شناسه خبر : 80262
پنجشنبه 25 دي 1399 , 12:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نصب ۶۷ تمثال شهدا در معابر منطقه ۱۹ تهران

نصب ۶۷ تمثال شهدا در معابر منطقه ۱۹ تهران

شهردار منطقه ۱۹ تهران گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۷ تمثال شهدا در معابر این منطقه زینت بخش محلات شده است.

علی توکلی روز پنجشنبه هدف از این اقدام را حفظ و انتقال ارزش‌ها به نسل های آینده اعلام کرد و گفت: نهادینه سازی و اعتلای ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه یکی از مهمترین اهداف برنامه های اجرایی شهرداری است که به همین منظور ضرورت دارد در گام نخست شهروندان و بویژه جوانان با شهدا، آرمان ها و دستاوردهای این عزیزان آشنا شوند.

وی یکی از اقدامات مهم در این راستا را نصب تابلوی تمثال شهدا دانست که در قالب نصب ۲۸ تابلو در چند مرحله طی سال جاری انجام و در ادامه این فعالیت نیز نصب ۳۹ تابلوی تمثال دیگر در معابر این منطقه آغاز شده است.

شهردار منطقه ۱۹ خاطرنشان کرد: این منطقه جنوبی پایتخت خاستگاه شهدای دوران دفاع مقدس است که در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات دیگری همچون بازدید از خانواده معزز شهدا و تکریم آنان، برپایی یادواره، جمع آوری آثار و وصایای شهدا، اجرای دیوارنگاره از تصاویر شهدا و ... اجرا شده است.

نشست زمین میدان بهمنیار رفع شد

همچنین معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۹ تهران اعلام کرد: عملیات احیا و لایروبی چاه جمع‌آوری آب‌های سطحی میدان بهمنیار این منطقه با هدف ایمن‌سازی و رفع خطر نشست زمین انجام شد.

مجید صبوری با اشاره به وقوع نشست زمین در این میدان بهمنیار بیان کرد: شیب میدان باعث تجمع آب در اثر آبیاری فضای سبز و نیز در مواقع بارندگی می شود، با توجه به این موضوع و در پی نشست ایجاد شده بلافاصله عملیات ایمن سازی و رفع خطر با اجرای فعالیت لایروبی چاه جمع آوری آب های سطحی میدان اجرا شد.

وی افزود: در این فعالیت ضمن برداشت دریچه ها و اضافه کردن کول، نزدیک به چهار کامیون مایلر رسوبات نیز در عمق ۱۲ متری زمین توسط نیروهای متخص مقنی تخلیه شد تا باعث آلودگی محیط زیست و بوع نامطبوع نشود.

صبوری ادامه داد: ضمن اینکه به منظور تسهیل هدایت آب های سطحی عملیات زهکشی و حفر چاه جذبی جدید با ۹ متر ارتفاع میله و ۳۰ متر انبار انجام و به چاه لایروبی شده متصل شد.

وی همچنین از حفر  چاه سرویس بهداشتی در مجاورت قلعه شادی بوستان ولایت خبر داد و گفت: این سرویس بهداشتی دارای ۱۶ چشمه بوده که طی فعالیت های اخیر ۲۰۰ متر گالری  و ۱۲ متر میله چاه برای آن ایجاد شده است.

منطقه ۱۹ شهرداری تهران با وسعت  ۸۹ کیلومتر مربع در جنوب شهر تهران واقع شده که با مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۲۰ همجوار است.

این منطقه از شمال به اتوبان جوانه، از جنوب به اتوبان آزادگان، از شرق به اتوبان نواب، خیابان بهمنیار و از غرب به اتوبان آیت الله سعیدی محدود می‌شود؛ ‌ منطقه ۱۹ تهران از بافتی قدیمی برخوردار است و شامل محله‌های متعددی می‌باشد.

منطقه ۱۹ دارای ۵ ناحیه و ۱۲ محله است که خانی آباد نو، شهرک شریعتی، عبدل آباد، نعمت آباد، صالح آباد، دولتخواه، شهرک احمدیه و شهرک بخارائی از جمله محلات این منطقه است.

همچنین کوره‌های آجر پزی، میدان تره‌بار مرکزی شهر تهران، بهشت زهرا، مرقد مطهر امام راحل (ره)، مرکز خرید و فروش  همگانی خودرو از مکان های شاخص در این منطقه است.

 

منبع: ایرنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi