شناسه خبر : 80342
دوشنبه 29 دي 1399 , 14:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اردوی جهادی ایثارگران بدون مرز بوشهر در یک منطقه‌ی محروم

توزیع لوازم تحریر و بسته‌های شیرینی و شکلات میان دانش‌آموزان، تجلیل از معلم زحمت‌کش مدرسه، سرکشی به یک خانواده‌ی نیازمند، حضور در گلزار مطهر تنها شهید روستا و ...

فاش نیوز - گروه جهادی ایثارگران بدون مرز در اقدامی مشترک جهادی با کانون همبستگی فرزندان شاهد استان بوشهر، در یکی از روستاهای محروم این استان حضور یافتند و ضمن اجرای برخی برنامه های حمایتی و ترویجی، مسائل و مشکلات آن روستا را به منظور انعکاس به مسئولان، مورد بررسی قرار دادند.

در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و انقلابی، گروه جهادی ایثارگران بدون مرز در اقدامی مشترک با کانون همبستگی فرزندان شاهد استان بوشهر به روستای بنه‌جابری، یکی از روستاهای هدف برای کارهای جهادی گروه در استان عزیمت و ضمن توزیع لوازم تحریر بین دانش‌آموزان، از نزدیک برخی از مسائل و مشکلات روستا را جهت انعکاس به مسئولان مورد بررسی قرار دادند.

روستای بنه‌جابری از توابع بخش مرکزی دشتستان، در پانزده کیلومتری جاده‌ی برازجان به دالکی واقع گردیده و دارای چهل خانوار ساکن و بیش از یکصد نفر جمعیت می‌باشد؛ هرچند که اخیرا با همت مسئولان، مشکل آب این روستا مرتفع گردیده، اما مردم روستا همچنان دارای مشکلات عدیده‌ای هستند که نیازمند توجه بیشتر مسئولان می‌باشد.

اهم مشکلاتی که توسط اهالی مطرح گردید عبارتند از:

۱- نداشتن طرح‌ هادی و آسفالت کوچه‌ها،

۲- احداث خانه‌ی بهداشت،

۳- تسریع در تکمیل وتجهیزمدرسه یک کلاسه روستا،

۴- ترمیم پل منتهی به گلزار تنها شهید روستا که در سیل اخیر آسیب‌ دیده است،

۵- احداث سیل‌بند و اصلاح مسیر روان‌آبهای بالادست روستا که در بارندگی اخیر منجر به آسیب به جاده شده و در بارندگی‌های شدید، مردم روستا را با مخاطرات جدی روبرو می‌کند.

۶- رفع اختلال در ارتباطات اینترنت روستا،

۷- نداشتن امام جماعت برای تنها مسجد روستا برای ادای فریضه‌ی نماز و انجام کارهای فرهنگی،

۸- تکمیل پارک وزمین بازی کودکان،
افزون بر این در این سفر یک‌روزه اقداماتی از قبیل توزیع لوازم تحریر و بسته‌های شیرینی و شکلات میان دانش‌آموزان، تجلیل از معلم زحمت‌کش مدرسه، سرکشی به یک خانواده‌ی نیازمند، حضور در گلزار مطهر تنها شهید روستا و ادای احترام به مقام شامخ این شهید، طرح مسابقه‌ی فرهنگی بین دانش‌آموزان با این موضوع که وظیفه‌ی مردم و مسئولان در مکتب شهید سلیمانی چگونه باید باشد، و بررسی مسائل و مشکلات اهالی روستا به منظور انعکاس به مسئولان انجام گردید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi