شناسه خبر : 80265
جمعه 26 دي 1399 , 11:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بهترین راه پاسداشت خون شهیدان «سلیمانی» و «فخری‌زاده»

لازم بود تا دولت‌مردان کشورمان، خصوصاً مسئولان دستگاه دیپلماسی، پیش از شهادت حاج قاسم و دکتر فخری‌زاده، دو مهره کلیدی تأثیرگذار در امنیت و آرامش کشور و حتی منطقه، متناسب با تهدیدات سیاسی دشمن، ضمن پرهیز از اعتماد به دشمن، قاطعانه در برابر آنها موضع می‌گرفتند تا چنین جنایاتی حتی به ذهن پلید دشمن هم راه پیدا نکند.

حرمت این خون‌ها را پاس بدارید!
گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: شهادت سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دکتر «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان، پیامد‌های سیاسی، اجتماعی، امنیتی و... زیادی را به‌همراه داشت؛ بنابراین لازم بود تا دولت‌مردان کشورمان، خصوصاً مسئولان دستگاه دیپلماسی، پیش از شهادت این دو مهره کلیدی تأثیرگذار در امنیت و آرامش کشور و حتی منطقه، متناسب با تهدیدات سیاسی دشمن، ضمن پرهیز از اعتماد به دشمن، قاطعانه در برابر آنها موضع می‌گرفتند تا چنین جنایاتی حتی به ذهن پلید دشمن هم راه پیدا نکند. همچنین، بعد از شهادت سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» و دکتر «محسن فخری‌زاده» نیز مسئولان می‌بایستی علیه اقدامات خصمانه جنایت‌کاران، خصوصاً آمریکا و رژیم نامشروع صهیونیستی موضع‌گیری‌ قاطعانه‌ای داشته باشند، تا دشمن دوباره دست به جنایت و ترور علیه ملت ایران نزند.

دارید با آمریکایی‌ها قدم می‌زنید؟

اخیراً «حسین امیرعبداللهیان» معاون وقت وزیر امور خارجه در سال‌هایی که مذاکرات هسته‌ای در جریان بود، واکنش سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به انتشار تصاویری از قدم زدن وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر امور خارجه وقت آمریکا در رسانه‌ها را این‌گونه روایت کرده است: «سردار با کنایه و خنده به من گفت: دارید با آمریکایی‌ها قدم می‌زنید؟ سپس گفت: این پیامی که می‌خواهم بگویم را به آقای «ظریف» برسانید».

«امیرعبداللهیان» در ادامه گفت: من به دفتر ایشان (سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) رفتم. وی می‌خواست ما را توجه دهد به این مسأله که به دشمن نمی‌توان اعتماد کرد؛ بنابراین در آن جلسه به من گفت که ما اسناد دقیقی به‌دست آوردیم مبنی‌بر اینکه در جریان سقوط شهر «موصل» به دست داعش، چند هواپیمای غول پیکر لجستیکی آمریکایی در تاریخ و ساعت مشخص در فرودگاه این شهر به زمین نشسته‌اند و از یکی از این هواپیما‌ها، ژنرال‌های آمریکایی پیاده شده و فرماندهان داعش نیز روی فرش قرمز به استقبال آن‌ها رفته‌اند. (بیشتر بخوانید)

 اظهارات سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، پس از قدم زدن «محمدجواد ظریف» با «جان کری» در خیابان‌های سوییس، درحالی بود منطقه غرب آسیا به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم در آتش جنگ و فتنه‌های دولت‌های استکباری و در رأس آن‌ها، دولت تروریست‌پرور آمریکا می‌سوخت و فجیع‌ترین جنایت‌های تاریخ بشر، توسط گروه تروریستی داعش در کشور‌های عراق و سوریه رقم می‌خورد، تا این‌که «مدافعان حرم»، به یاری الهی و به فرماندهی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، طومار این جنایت‌کاران را درهم پیچیدند.

ما پشت حبهه مقاومت نیستیم!

 پیش از شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، برخی مسئولان و جریان‌ها با تکیه بر تفکر «دنیاى فردا دنیاى گفتمان است، نه موشک»، به‌دنبال این موضوع بودند که پس از «فنّاوری هسته‌ای»، با برجام‌های ۲ و ۳، بر «قدرت موشکی» و نیز «حضور ایران در منطقه»، چوب حراج بزنند؛ اما در این مسیر «جبهه مقاومت» به‌فرماندهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را مانع بزرگی برای رسیدن به اهداف شوم خود می‌دیدند، این موضوع تا جایی ادامه پیدا کرد که کار به استعفاهای آن‌هم به دلایل واهی و غیرقابل قبول، هم رسید و پیام روشنی را به آمریکایی‌ها داد که «ما پشت حبهه مقاومت نیستیم!».

ترامپ دستور داد، بایدن حمایت کرد

 جریان‌های ساده‌اندیش و غرب‌گرا با تلاش درجهت «تحریف» شخصیت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، همواره سعی می‌کنند تا وی را حامی «برجام» و «مذاکره با دشمن بدعهد» نشان دهند و با بزک کردن چهره رئیس جمهور جدید آمریکا، فضا را برای مذاکرات بعدی فراهم کنند؛ این درحالی است که «جو بایدن» پس از اقدام جنایت‌کارانه «دونالد ترامپ» در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی‌المهندس، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «هیچ آمریکایی‌ای در مرگ قاسم سلیمانی عزاداری نمی‌کند. او مستحق بود برای جنایاتش علیه نیرو‌های آمریکایی و هزاران بی‌گناه منطقه در برابر قانون بایستد»؛ البته «زینب سلیمانی» فرزند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، پس از ذوق‌زدگی‌هایی که در داخل کشور از روی کار آمدن «جو بایدن» به‌وجود آمده بود، در مصاحبه‌ای مقتدرانه با شبکه تلویزیونی «راشاتودی»، آب پاکی را روی دست جریان‌های ساده‌اندیش و غرب‌گرا ریخت و اعلام کرد: «ترامپ دستور کشتن پدر من را صادر کرد و بایدن هم از آن حمایت کرد، پس بین ترامپ و بایدن تفاوتی وجود ندارد...». (بیشتر بخوانید)

مواضع غیرشفاف بعد از شهادت دکتر فخری‌زاده

 شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان، در تاریخ ۷ آذر سال جاری در منطقه «آبسرد» دماوند، طی یک عملیات تروریستی توسط استکبار جهانی به شهادت رسید. این شهید والامقام که پس از دوران «دفاع مقدس» پا به عرصه جهاد علمی گذاشت، سال‌ها به‌صورت گمنام در جهت ارتقاء توانمندی‌های هسته‌ای، دفاعی و فناوری‌های دیگر نظیر تولید «واکسن کرونا» و... فعالیت می‌کرد، تا این‌که پس از شهادتش به‌عنوان یک «افتخار ملی» شناخته شد.

 جریان‌های ساده‌اندیش و غرب‌گرا پس از شهادت دکتر «محسن فخری‌زاده»، درحالی که هنوز از جنایت فرودگاه بغداد یک‌سال هم نگذشته بود، باز هم با گرفتن مواضع دوپهلو، نه‌تنها در وقاحت تمام این جنایت را محکوم نکردند؛ بلکه سعی کردند تا همچنان به «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا، پیام دوستی و سازش دهند.

 در این راستا، هنوز یک هفته هم از ترور شهید فخری‌زاده نگذشته بود که یکی از رسانه‌ها، مصاحبه‌ای را با یکی از مسئولان منتشر کرد که در آن ضمن این‌که اصلا صحبتی از شهید فخری‌زاده و محکومیت ترور وی به میان نیامده بود، بلکه سعی شده بود تا با فرافکنی و زدن اتهاماتی نظیر «حمایت از ترامپ توسط حامیان شهید قاسم سلیمانی در فضای مجازی» و...، بر شکست‌های «دیپلماسی التماسی» و «برجام» که زمینه ترور شهیدان فخری‌زاده و قاسم سلیمانی را فراهم کرد، سرپوش نهاده شود.

 از سویی دیگر، ضمن این‌که ترور شهید «محسن فخری‌زاده» در پیام شخص اول اجرایی کشور، در کمال تعجب حتی محکوم هم نشده بود، بلکه دوباره جریان‌های ساده‌اندیش و غرب‌گرا سعی کردند تا این شهید والامقام را که در ولایت‌مداری و انقلابی بودن، چیزی کمتر از سردار شهید قاسم سلیمانی نداشت را حامی سیاست‌های التماسی و برجام (خسارت محض) عنوان کنند.

سخن پایانی

 مهم‌ترین توصیه شهیدان حاج قاسم سلیمانی و محسن فخری‌زاده، ولایت‌مداری است؛ همان چیزی که لیبرال‌های وطنی بدان پای‌بند نیستند و گوش‌شان نیز در این خصوص ناشنواست و به‌دنبال سوءاستفاده از جایگاه مردمی این شخصیت‌های ملی و نیز سوءاستفاده از ارتباطات با آن‌ها در زمان حیات دنیوی‌شان هستند. در این راستا، لیبرال‌ها نمی‌خواهند زیربار این موضوع بروند که این شهیدان والامقام مستقیماً توسط دولت تروریست آمریکا به‌شهادت رسیده‌اند؛ همچنین آن‌ها نمی‌خواهند این اقدامات را دلیل روشنی مبنی بر «دشمن بودن آمریکا» بپذیرند؛ بنابراین از آن‌جایی که همواره به‌دنبال سازش با «شیطان بزرگ» بوده و هستند؛ حرمت خون شهدا نیز عملاً برای آن‌ها جایگاهی ندارد.

 این موضوع در حالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در «بیانیه گام دوم انقلاب» چنین بیان داشته‌اند: «...سردمداران نظام سلطه نگرانند؛ پیشنهادهای آن‌ها عموماً شامل فریب و خدعه و دروغ است. امروز ملّت ایران علاوه‌ بر آمریکای جنایت‌کار، تعدادی از دولت‌های اروپایی را نیز خدعه‌گر و غیرقابل اعتماد می‌داند. دولت جمهوری اسلامی باید مرزبندی خود را با آن‌ها با دقّت حفظ کند؛ از ارزش‌های انقلابی و ملّی خود، یک گام هم عقب‌نشینی نکند؛ از تهدیدهای پوچ آنان نهراسد؛ و در همه حال، عزّت کشور و ملّت خود را در نظر داشته باشد و حکیمانه و مصلحت‌جویانه و البتّه از موضع انقلابی، مشکلات قابل حل خود را با آنان حل کند. در مورد آمریکا حلّ هیچ مشکلی متصوّر نیست و مذاکره با آن جز زیان مادّی و معنوی محصولی نخواهد داشت».

 در پایان، باید به این نکته توجه کرد که از لحاظ حقوقی، سیاست بین‌الملل و فضای داخلی و اخلاقی، اساساً مطرح کردن باب تدوام مذاکره با دشمن صحیح نبوده و با توجه به علنی‌تر شدن تخاصم آمریکا با ملت ایران، اظهارات مقامات دولتی، نوعی ضعف تلقی شده که موجب جریحه‌دار شدن عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران شده است و نظر به اینکه هنوز سیاست انتقام خون شهدای مقاومت به‌صورت کامل عملی نشده است، به‌نوعی خیانت به خون شهدا تلقی می‌شود و بایستی دستگاه دیپلماسی ما، سیاست خود را اصلاح و خسارات مادی و معنوی به کشور و جامعه را جبران مافات کند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi