شناسه خبر : 80252
پنجشنبه 25 دي 1399 , 11:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کشورهای غربی؛ از تولید گاز شیمیایی تا واکسن کرونا

هیچ‌کدام از کشورهای صادرکننده گازهای شیمیایی به عراق، تاکنون در هیچ دادگاه و مجمع بین‌المللی، نه محاکمه و نه محکوم شده‌اند؛ بلکه آن‌ها عمل جنایتکارانه خود را تاکتیکی برای مقابله با پیروزی ایران علیه «صدام» می‌دانند؛ حالا همان‌ها امروز می‌خواهند واکسن کرونا به ما بدهند!

کشورهای غربی؛ از گاز شیمیایی تا واکسن کرونا

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ممنوعیت ورود واکسن آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی کرونا، خاطرات زیادی را برای ملت ایران، خصوصاً جانبازان شیمیایی که سال‌هاست نفس‌های آن‌ها بالا نمی‌آید، تازه کرد.

«حمید داودآبادی» نویسنده و پیشکسوت دفاع مقدس که خود نیز یکی از جانبازان شیمایی است، در این باره نوشت: «در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و اتریش، کشور‌هایی بودند که بیشترین مواد خطرناک شیمیایی را به عراق صادر کردند، تا «صدام» از آن‌ها برای تولید مرگ‌بارترین گاز‌های شیمیایی استفاده کند؛ همان گاز‌های شیمیایی که هزاران رزمنده، صد‌ها تن از مردم بی‌دفاع سردشت و بیش از ۵ هزار تن از مردم «حلبچه» عراق را به فجیع‌ترین شکل ممکن، به کام مرگ بکشاند.

هیچ‌کدام از کشور‌های صادرکننده گاز‌های شیمیایی به عراق، تاکنون در هیچ دادگاه و مجمع بین‌المللی، نه محاکمه و نه محکوم شده‌اند؛ بلکه آن‌ها عمل جنایتکارانه خود را تاکتیکی برای مقابله با پیروزی ایران علیه صدام می‌دانند.

آلمان، اولین کشوری بود که مجروحین و مصدومین شیمیایی را به بهانه درمان می‌پذیرفت و آن‌ها را در بیمارستان‌هایی خاص بستری می‌کرد. این‌که در مدت بیش از ۳۰ سال، چند مصدوم شیمیایی توسط آلمان‌ها معالجه و درمان شدند، جای سوال دارد؛ اما واقعیت و علت این کار، حس انسان‌دوستی غربی‌ها نبود، بلکه هدف، تکمیل تحقیقات پزشکی آن‌ها بود تا بفهمند که شدت تاثیر گاز‌های تولیدشده در کارخانه‌های‌شان، بر روی انسان‌ها چقدر و دوام آن در بدن چه مدت است! غربی‌ها با این کار، تحقیقات خود را برای خطرناک‌تر کردن گاز‌های شیمیایی تکمیل و به‌روز می‌کردند.

آلمان همچنین یکی ار تولیدکنندگان اصلی ماسک و فیلتر مقابله با گاز بود که آن را به ایران می‌فروخت! زمستان سال ۱۳۶۴، هنگام عملیات «والفجر هشت»، به نیرو‌ها ماسک، همراه با فیلتر نو تحویل دادند. مسئول آموزش شیمیایی برای تکمیل آموزش، نیرو‌ها را به اتاقی برد و بین آن‌ها گاز اشک‌آور انداخت؛ اما رزمندگان ناگهان متوجه شدند که فیلتر‌های ماسک‌ها خراب است و گاز به‌طرز وحشتناکی وارد گلوی آن‌ها می‌شود!

رنگ داخل فیلتر‌های جنگی که «زرد» بود، نشان می‌داد که این فیلتر‌ها در برابر گاز مقاوم هستند و رنگ داخل فیلتر‌های آموزشی که مقداری گاز مثل اشک‌آور را برای تمرین عبور می‌داد «آبی» است. در حالی‌که آن‌روز فیلتر‌های همه «زرد» یعنی جنگی بود، ولی معلوم شد در کارخانه‌های سازنده، رنگ فیلتر‌ها را عوض کرده و عمداً فیلتر‌های آسیب‌پذیر به ایران صادر کرده‌اند.

این یعنی؛ معلوم نیست چه تعداد زیادی از رزمندگان ایرانی که باخیال راحت ماسک با فیلتر جنگی بر صورت زدند، در برابر گاز‌های سمی اهدایی غربی‌ها به صدام، به سادگی آسیب دیده و جان دادند، یا برای (مثلا) درمان، راهی بیمارستان‌های سازندگان همان گاز‌های شیمیایی در کشور‌های غربی شدند؟ حالا همان‌ها امروز می‌خواهند واکسن کرونا به ما بدهند!»

به گزارش دفاع‌پرس، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی خود در تاریخ ۱۹ دی سال جاری، ورود واکسن آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی کرونا را ممنوع اعلام کرده و فرمودند: «این‌ها اگر بلدند واکسن درست کنند، اگر کارخانه «فایزر» شان می‌تواند واکسن درست کند، چرا می‌خواهند به ما بدهند؟ خب خودشان مصرف کنند که این‌قدر کشته زیاد نداشته باشند. انگلیس هم همین‌جور. بنابر‌این، به این‌ها اعتماد نیست؛ من واقعاً اعتماد هم ندارم، نمی‌دانم، گاهی اوقات هست که این‌ها می‌خواهند واکسن را روی ملّت‌های دیگر امتحان کنند، ببینند اثر می‌کند یا نمی‌کند؛ بنابر‌این، از آمریکا و از انگلیس [واکسن تهیه نشود]. البتّه به فرانسه هم من خوش‌بین نیستم، علتش هم این است که سابقه آن خون‌های آلوده را این‌ها دارند.» (بیشتر بخوانید)

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi