شناسه خبر : 80380
پنجشنبه 02 بهمن 1399 , 08:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس:

سازمان بازرسی باید در مورد عدم اجرای قوانین ایثارگری وارد عمل شود

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم خواستار ادای حقوق فرزندان ایثارگران در بحث اشتغال شد.

فاش نیوز - عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم خواستار ادای حقوق فرزندان ایثارگران در بحث اشتغال شد.

بر پایه‌ این گزارش،، حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر، نماینده ایثارگر مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار داشت: بسیاری ازرزمندگان و جانبازان ما هنوز هم بعد از گذشت سه دهه پرونده‌ای ندارند و متاسفانه فرزندان آنها در حال حاضر بیکار هستند.

 عضو کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به کمیسیون بررسی‌کننده‌ی لایحه‌ی بودجه (تلفیق) و جایگاه جامعه‌ی ایثارگری در سال آینده، ادامه داد: در بودجه‌ی سال آینده جایگاه ایثارگران خوب دیده شده است و ان‌شاءالله در سال 1400بتوانیم 30 هزار جوان ایرانی ایثارگر را در دستگاه‌های دولتی جذب کنیم.

ذاکر با بیان این مطلب که سایر جوانان ایرانی نیر به همین شکل با بودجه‌ی خاصی که تعبیه شده است جذب بازار اشتغال در سال آینده خواهند شد خاطرنشان کرد: به طور مثال در حوزه‌ی انتخابیه‌ی بنده در استان آذربایجان غربی حدود 120 هزار جوان فوق‌لیسانس و لیسانسه‌ی بیکار وجود دارند. اما اگر بتوانیم با این بودجه، رویکردی اجتماعی و اشتغال‌زایی در کشور داشته باشیم ان‌شاءالله مشکلات جوانان از جمله جوانان ایثارگر حل و فصل شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با اشاره به اینکه باید حق و حقوق ایثارگران زیر 25 درصد به طور کامل ادا شود تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از ایثارگران ما که دارای درصدی کمتر از 25 درصد هستند، خود و خانواده‌های‌شان از هیچ حق و حقوقی برخوردار نیستند و چیزی برای‌شان پیش‌بینی نشده است.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی اظهار داشت: اگر چه در مورد ایثارگران زیر 25 درصد در قانون چیزهایی آمده است و این در صورتی است که بخواهیم حق و حقوق آنها را بدهیم. اما متاسفانه در کشور به قانون عمل نمی‌شود و اگر چه  قانون داریم ولی اجرا نداریم و اراده‌ای برای اجرا نیست.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که مجلس چه نقشی می‌تواند داشته باشد متذکر شد: مجلس می‌تواند با تعامل با سازمان بازرسی کل کشور می‌تواند پرونده‌ای در خصوص این موضوع باز کند که چرا در خصوص اشتغال جوانان با وجود این همه قوانینی که تصویب شده است، عمل نشده و ترک فعل شده است.

نماینده‌ی ایثارگر ارومیه با انتقاد از اجرایی نشدن برخی از قوانین ایثارگری تاکید کرد: چرا قانون سه درصد در مورد معلولین اجرا نمی‌شود. این ترک فعل از ناحیه‌ی چه کسانی‌ست. امروز ما می‌توانیم با اعمال و اجرای صحیح قانون و با استفاده از سازمان بازرسی مچ افراد سهل‌انگار را بگیریم تا به اجرای قانون بها بدهند.
پایان

اینستاگرام
حسام محمد - با سلام و احترام؛ دو صد گفته چون نیم کردار نیست. ما ایثارگران عضو هیئت علمی(پیمانی) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور خواهشمندیم که در کمیته‌ی ایثارگران نسبت به تبدیل وضعیت ما از پیمانی به لااقل رسمی- آزمایشی تدبیری اندیشیده شود.

در حال حاضر برابر بخشنامه‌ی صادره از وزارت علوم، برای کارمندان ایثارگر که دارای مدرک تحصیلی دکترا هستند و حتی بیش از 10 سال سابقه‌ی کار اداری دارند و تا کنون از کلاس درس و پای تابلوی درس تجربه‌ای ندارند به بهانه‌ی استفساریه‌ی ماده 87 تبدیل وضعیت به هیئت علمی رسمی قطعی انجام می پذیرد.

امّا برای ایثارگرانی که عضو هیئت علمی (پیمانی) در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی هستند و بعضاً بیش از 5 سال یا بیشتر سابقه‌ی عضویت هیئت علمی پیمانی را دارند و درصد جانبازیشان هم از 25% بالاتر است، همچنین سوابق حضور جبهه‌ی بسیجی داوطلبانه‌ی بیش از یک سال و بالاتر دارند، صرفاً به خاطر داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، آن‌ها را تبدیل وضعیت به رسمی - آزمایشی نمی‌کنند. در صورتی که در خود آیین‌نامه‌ی استخدامی اعضای هیئت علمی، برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به صراحت جهت تبدیل وضعیت این ایثارگران شرایطی ذکر شده است.

متأسفانه به خاطر عناد و لجاجت با این قشر ایثارگر که در مقطع زمانی سال‌های دفاع مقدس به فکر حفظ دین، انقلاب اسلامی، و امنیت و آسایش هم‌وطنان خود بودند و فرصتی برای تحصیل واخذ مدرک دکترا نداشتند، اکنون با این برخوردهای ناعادلانه مواجه هستیم.

بار دیگر از نمایندگان محترم خواهشمندیم فکری به حال تبدیل وضعیت ما هم بنمایند. با تشکر
...
انقراض بشر در راه است .
تا قبل از آقای همتی و گرانی دلار .
غذایی اصیل ایرانی وجود داشت .
لذیذ و خوشمزه و مقوی و زیبا .
که از سفره ها و رستوران ها حذف و منقرض شد .
که در زمان نه چندان دور اسمش :

چلو ماهیچه بود .

و گوشت را صادر می کنند برای چند مشت دلار .
که مسبب شود ماهیچه از تاریخ ایرانی حذف شود .
و این چنین بود که ایرانی از تاریخ حذف شود .
و نامش به گرانی ببرند .
مسئولین اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران باید به دلیل ترک فعل در انجام وظایف قانونی و پرداخت حق فوق العاده ایثارگری بازنشستگان با وجود مجوز های قانونی و نامه ها و مستندات وزارتی از طرف مراجع قضایی و سازمان های مربوطه مورد بازخواست و تعقیب و پیگرد قانونی قرار گیرند . و البته خیلی از موارد دیگر مثل عدم پرداخت هدیه ازدواج فرزندان بازنشسته که سالهاست در انتظارند .
شما خانواده شهدای مجرد را آدم حساب نمیکنید اصلا هیچ یک از اعضای خانواده شهدای مجرد را استخدام نمیکنید واگذارتون میکنم به خون شهدای مجرد
سلام علیکم
لطفأسازمان بازرسی درهمه اموربنیادورودکند.
بخصوص درموردبیمه های پایه وتکمیلی و...
و...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi