شناسه خبر : 80263
پنجشنبه 25 دي 1399 , 13:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

توجه خاص به فیلم زندگی شهدا و جانبازان

اینکه بگویند جنگ تمام شده و دفاع مقدس نیز تمام شد؛ اینگونه نگاه صددرصد نظر دشمنان اسلام و تشیع است.

محسن - ساخت فیلم با موضوع دفاع مقدس نباید مثال سایر فیلمنامه‌ها نوشته و کارگردانی شود زیرا در فیلمنامه معمولی داستان‌ها اغلب تخیلی و گاهی بازسازی وقایع عادی و روزمره هستند اما اینکه بگویند جنگ تمام شده و دفاع مقدس نیز تمام شد؛ اینگونه نگاه صددرصد نظر دشمنان اسلام و تشیع است.

 همانطور که جنگ در کربلا تمام شد اما عاشورا هرگز تمام نشد بلکه هر روز را عاشورا و تمام سرزمین‌ها را کربلا نامیدیم تا عاشورا و شهادت روزانه تازه شود و همچون ولایتمداری، زمان و مکان را در تصرف درآورد. بنابراین دفاع مقدس نیز می‌بایست همچون عاشورا و کربلا روزانه تازه باشد و هرگز قدیمی یا فراموش نشود.

 تهیه فیلمنامه در موضوع دفاع مقدس می‌بایست دارای تیمی متخصص در امور تاریخ اسلام و فقه و حکمت متعالی و سیاست و اقتصاد و عالمان امور اجتماعی و غیره در برگیرنده و مبتنی بر کلیه مفاهیم و مبانی اسلام و تشیع باشد و کلیه هزینه‌های آن مانند نذری عاشورا با جان و دل و ایمان تقبل و پرداخت شود.

 چنانچه به موضوع دفاع مقدس همچون فیلم‌های هالیودی نگاه شود که یک نفر با یک تفنگ تمام ارتش یک کشور را نابود کند اولین دروغ که مخالف با اصول دین است شکافی بزرگ بین مخاطب و سازنده هنرمند ایجاد می‌کند که خواست دشمنان اسلام و تشیع بوده و به سرعت کهنه می‌گردد.

 سوال بسیار مهم و اساسی که همیشه مطرح بوده اینکه جانبازان بسیاری وجود دارند که زندگی آنها با زندگی شهدا برابری می‌کند اما همیشه فیلمسازان و نویسندگان به دنبال ساختن و پرداختن زندگی شهیدان بودند در حالی‌که شهیدان زنده آنچنان فراموش شدند که برای امرار معاش مجبورند روی ویلچر مثال انسان‌های عادی کار کنند یا وام بگیرند و عده زیادی از جانبازان در سخت‌ترین شرایط معیشتی به طور کلی فراموش شدند.

فلذا وجود تضاد آشکار بین ارزش قائل شدن برای شهیدان و به کلی فراموش کردن شهیدان زنده، بزرگ‌ترین ریاکاری و فریب به نظر رسیده که با یقین چنین محصولاتی دوام نخواهند داشت و علاوه بر اینکه خیلی زود متروک و منزوی می‌شوند هرگز تاثیر لازم بر مخاطب را نخواهد داشت.

اینستاگرام
سلام برادر جان حقیر بارهاازکارگردانان، تهیه‌کننده گان ودست اندرکاران سینما وسیما درخواست داده ام درست است برای دفاع مقدس فیلم و سریال ساخته شود اما چه خوب میشد فیلم و سریال های هم درخصوص زندگی روزمره جانبازان که بواقع مظلوم واقع شده اند ومردم کوی وبرزن هم فقط بخاطر شعار های ریاکارانه وبدون عمل از زندگی سخت جانبازان خصوصاً در طول دوران به اصطلاح دولت بنفش، دولت تدبیر و امیدوامروزه برهمگان هویداهست که تدبیر دولت بنفش زمینگیرمان کرده و امیدش نیز سرابی بیش نبوده وبارها از رؤسای شهرمان تقاضا کرده ایم درسال هررییس اداره ای ازفرمانداران گرفته تا رئیس یک شعبه بانک درسال فقط 24ساعت بایک جانباز نخاعی، قطع عضو ی، نابینای(بصیر) همراه باشد شاید وشایدتاثیرگذارباشدامادریغ ازهمراهی ولی شماکارگردانان که توانش راداشته فیلم و سریال های درخصوص جانبازان البته نه نمایشی نه گزینشی چراکه بارهادیده ایم مثلآ رئیس قوه مجریه به منزل یک جانبازی رفته واوهم همه اش تقدیروتشکرنموده چراکه دیداربخاطرجانبازی نبوده بلکه بخاطر اینکه اون جانباز یا سرداری یا دارای منصبی خوب معلومه که مردم همه جانبازان را همچون دیدار رئیس جمهور باجانبازمورداشاره شده پنداشته واین شائبه بوجود آمده که جانبازان درنازونعمتندوهمه مملکت رو چاپیده اندو...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi