شناسه خبر : 80391
پنجشنبه 02 بهمن 1399 , 11:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خراسان رضوی ۱۷۹ بانوی شهید،جانباز و آزاده دارد

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: این استان ۹۷ شهیده و ۸۱ بانوی جانباز و یک زن آزاده در راه دفاع از کشور و آرمانهای انقلاب اسلامی پرورش داده است.

جواد حامد زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد زنان شهید، جانباز و آزاده کشور نیز ۱۷ هزار زن است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی عاملی شد که نقش و حضور زنان به معنای واقعی در عرصه سیاست و اجتماع دیده شود.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، انقلاب اسلامی را مایه ارزش بخشی به زنان دانست و گفت: در راستای تجلیل از مقام شامخ زنان شهید، جانباز و آزاده کنگره ملی "لشگر فرشتگان تاریخ ساز" هشتم بهمن ماه امسال مصادف با سالروز وفات حضرت ام البنین(س) که به نام مادران و همسران شهدا نامگذاری شده در مشهد برگزار می شود.

حامدزاده افزود: اجلاسیه اصلی این کنگره در تهران روز ۲۲ اسفند ماه برگزار خواهد شد لذا مقرر شد مسوولان کمیته‌های مختلف در بخش استانی تعیین شوند و برای برگزاری اختتامیه همایش استانی همزمان با اجلاسیه تهران برنامه ریزی کنند.

خراسان رضوی با دارا بودن حدود ۳۰۰ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس، ۱۷ هزار و ۲۹۳ شهید، ۴۹ هزار و ۸۱۳ جانباز و سه هزار و ۳۹۶ آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم کرده است.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi