقتی نگاهش کرد که هنوز رنگ روی پیچ‌هایش پاک نشده و دستگاه نو و فابریک است، سرش را به سمت آسمان بلند کرد و گفت خدایا شکرت.

 سوال این است که چرا آنها در ناز و نعمت زندگی می‌کنند و ما باید با قرص و قوله زندگانی کنیم. از همه اینها که بگذریم روی سخن من با دولت است. بیش از ده‌ها بار در رسانه‌های جمعی و گروهی مسئولینی آمده‌اند و رزمندگان مقاوم و دلاور دوران دفاع مقدس را که در مقابل سلاح‌های مدرن با دست خالی از میهن اسلامی ایستادگی و دفاع کردند، با الفاظی غیر مناسب مورد خطاب قرار دادند.

در حالی که بارها و بارها دشمن معترف به این موضوع شده بود که نمی‌دانیم چه نیرو و قدرتی در آنها وجود دارد که نوجوان چهارده ساله با وجود اینکه می‌داند مرگ در یک قدمی‌اش جولان می‌دهد اما با مرگ هم‌سنگری، عزمش جزم‌تر می‌شود.

 در مورد این موضوع مهم همه‌ی دنیا اذعان دارند که نیروهای رزمنده ایرانی برتر از همه نیروهای رزمی جهان هستند. اما همین برترین‌های دفاع مقدس را امروز جناب آقای نوبخت "معسر" قلمداد می‌کند. آن یکی مسئول، این ابرمردان را فقیر و ناتوان در معیشت می‌داند و حداقل حقوق کارکنان دولت را آن هم نه برای همه بلکه برای آنهایی که در حقیقت زخم و جراحت جنگ در سطح بالا دشته اند را در نظر می‌گیرد.

این نهایت خدمت دولت‌ها برای ابرمردان صحنه‌های جنگ و نبرد است. همان مردانی که قدرت‌های جهانی در مقابل ایمان و اقتدارشان سر تعظیم فرود آورده‌اند اما امروز مسئولان سرزمین خودشان با نام‌ها و القاب محقرانه صدایشان می‌کنند.

معسرین، کمک معیشت بگیران، و فاقدین شغل و منبع درآمد و نداشتن موقعیت اجتماعی، این دیدگاه عین بی‌عدالتی است. عین تظلم به مدافعین سرزمین است متاسفانه تا به این لحظه دفاعی‌های هم از آنها در این موضع دیده نشده است.

لذا در همین سایت ارزشی فاش نیوز به دولتمردان و دستگاه‌های متولی ایثارگران تذکر می‌دهیم که محض رضای خدا نسبت به تصحیح این واژه تجدید نظر کنند. ضمن اینکه باید نگاهشان به ابثارگران، نگاه منصفانه و انقلابی باشد تا از بردن این گونه القاب و اسامی نسبت به مدافعین سربلند کشورمان خودداری کنند.

والســــلام من اتبع الهدی

رضا امیریان فارسانی

اینستاگرام
سلام و عرض ادب و احترام به محضر تمامی فاش نیوزی های عزیز، گاهاً دوستی دارم که میاد دنبالم باماشینش به قول خودش دوری بزنیم، درشهرمان غریبه هستم، دروطنم غریبه هستم، حضراتی که بواسطه من و امثالهم به ریاست رسیده اند درهرپست ومقامی همه غریبه اند چراکه اگه آشنا بودن به وظایفشان درقبال جامعه هدف خصوصا مظلوم ترین قشرجانبازان واقعی بنحو احسنت به وظایفشان عمل می کردند نتیجه اینکه واقعا جانبازان غریبه اند، میخوام بیشتر بگم خب گفتی مگر تا حال کم گفتی کم نوشتی کم دردودل کردی کم شکوائیه کردی مگراوضاع فرق کرده نه، خب خودمانیم مگر غریبه دلش باغریبه یکیه که بخوان کارکنن بخوان دل بسوزانند بخواندبه وظایفشان عمل کنند، منم خل شدم ها خوب مردک خودت که میدونی از غریبه نبایستی انتظار داشت ولی بازم تقاضا میکنی التماس کنی اصلاً بیخیال دیگه دردودل، دیگه درخواست، دیگه تقاضا وووو نمیکنم آخه من معلول غریبه هستم حتی بین جانبازان غریبه ام واسه همین میگم معلول البته خودم میدونم لایق نام بامسمای جانباز نبوده ونیستم،، ولی کاردنیا عجیبه البته عجیب نبوده من عجیب میبنم ولی شنیدم که درب هیچ وقت روی یک پاشنه نمیچرخه، اصلا چی گفتم خودم که نفهمیدم امیدوارم شما عزیزان فهمیده باشین، اما اگربه جای پناه بردم بدونین شما غریبه ها مقصرین
اینجا از نخورده میگرن میدن به خورده همه هم می دونیم غیر از این دورغ و شعار بوده
حوب بود میگفتی ماهیانه صدقه ای بنام کمک معیشت توسط ساتا میدهند وقتی خط فقر ده میلیونه یک میلیون را چگونه این مظلومین معسر تقسیم کنند
تکریم نمی خواهیم مصوبات مجلس در خصوص ایثارگران را اجرا کنند
سلام از 33 سال از جانباز یم گذشته 14 بار جراحی شدم و شرمنده خانواده ام دارو مسکن را آزاد میخرم از کار افتاده کلی هستم بیست و پنج ساله در نوبت زمین هستم ووووو یک شب آرزوی کردم خدایا دو ساعت اجازه بده بدون درد قدم بردارم چند روز بعد توسط یکی از دوستانم به شمال رفتیم وقتی لب ساحل رسیدیم من کنار ماشین دوستم نشستم یک ساعت گذشت به سمت ساحل حرکت کردم به ماسه بادی رسیدم قدم اول به دوم دردی را احساس نگردم ماسه های ساحل خیلی نرم و راحت بود تنها جایی که توانستم �د از سالها بدون‌درد قدم بردارم
هیچ کس در این سالها قدم به خانه ما نگذاشته
اگرگوشوناله تو وناله من. انچه البته بجایی نرسد فریاداست
خطاب به رهبرفرزانه واسطوره شکیبایی. پدربزرگوارمان باتمام بیمهریهایی که تاکنون به ماواردشده ازخجالت کشیدن پیش زن وبچه ازبی مهری عدهای ازمسیولین برایه حضرتعالی بهترینهاروازخداوندسبحان ارزومندیم ودرهروضعیت گوش به فرمان رهبریم ومن الله توفیق
سلام ما از رهبر عزیز وگرانقدرمان تقاضای دستور جابه کردن این القاب وکلمات را داریم .ایثار چه بوده واژه وکلمه ای که جایگزین نداشته وندارد.ممنونم ودعایی خیر این عزیزان گوش به فرمان امر ولایت ورهبری بدرقه راهتان بوده وهست .نفس شما یاررو ویاور ما سربازان گوش به فرمان است .انشالله .امین .برای ما بزرگوار بوده وخواهید بود.
باسلام ودرودبی پایان خدمت سروران وزحمت کشان فاش نیوز.این حقیر می خواهم حرفی را به شما قرض دهم.شما صد سال زنده بمانید وشاید ما مرده .وان این است.من از زخم تیر وتوپ دشمن دیگر درد ندانم .این درد وزخم از مرحم دشمن دوست نما است.بگذارید این دهه فجر سر شود عید هم سر شود .بعد به . وضو ناظر بر گفته های اقایان که گفتن میدیم وخواهیم داد. هستید.اخه ادم دروغ گو همیشه کم حافظه میشود.اخه مومن خدا .این قانون تسویبش مال حدود ده سال پیش است .یعنی تا به حال درهرسال بار مالی داشته ودارد.اگر میخواستن اجرا کنند.میکردن وماهم بیخود خودمان را خسته میکنیم..خودشان دارند با زبان بی زبانی اعلام میکنند.بار مالی زیادی دارد.میدانید چرا ؟؟؟ اخه نمی توانند مثل اقای xy دوتن طلا را یکجا .اون ناشی بوده .وبه کاهدان زده.باید تیکه تیکه رساندش نزدیک مرز وداددست رابط از قبل اموزش دیده.رد مرز شود.واقا هم با نیت به ظاهر واردات بااندکی ارز میرود.به مقصد اصلیش میرساند .دوباره جنس بنجول میاورد.ازنو شروع میکند.اول خانواده برا درمان وغیره وبعد خودش هم فینیشت.وبعد از مدتی میبینید میز فلانی خالی است.تازه تققش در میاد.که ان هم خیلی دیره.وحالا هم این مردان پاک خدارا گرفتند به بازی.وبدانید که این بازیها با رنگ ولاب دیگری هر ساله ظاهر میشود.ومن ازاین اقایان درخواست میکنم .مرا مهری سوخته بدانند واز دور خارج کنند .دیگر چقدر بنویسیم وفریاد بزنیم وباعث زحمت شما بزرگواران بشویم.وهرهرزگاهی هم سایت شما را راک نگاه دارند.که این چی وچی وچار چاپ می کنید.وباعث نان شما عزیزان وخانواده های محترم شویم .ما همان سوخته دلانیم که جز ذات اللهی .زکسی باک نداریم وهراسی .خداوند به همه شما خیر اعطا فرمایدوطول عمر با عزت به شما وهمه زحمت کشان راه حق وحقیقت وعدالت دهد که بتوانند پرچم برادری وبرابری را به دست اقا وسرورم صاحب زمان عجل الله وتعالی فرج رسانند.ان شاالله .امین از همه بزرگوارن التماس دعا دارم .یا حق یاحق ویاحق امین.
باسلام جناب آقای فارسانی حرف دل همه جانبازان را زدید دورود بر شرفتان که حرف حق را زدیدمن وهمسرم از همین قشر هستیم و هنوز فاقد مسکن میباشیم و این سرزمین کلی ثروت تمام نشدنی دارد تا کی باید به این وضع ادامه بدهیم درد خودمان کم نیست این معیشت روش تو را بخدا صدای ما را به رهبری برسانید ۳۳ سال از جنگ میگزرد کافی نیست خودشان بودن تحمل میکردن نه بخدا در پایان خداوند به خدمت گذاران واقعی این مرز و بوم و خانواده هدف طول عمر عنایت بفرماید
چی بگیم کجا بریم تو مارا نشناختی؟!؟؟؟!؟ما رزمندگان مرغان آغشته بخونی هستیم که جای ما تو این دنیا نیست(امام) خداوکیلی رزمندگان عزیز؟دیگه چیزی نگویید ساکت و آرام باشید رزمندگان و ایثارگران حق زندگی ندارند التماس میکنم چیزی نگید خدا میداند دلنوشته هایتان را میخوانم گریه ام میگیرد بجای ابراز مشکلاتتان به مسئولین بروید کنار قبر دوستان شهیدتان وبا شهدا گرفتاریهایتان را در میان بزارید رزمندگان آی رزمندگان؟ آی جانبازان؟ خو تان را سبک نکنید آقایان مسئول وقتیکه دردنامه هایتان را میخوانند شاید به ریشتان بخندند بروید رازتان را بخدا و امام بگویید باور کنید وقتیکه رنجنامه هایتان رامیخوانم با گریه بخداوند شکایت تان را میبرم الهی پبشمرگتان بشم تا اینجور زار نزنید
درود و سپاس، آقا احمد علی جان خدانکند، شما تاج سرمایی خداوندحفظت کند تاامیدبخدا خفت وخواری این به اصطلاح مسئولین ببخشین رؤسارا به چشم ببینید، چراغ هیچ ظالمی تاسحر تاب نیاورد سحرنزدیکس بذارین این چند ماه شیخ بنفش بگذرد اونوقت خودش واعضای کابینه اش مصنونیت قضایی اشان برداشته وبدست دستگاه عدالت که برکسی پوشیده نیست جناب رئیسی براش فرقی نداره همه اشان را به صلابه خواهدکشید منتظر می مانیم جناب این چندماه را هم اسب تازیت رابکن بعدببینین بازم نیشخند دشنه دارت برجاست و...
سلام جناب فارسانی تشکر و قدردانی شما هستم به نوبت خود 1359
باسلام واحترام ...شبکه فاشنیوز
مارزمندگان بسیار غریب وتنها شدیم هرچند ما هم مخلصانه جان خودرا کف دست گذاشتیم وبسیاری از ما زخمهایی برداشتیم وبعدا هیچوقت کسی به ما ودردمان اهمیت نداد وهمه از بالا تاپایین چسبیدن به ریاست وحکومت وفکر نگهداری میزهای فریبنده کور وکرشان کزد این مملکت شده گودال دروغ ومسئولین دران شناورند همه دروغ میگن ودر اوقاتی ومناسبتهایی بلانسبت دوستان میان قولهایی میدن ولی....
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi