شناسه خبر : 80260
سه شنبه 14 بهمن 1399 , 12:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر

کانون ولایت و معصومیت!

او بانویی‌ست سرشار از یقین و اطمینان که در همه حال مطیع امر خدا و رسولش می‌باشد و اینک به اذن خدا مقرر گردیده تا...

فاش نیوز - بنام خدا؛ دیرزمانی است که شهر مکه در تیرگی جهل و نادانی فرو رفته است. سرزمینی که دختران، نامی در دفتر زندگی ندارند و زنده‌به‌گور کردن آنان جزو افتخارات عرب به شمار می‌رود. در میان این همه آفت‌های شوم روزگار، پیامبر (ص) چهل شبانه روز است که به امر خدا در قیام و قعود و عبادت است؛ تا اینکه فرمان و بشارتی از سوی خدا فرامی‌رسد «یامحمد ان‌الله تعالی یبشرک بفاطمة من خدیجة بنت خویلد».

پیامبر شادمان و شتابان خود را به منزل می‌رساند. یار باوفای احمد چندین روز است که بی‌صبرانه چشم‌انتظار همسر والای خویش است. او بانویی‌ست سرشار از یقین و اطمینان که در همه حال مطیع امر خدا و رسولش می‌باشد و اینک به اذن خدا مقرر گردیده تا از دامن پاکش «تفاحةالفردوس‌والخلد» جوانه زند و خط بطلان بر سنت‌های جاهلانه‌ی آن دوران کشد.

خدیجه در میان نگاه‌های سرد و بی عاطفه‌ی زنان مکه تنها و بی‌یاور، زمان حمل را سپری می‌کند؛ تا اینکه در بیستم جمادی‌الثانی، روز وعده‌ی حق فرامی‌رسد. شب در تب و تاب و آبستن حادثه‌ای بزرگ و شکوهمند است. خداوند یاورانی برای یاری و کمک خدیجه ازسوی بهشت می‌فرستد. ناگهان نوری پرفروغ از اتاق محقر نبی خدا آسمان مکه را فرامی‌گیرد. دریچه‌های آسمان گشوده می‌شود و ملائکه و فرشتگان الهی به زمین فرود می‌آیند. همه صف بسته و هلهله سرمی‌دهند و به یکدیگر تهنیت و شادباش می‌گویند.

دختر طاها، همسر مولا، زهرای اطهر متولد می‌گردد؛ طنین گام‌هایش بهار را در دل و دیده‌ی مردمان خزان‌زده بیدار می‌کند. پنجره‌ها باز می‌شوند و نسیم نبوت و رسالت شروع به وزیدن می‌کند سبزه‌ها مست می‌شوند و تبسم بر لبان پیامبر نقش می‌بندد و با همه کائنات، زیر لب، مستانه «انا اعطیناک‌الکوثر» را می‌سرایند.

با درخشش نامش، زن از مالکیت مردان رها گردید و صدای گریه‌ی دختران در گور آرام گرفت آمدی تا با عفاف و همسرداری خود، اسوه و شاهدی باشی برای تمام زنان آزاده‌ی جهان و پاسخی باشی برای چگونه زن‌بودن و چگونه درست‌زیستن.

 گرچه دوران کودکی‌اش در صدر اسلام و در بدترین شرایط اجتماعی و در محاصره‌ی اقتصادی شعب‌ابوطالب سپری گشت ولی آنچنان گوهر وجود خویش را صیقل داد تا علی، حیدر کرار شود، درخت امامت به بار نشیند و رسالت استمرار یابد. سپس با دفاع از ولایت و ایراد خطبه‌های آتشین شب‌های مه‌آلود توطئه را بر همگان روشن و شیعه را جان بخشیدی.

زادروز ولادت شکوهمند این بانوی بهشتی و این نقطه‌ی پرکار تمام خوبی‌ها که ام ابیها، دختر نبوت، همسر و حامی ولایت و مادر امامت بود، روز مادر و زن نام گرفت و همین افتخار برای زنان کشورمان کافی‌ست تا مادران این سرزمین با تأسی به سیره و روش گل سرسبد آفرینش، شکوه عشق و ایمان را از او بیاموزند و با زبان دعا خدا را به او و فرزندانش سوگند دهند که بتوانند نسلی فاطمی تربیت کنند تا همواره پشتیبان حریم ولایت و حقیقت باشند.

 پروانه عکاسی نریمانی

اینستاگرام
سایت خیلی خوبی هست احسنت
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi