شناسه خبر : 80255
پنجشنبه 25 دي 1399 , 12:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کشف پیکر مطهر شهید جعفر نوروزی در منطقه عملیاتی خانقین

کشف پیکر مطهر شهید جعفر نوروزی در منطقه عملیاتی خانقین

همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) پیکر مطهر شهید جعفر نوروزی از شهدای هشت سال دفاع مقدس کشف شد.

شهید والامقام جعفر نوروزی متولد ۴ خرداد ۱۳۴۷، دوران کودکی را مانند تمام هم بازی‌های خود گذراند، همیشه با روحیه شاد خود توجهات را به خود جلب می‌کرد، از مسائلی که شهید روی آن تاکید داشت صله رحم، رسیدگی به امورات خانواده، ورزش، نماز اول وقت، دستگیری از مستمندان، محبت به اهل بیت بود.

 شاید تشرف ایشان در سنین کودکی به کربلای معلی باعث شعله ور شدن عشق امام حسین (ع) در سینه‌اش بود. او دیپلم اقتصاد خود را از دبیرستان امام علی (ع) اراک به خاطر مصلحت کشور ناتمام رها کرد، در همان دوران‌ها بود که با شخصیت معمار کبیر انقلاب، امام خمینی (ره) بیشتر آشنا شد و برای حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داوطلب شد.

در عملیات کربلای ۲ دچار مجروحیت شد، در کربلای ۵ با اصابت ترکش خمپاره از ناحیه مچ پای راست دچار جراحت شدید شد که پس از سه دوره جراحی در بیمارستان‌های اهواز و شیراز و تهران بهبود یافت و بعد از بهبودی خانواده متوجه ماجرا می‌شوند، او در سال ۶۷ در عملیات مرصاد شرکت کرد و به اسارت گرفته شد که توانست پس از تحمل شکنجه‌های فراوان از بند اسارت فرار کند.

وی در سال ۱۳۶۷ ازدواج کرد که ثمره این ازدواج دو فرزند بود، در اسفند ماه سال ۱۳۶۹ راهی عملیات نیمه شعبان با هدف درگیری با منافقان کوردل می‌شود. لازم به ذکر است عملیات نیمه شعبان در کشور عراق در استان دیاله و در شهر خانقین انجام شد.

سردار کریمی فرمانده سپاه روح الله، حجت‌الاسلام ماشاالله عبدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان مرکزی و جمعی از مسئولین استان با حضور در منزل شهید جعفر نوروزی در اراک همسر و فرزندان گرانقدر این شهید والامقام را از چشم انتظاری در آوردند.

پدر و مادر این شهید والامقام به رحمت خدا رفته‌اند، از این شهید والامقام یک فرزند پسر و یک فرزند دختر به یادگار مانده است.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi