شناسه خبر : 80395
پنجشنبه 02 بهمن 1399 , 13:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

طرح تشکیل سازمان رزمندگان

کمیته‌ی ایثارگران کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی طرح تشکیل سازمان رزمندگان را مورد پیشنهاد قرارداده و این طرح برای اجرا، نیاز به تصویب در صحن علنی مجلس را دارد....

فاش نیوز - امام خمینی(ره): من‏ ‏می‌دانم که بسیاری از خانواده‌های عزیز شهدا و جانبازان و اسرا و‏ ‏مفقودین به خاطر مناعت طبع و بزرگواری و اخلاق کریمۀ خود در‏ ‏مصایب و مشکلات زندگی به مسئولین مراجعه نکرده‌اند و یا‏ ‏مراجعه‌شان به حداقل بوده است. و همه نیز می‌دانیم که اکثریت‏ ‏این قشر و رزمندگان عزیز اسلام از طبقات محروم و کم‌درآمد‏ ‏بودند و مرفهین کمتر دل برای انقلاب سوختند، ولی وظیفه‌ی ماست‏ ‏که در حد توان و مقدورات قدرشناس زحمات آنان باشیم و من‏ ‏میل ندارم که این قدرشناسی فقط در حد تعریف و تمجید ظاهری‏ ‏خلاصه شود بلکه باید در همه نوع امتیازات اجتماعی و اقتصادی.‏

 کمیته‌ی ایثارگران کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 مجلس شورای اسلامی طرح تشکیل سازمان رزمندگان را مورد پیشنهاد قرارداده و این طرح برای اجرا، نیاز به تصویب در صحن علنی مجلس را دارد که پیش بینی می‌گردد با همت نمایندگان انقلابی و ایثارگر مجلس به تصویب نهایی رسد. باتوجه به فداکاری‌ها، رشادت‌ها، ازخودگذشتگی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، مدافعان وطن، مدافعان حرم و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ تشکیل این سازمان ضروری به نظر می‌رسید. در ساختار سازمانی سازمان رزمندگان پیشنهاد می‌گردد که چهار مدیریت قرار گیرد.

1 -مدیریت پذیرش 2- مدیریت حقوق و مزایا 3- مدیریت خدمات رفاهی 4- مدیریت حمایت از رزمندگان

مدیریت پذیرش: این مدیریت موظف است تا آمار رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم را بر اساس آمار اعلامی از سوی هر یک از نهادها و یگان‌های نیروهای مسلح اخذ و ثبت نماید و در راستای ارائه خدمات به رزمندگان نیروهای مسلح نسبت به صدور کارت ایثار اقدام نماید. مبلغ ۱۳۰۰۰ میلیارد ریال به ردیف‌های ۱۱۱۱۸۷ بودجه‌ی 1400 جهت کارت ایثار، ایثارگران- به نام سازمان رزمندگان- وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای این امر اختصاص یافته است.

مدیریت حقوق و مزایا: در راستای بند (ب) ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران برای اجرای تبصره ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، سازمان رزمندگان نیروهای مسلح و بنیاد شهید و امور ایثارگران به کلیه آزادگان و ایثارگران واجد شرایط اعم از حالت اشتغال و غیرحالت اشتغال از محل ردیف ۱۳۱۶۰۰ و ۱۱۱۱۸۷ پرداخت نماید.

برابر بند ب ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف شده است در سال اول اجرای قانون برنامه، اعتبار مورد نیاز برای اجرای تبصره ماده38 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را در لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی کرده و از طریق سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح به کلیه آزادگان و جانبازان واجد شرایط پرداخت کند.

مطابق مفاد ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران : حقوق و مزایای پرسنل وظیفه و نیروهای داوطلب غیرشاغل دستگاه‌های موضوع ماده ۲ این قانون که به صورت مردمی از سوی مراجع ذیصلاح نظیر نیروی مقاومت بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش، کمیته امداد امام خمینی (ره)، جهاد سازندگی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به جبهه اعزام و به دلیل حضور در جبهه یا بر اثر ترور، شهید، مفقودالاثر، جانباز از کارافتاده کلی و آزاده از کارافتاده کلی شده‌اند طبق مقررات همطراز کادر نیروهای مسلح تعیین و توسط بنیاد پرداخت خواهد شد.

تبصره – حقوق وظیفه جانبازان غیرحالت اشتغال مشمول قوانین نیروهای مسلح براساس مقررات مربوط در نیروهای مسلح محاسبه و توسط نیروی مربوط پرداخت میگردد.

مدیریت خدمات رفاهی: در اجرای بند (الف) ماده (۸۹) قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از طریق بانک‌های عامل و با معرفی سازمان رزمندگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در کلان‌شهرها دو میلیارد ریال و در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار جمعیت ۱.۶۰۰ میلیون ریال و در شهرهای بالای یکصد هزار نفر یک میلیارد و سیصد میلیون ریال و در شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت یک میلیارد ریال و در روستاها هشتصد میلیون ریال وام قرض الحسنه با نرخ ۴% و با بازپرداخت ۲۰ ساله به رزمندگان تسهیلات ساخت و یا خرید مسکن اعطا نماید.مابه التفاوت سود سقف نرخ مصوب شورای پول و اعتبار به مبلغ پنج هزار میلیارد ریال (۵۰۰۰) از محل ردیف ۱۱۱۱۸۷ توسط سازمان رزمندگان دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پرداخت می‌گردد.

در راستای اجرای جزء (۱) بند (ث) ماده (۸۸) قانون برنامه ششم توسعه، دانشگاه‌های تحت پوشش وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری- بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی‌که از مشمولین این بند شهریه دریافت می‌نمایند، موظفند نسبت به اعطای معافیت حداقل ۳۰% شهریه به مشمولین ماده فوق اقدام نمایند. بار مالی نشای از اجرای این بند از محل ردیف ۱۳۱۶۰۰ و ۱۱۱۱۸۷ به مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد ریال تأمین می‌گردد.

در راستای اجرای بند (ث) ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه و تبصره ۳ ماده ۴۱ قانون جامع ایثارگران، مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد ریال در ردیف‌های ۱۳۱۶۰۰ و ۱۱۱۱۸۷ پیش‌بینی می‌گردد

بند ث ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه اشعار می‌دارد: دولت مکلف است طبق بودجه سنواتی به‌منظور حمایت و تجلیل از رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که حداقل شش‌ماه سابقه حضور در جبهه دارند و جانبازان زیر بیست و پنج درصد (25%) جانبازی و آزادگان با کمتر از شش‌ماه سابقه اسارت و همسران و فرزندان آنان تسهیلات رفاهی، معیشتی، بهداشتی، درمانی و فرهنگی به شرح زیر ارائه نماید.

  1.  تأمین و پرداخت یا معافیت حداقل سی‌درصد(30%) هزینه شهریه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی، دوره‌های شبانه دانشگاههای دولتی، دانشگاه پیام نور و سایر دانشگاه‌های مورد تأیید وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وفق بودجه سنواتی
  2.  بهره‌‌مندی رایگان از خدمات مراکز فرهنگی عمومی و ناوگان حمل و نقل شهری
  3.  معافیت از پرداخت سی‌درصد (30%) هزینه از طریق هر یک از شرکتهای دولتی و خصوصی هواپیمایی، ریلی و دریایی در سفرهای داخلی و عتبات عالیات برای یکبار در سال
  4.  شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و سازمان اوقاف و امور خیریه مکلفند به‌منظور ارج نهادن به والدین، همسران و فرزندان شهدا و آزادگان و همسران و فرزندان آنان، جانبازان و همسران و فرزندان جانبازان بیست‌و پنج‌درصد (25%) و بالاتر و رزمندگان با سابقه حضور شش‌ماه و بالاتر در جبهه را با رعایت مفاد وقفنامه در امامزادگانی که دفن اموات در آنها مجاز می‌باشد و آرامستان‌ها بدون أخذ هزینه اقدام نمایند.
  5.  بهره‌مندی از انشعاب رایگان آب، فاضلاب، برق و گاز برای یک بار در یک واحد مسکونی
  6. بهره‌مندی از امتیازات یک مقطع تحصیلی بالاتر مطابق قوانین مربوطه و برای رزمندگان با حداقل شش‌ماه حضور داوطلبانه در دفاع مقدس در حقوق و مزایای اجتماعی.

مدیریت حمایت از رزمندگان:

با توجه به اینکه وزارتخانه‌ها و سازمان ها تفاسیر متفاوت از قوانین رزمندگان دارند و می‌بایست سازمان رزمندگان در این مسئله بصورت قوی و مستدل جهت رفع ابهام قوانین مصوب رزمندگان که متضمن حمایت از رزمندگان باشد اقدام کند به همین دلیل پیشنهاد می‌گردد تا مدیریت حمایت از رزمندگان در زیر مجموعه سازمان رزمندگان ایجاد گردد.

در راستای اجرای قانون تفسیر بند و ماده 44 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه کشور موضوع تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران معزز که در تاریخ 27/07/99 به تصویب مجلس رسیده و در نامه ی شماره ی 91698 مورخ 15/08/99 ریاست محترم جمهور جهت اجرا ابلاغ گردیده است؛ سازمان رزمندگان موظف است تا با معرفی و حمایت از رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها و همسر و فرزندان آنان که در کلیه دستگاه اجرایی موضوع ماده2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مشغول بکار بوده اند برای تبدیل وضعیت براساس شرایط مشروحه در قانون به رسمی قطعی تبدیل اقدام نمایند.

 

علی صیاد قبادی – کارشناس ارشد مدیریت و پژوهشگر حوزه اداری و استخدامی

اینستاگرام
لطفا لطفا لطفا این مورد فراموش نشود / یشنهاد می شود متناسب با سایر قوانین مصوب همچون جدول بند دو ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری که در آن هر ماه حضور در جبهه، همطراز با درصد جانبازی، همسان سازی شده , به ازای هر یک ماه حضور در جبهه رزمندگان، یک درصد جانبازی در نظر گرفته شود .
لطفا لطفا لطفا این مورد فراموش نشود

لطفاً لطفاً برای هر ماه جبهه به رزمندگان دفاع مقدس یک در صد جانبازی در بودجه 1400محاسبه و ارایه شود تا حقوق این قشر پایمال نگردد ماهم همردیف با آزادگان و فرزندان شهدا در نظر باشیم متشکریم
باسلام واحترام لطفاطرح به ازای هرماه جبهه 1درصد جانبازی برای رزمندگان پیگیری فرمایید. از مدیر وکارکنان فاش نیوز برادرانه انتظار پیگیری جدی قبل از تصویب نهایی بودجه 1400 داریم
سلام و ادب و احترام، در حَدِّ حرف و مصاحبه خبرنسبتاً[نه کاملاً] خوبی است.
ما نه ضد انقلابیم نه بُریده و منحرف از «ولایت».
افتخار ما این است: با لبیک به امامین انقلاب اسلامی از جان خود هم برای حفظ نظام مایه می گذاریم. #ماتاآخرایستاده_ایم.
عرایض ما از سَرِ درد است، با شکم سیران و مرفهین بی دردِ لیبرال دموکرات سخنی نداریم. سخن ما با آنانی است که در قوای مقننه و قضاییه و اجراییه خود از قاطبه ایثارگران دردمند هستند و کمر همت به پتیبانی این عزیزان بسته اند و می خواهند با تصویب و اجرا و نظارت های قوی و بعضاً لازم به برخورد با موارد عدم اجرا، در این راستا حق مغفول شده کرامت ایثارگر را از سال های گذشته را جبران نمایند.
نویسنده مطلب فوق آقای علی صیادقبادی اشاره ای با این مضمون در نوشتار خود داشتند: « موضوع ماده2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مشغول بکار بوده اند برای تبدیل وضعیت براساس شرایط مشروحه در قانون به رسمی قطعی تبدیل اقدام نمایند.»
باید عرض نمایم مشکل تعداد قابل متنابهی از ایثارگران در وزارت علوم تفسیر و بهانه گیری های بی مورد در حق ایثارگران اعضای هیئت علمی(پیمانی) در این وزارتخانه برای تبدیل وضعیت است.
عین ماده 2 در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به صورت زیر است:
_____________ ماده ۲ـ دستگاه‌های مشمول این قانون عبارتند از:
الف- کلیه وزارتخانه‌ ها، سازمانها و دستگاه‌های اجرائی، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و ملی شده تحت پوشش و یا مدیریت دولتی اعم از اینکه دارای قوانین و مقررات خاص باشند و یا نباشند، قوه قضائیه اعم از کادر قضائی و اداری و سازمانها و مؤسسات وابسته و تابعه آنها، کانون وکلای دادگستری، کانون‌‌های کارشناسان رسمی دادگستری، قوه مقننه، نهاد ریاست جمهوری، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (سازمانهای وابسته و تابعه)، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران (نظامی و انتظامی) نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی و نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت‌های تحت پوشش وابسته یا تابعه آنها و کلیه سازمان‌‌ها و شرکت‌هایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند و یا قسمتی از بودجه آنها توسط دولت تأمین می‌گردد، بانک‌ها، مؤسسات بیمه‌‌ای، جمعیت هلال ‌احمر جمهوری اسلامی ایران، شهرداری‌ها و شرکت‌های تحت پوشش آنان و نیز مؤسسات و شرکت‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است از قبیل سازمان تأمین اجتماعی، شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان صنایع ملی ایران، شرکت‌های هواپیمایی، سازمان انرژی اتمی، اعضای هیأت علمی و کادر اداری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالـی کشـور، مجمـع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان و دانشگاه آزاد اسلامی.
ب- سایر دستگاه‌ها و سازمان‌‌ها و شرکت‌ها و مراکز تولیدی و توزیعی و خدماتـی که تحت پوشش قانون کار یا مقـررات تأمین اجتماعی و قـوانین خاص هستند.________________
با مُداقِّه کامل به سطور آخر ماده 2 با صراحت تمام قانون گذار اعضای هیئت علمی و مؤسسات آموزش عالی را [و حتی کارکنان آن را] شامل تبدیل وضعیت به قطعی رسمی می داند.
امّا در دانشگاه ها و مؤسسات به بهانه نداشتن مدرک دکتری کلیه اعضای هیئت علمی(پیمانی ) را که سوابق جبهه داوطلبانه بیش از یک سال و درجه جانبازی بیش از 25% و ... دارند و اکنون هم با احکام معادل استادیاری سال ها در حال تدریس میی باشند تبدیل وضعیت حتی لااقل به رسمی_ آزمایشی نمی نمایند.
واین مشکل ما است.
خواهشمندیم در تصمیمات آتی این قشر ایثارگر صحنه های نبرد فیزیکی و جنگ نرم امروزی در صحنه های علمی را فراموش نفرمایید و چاره ای برای تبدیل وضعیتشان بیاندیشید.
با تشکر از همه زحمت کشان سایت «فاش نیوز» که سنگ صبور ما ایثارگران است.
انتظار ما این است این درخواست ها را به کمیسیون مربوط ایثارگران و کمیسیون اصل 90 و کمیسیون تلفیق و فراکسیون ایثار گران مجلس برسانید. باز هم تشکر.
عجب!!! توی کاغذ چقدر امتیازات دارن جانبازان...
ولی واقعیت....
سلام خسته نباشید لطفا همین پیشهاد برادر مصطفی احمدزاده به ازای هر ماه جبهه یک درصد جانبازی تعلق به رزمندگان گیرد مهمترین مصوبه که تبعیض بین ایثارگران را ازبین می بره را به اطلاع نمایندگان انقلابی و ایثارگر فراکسیون ایثارگران برسانید که برای یکبار در بودجه سال ۱۴۰۰این خواسته کل رزمندگان مظلوم لحاظ شود
سلام آقا بهترین هر ماه یک درصد جانبازی من نمیدانم چرا دارند لقمه دور میزنند بیاید هر ماه جبهه یک امتیاز
سلام علیکم
پیشنهادات خوبیه*
امااگرکسی جانبازباشه و رزمنده بالای ۶ماه سابقه جبهه هم داشته باشد.
تحت پوشش هردوسازمان قرارمیگیرد؟
بنیادشهید وسازمان رزمندگان؟
یااینکه تسهیلات هردوموردرا ازیک سازمان دریافت میکند؟
لطفإ این موضوع هم کارشناسی،،بررسی واقدام شودکه حقی ست بر گردن قانونگذاران***
موفق ومؤیدباشید.
پیشنهاد خوبی است
امیدواریم ریاست این سازمان به یک نفر با تجربه و دانا همچون سردار جاسمی عزیز سپرده شود
باسلام آقا یان هر روز یه قانون نوشتید آخرش هیچ
یه قانون در مجلس تصویب کنید هر یکماه جبهه یک در صد
جانبازی بدین دست بنیاد و بنیاد را وزارت خونه کنید تمام بکنید بره 40 سال است دور خودتان میچرخید گیج گیج میزنید این انقلاب راهش ا دامه دارد پس باید وزارت خونه باشد تا جوابگو رزمندگان باشد تنها راهش وزارت خانه واسلام
باسلام و احترام خدمت اعضا محترم فاش نیوز
خبرنگار عزیز ، لطفا و خواهشاً به نمایندگان محترم بفرمایید که در مجلس وقتی تصویب می‌کنند، سازمان رزمندگان را ، طرحی ویا ماده تبصره ای برای اعضای معلول حین خدمت بسیج که در راستای ماموریت حادثه می‌بینند هم امتیازی چیزی درنظر بگیرند ،
به وا... رایگان زحمت میکشیم فقط فقط برای پیشرفت انقلاب عزیزمان و برای رضای خدا
خب شما هم برای رضای خدا بیایید و این نوع افرادی که حادثه می‌بینند در ماموریت بسیج هم جزوی ایثارگر حساب بفرمایید.
به خدا ماهم جزوه رزمندگان (اعضایی که در ماموریت بسیج حادثه می‌بینند ) محسوب میشیم .
چه گناهی کردیم در پایگاه بسیج کار میکنیم نه حقوقی هست نه بیمه ای نه درآمدی رایگان ، بعدش حادثه که میبینیم به ما می گویند میخواستی نیایی چرا آمدی!!!!
مگه دعوت نامه داده بودیم .!!!!
ای کاش این متن بنده به رهبرفرزانه انقلاب برسد و ایشان بزرگواری بفرمایند و بگویند در سازمان رزمندگان این نوع اعضای بسیج هم محسوب شوند .
به وا... هرجایی میرفتیم برای کار به دلیل مجروحیت بسیجی کار نمیدهند ، این درده‌ درد .
ای کاش امام راحل رضوان ا... علیه بودند.
از شما سپاسگزارم هم وقت نمودید خواندید و هم سوال میپرسید یاحق
واقعا جای تاسفه خیلی زشت وزنندن بعد سی وسه سال با این همه تبلیغات جهت فرهنگ ایثار وشهادت ررزمندگان را. قال گذاشتند فکرش برای هر انسان آزاده ای ازار دهن واقعا حق وحقوق هم سنگران شهدا را خوردن نفرین سهمگینی داره
با سلام باید به این مملکت گریه کرد تازه بعداز 30 سال آقایان میخوان سازمان رزمندگان متاسفم براتان 36 ماه عمر من در جبهه بوده 35 روز زیر توپ و تانگ مشگل است تا 36 ماه ما باید در قیامت حق و حقوق خود را بگیریم متاسفم به سپاه که ما را برد جبهه متاسفم متاسفم
با سلام خدمت دلیر مردان .بسیار کار پسندیده ای .ولی عمری نمانده .وارد زندگی بعضی از همین جانبازان ایثارگران با درصد کم بشوید .وارد حسابهای بانکیشون بشوید. بعضیها هیچ حقوقی ندارن.مستمری ندارن.درامدی ندارن.مستجرند .حمایتی نمیشوند .به خاطر مشکلات جسمانی قادر به کار نیستن.در حال حاظر اگه مستمری هم بدن ۵۵سال به بالا بتید باشی .یعنی کسی که مثل بنده۵۳سال سن داره وفقط تو این شرایط تنها ورودی حسابش یارانه ومعیشتی دیگه نمیدونه چه کاری انجام بده .از بس نامه نوشتم .حضوری مراجعه کردم .خواهش التماس کردم که دیگه خجالت میکشم .دیگه حتی برای گرفتنه وسایل اولیه زندگی .خورود خوراک .غیره با مشکلات فراوانی مواجه هستم .این مطالبو نمینویسم که دلی به رحم بیاد فقط خواهشان از نزدیک بیایند وخودشون ببیند.خواهشان طبق قانون رسیدگی به جانبازان معسر وفاقد کارودرامد .بنده رو هم زیر چتر رفعت خودتان قرار دهید.جانم فدای رهبر .کشور.مردمم ومسعلین زحمتکش
اش به همین خیال باش
باسلام.واقعا جای تاسف دارد جبهه ما را به دوبخش قبل وبعداز قطعنامه تقسم کردن بنده خداهایی که ۵ ماقبل قطعنامه بودن و ۳ مابعداز قطعنامه چه خاکی روس سرشان بریزن .تبعیض تا کجا
درخواست اصلاحیه از
((قانون جامع خدمات رسانی به ایثار گران)) در قانون مذکور حداقل سابقه رزمندگی 6ماه قید شده
عاجزانه درخواست داریم ،به حداقل 4ماه تقلیل یابد.

باسلام بنده بااینکه جانبازهستم و۳۸ ماه بسیجی جبهه رفتم وهیچ درآمدی ندارم فقط بیمه ایثارگری دارم با۵۳ سال عمربایدشرمنده خانواه باشم حتی کمک معیشتی هم به بنده ندادن آخه این عدالته که هستن کسانی باحقوق ۱۰ میلیون وماشین بالای ۵۰۰ میلیون وخانه ۱۲ میلیارد ودریافت کمک معیشتی به قول معرف یه بوم ودوهوا
با سلام ،
" با طرح تشکیل سازمان رزمندگان " موافقم ،
اما با طرح تفسیری آن مخالف هستم
چون در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ، در ماده یک بند " ه " ابتدا رزمنده را ایثارگر می شناسند اما متعاقبا طی تبصره ای در همان ماده ، رزمندگان را جدا میکنند و مقرر می‌نمایند تا دولت طرح سند راهبردی به رزمندگان را به خدمات رسانی به تصویب برسانند ، همین جدا سازی مشکل ایجاد کرده بطوری که پس از هفت سال ، این سند راهبردی در هییت وزیران در سال ۱۳۹۴ تصویب شد و کمیته ای به همین منظور تشکیل تا پیگیری گردد اما پس از ۲ سال اعضای آن تغییر و با ایجاد دبیرخانه و تشکیل فقط یک جلسه با دستور معاون ریاست جمهوری اجرایی
گردید و طی این سه سال هیچگونه حرکتی برای خدمات رسانی این قشر عظیم " رزمندگان " صورت نگرفته است فقط وعده های در حد کارت ایثار و پذیرش سهمیه دانشگاه بوده لذا بعنوان یک رزمنده و کارشناس نژاد به تشکیل چنین سازمانی را برای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با هر مقدار حضور و حمایت کامل از رزمندگان و خدمات رسانی به این عزیزان را خواستارم ولسلام
سلام پاسبان زمان طاغوت تحت پوشش وزارت دفاع ساتاهست حقوق بیمه ولی رزمندگان ازمیهن دفاع کردندهنوزمحروم ازبیمه بایدمجلس تصویب کردتحت پوشش ساتاحمایت کنیدرزمندگان دفاع مقدس
امیدوارم هرچه زوترتلاش شود ازطرف همه رزمندگان سازمان رزمندگان وزارت دفاع تشکیل شود تاحقوق رزمندگان اعاده شود.
انشاالله ک هر چه زودتر اجرایی شود و خبری خوشحال کننده برای همه ی رزمندگان و خانواده های انها باشد
سلام
۱ چرا معافیت مالیاتی شامل رزمندگان با حداقل ۶ماه نمی شود؟
۲ چرا تغییر وضعیت استخدامی شامل رزمندگان شاغل در شرکتهای زیرمجموعه نهادها (بنیاد مسکن) نمیشود؟
من ایثارگر۲۰ ماه حضوردرجبهه دیگه ۳۶ ازجنگ گذشته حتی دو ریال هم کمک نکردن وپرونده بلینی ام راهم کمسیون اعصاب وبیمارستان خانواده شنوایی را تائید کرده اند ولی هیچ توجهی بمن نشده خواهشمندم اگه امکان هیت همون حق وحقوقی که بهرزمنده ۲۰ ماه جرهه تعلق میکیرد بمن اعلام کنید شماره کدملی ۰۷۹۴۳۸۵۶۰۵
باسلام بخدادرکربلا باسربازهای جنگشون حرف میزدم نه یک سرباز تادلت بخواد همون صدام که ما میگیم کافر وجلاد میگفت بعدارجنگ اینقدر بهشون داده که هرچه بخورن تا آخرعمرشون بازم زیاد میارن ولی ما کشور ی که ادعای مسلمونی داری یک ریال نداده فقط هر روز سازما وماده واخرش هیچ
سلام اینجانب محمود لطیفی هیر فرزند ناصر ش ش 2820ت ت1344 کد ملی1464194998 به مدت 18ماه و 9روز در جبهه هشت سال دفاع مقدس سپاه در اردبیل(در صف دریافت کمک معیشت )و مدت 6ماه هست پرونده تشکیل دادم و در ضما همسرم بیمار است که شرمنده دواع ودرمان ان هستم و دیگر امید به زندگی را از دست داده ایم دفترچه درمانی و به دریافتی کمک معیشت نیاز مبرم داریم که دستمان را بگیرد از مسعولین اجزانه تقاضای دارم که رسیدگی بفرمایند و خودم دیگر قادر به گارگری ساختمان نیستم
سلام شما را به مقدسات قسم به پرونده من رسیدگی کنید من پرونده کمک مهیشت سپاه در لیست انتظار هستم به خدا احتیاج مبرم دارم همسرم بیمار است پول عملش را قرض کردم پول دوا دکتر ندارم بابا انصاف نصف ایمان است اقایان مسعولین نیاز دارم به حقوق کمک معیشت و دفترچه درمان اگر ایمان به خدا پیغمبر دارید کمک کنید کد ملی1464194998 محمود لطیفی هیر اردبیل
لطفا اگر سازمان تشکیل شده ومصوبه مجلس اجرایی شده ما جهت اطلاع از وضعیت جانبازی ماده ۸۷ در استان فارس باید کجا مراجعه کنیم تا پاسخ مناسب بدهند لطفا ما را راهنمایی فرمایید با تشکر
باسلام به تمام رزمندگان اسلام وباسلام به تمام مسعولینی که پیگیرِ تصویب سازمان هستند گرچه دیر شده اما اگر تشکیل بشه شاید جبران چند سال مشکلات مارابکنه لذا ازدولت جدید دکتر رییسی انتظار حرکت رزمندگی راداریم تااین قشر ازیاد رفته بیشتر این شرمنده خانواده نباشیم خداوند ارجتان دهد ان شاالله
برای معیشت ثبت نام کردم
کمکم کنید خیلی فقیرم
تادیرتر نشده یک فکر اساسی برای رزمندگان بکنید اگر شما مسعولین درارامش زندگی می کنید ازایثار این عزیزان بوده و هست پس ازحداقل امکانات اولیه این مظلومان دفاع کنید
باسلام خدمت دوستان.
متاسفانه همه برای خودشان سنگ به سینه میزنن.هیچ کس به فکرنوجوانهای که بادستگاری شناسنامه خودوگرفتن رضایت ازپدرومادربه هرنحوی )زیرپای مادرنشستن واجبارکردن مادرکه پدررارازی کندکه فرزندش بتواندبرودجبهه ویااینکه شبانه سرانگشت پدرراجوهری کرده وپای رضایت نامه پسرش راامضاءکند)وتحویل برادران گزینش بدهن ومدت زیرشش ماه ودرسه ماموریت وهرکدام ازماموریتهاجداگانه ودریک منطقه جنگی مجزاازهم بودچه کندحرفی نمیزند.شماالبته توهین وبی ادبی نباشدقریب به اتفاقتان سربازبودیدکه این همه درخواست دارید.مابسیجیهای بی ترمزوبی ادعاکه هم جبهه جنگمان را به فرمان رهبرمان رفتیم وهم خدمت مقدس سربازی رابعدجنگ بی غل وغش رفتیم وانجام وظیفه کردیم وهیچ هیچ هیچ ارزشی برای ماقایل نیستن چه بگوییم.نظیرمنهازیادهستن.تورابه خداسربازها ودرجه سربازهاراازبسجیان جداکنید.منظورم خدای نکرده بی ادبی وبی احترامی به سربازان زحمت کش دوران جنگ نیست.
ولی نبایداسم بسیجی باسرباز،اسم بسیجی بایک سرگردبایک تیمساروغیروغیره مطابقت کند.آنهابرحسب زمان وموقیت سنی وشغلیشان ایجاب میکردومجبوربودن ولی بسیجی به خواست خودش وبه عشق به میهنش وحس ناموس پرسی خودش وهم میهنش داوطلبانه آمدبه جبهه وپیش مرگ شد.البته بازخیلی خیلی خیلی ازکاربزرگ سربازان قیوروزحمت کش وکادررسمی همه ارگانها سپاه ارتش هوایی ودریایی وهمه ارگانهاپوزش میخواهم.وامیدوارم منظورکلامم وحرفم رارسانده باشم.(یاعلی مددمان ده )
باسلام
ازمسعولین امورایثارگران عاجزانه تقاضای رسیدگی به پرونده های جانبازی ماده87راداریم تااگرعمری باقی باشددرکهولت سن شرمنده خانواده نباشیم وقانون به تعدادماه های حضور درجبهه وعملیاتها رااجراکنید تارزمندگان هم مثل دیگرعزیزانی که ازبنیادشهیدخدمات دریافت می کنند به حداقل خدمات برسند اینشالله ...ودرپایان باتشکر ازسایت خوبتان ...
ازمدیریت سایت تقاضادارم تاصدای گرفته مارزمندگان به گوش مسعولین عزیز برسانید ممنون اززحمات شماعزیزانِِِ
سلام.واقعا باعث خوشحالی است که بعد.ازسی سال کسانی به فکر ما که برای جبهه زندگی را ازدست دادیم.هست.امیدوارم موفق باشید
سلام لطفاً به ازای هر ماه جبهه رزمندگان یک درصد جانبازی به این قشر عزیز محاسبه گردد مانند آزادگان و امتیازات فرزندان شهدای عزیز ما رزمندگان سربازان واقعی اسلام و ولایت هستیم تازنده این رزمنده ایم متشکریم
باسلام قانون هرماه جبهه یک درصد رااجرایی کنید تارزمندگان هم مثل عزیزان جانباز وایثارگران به حداقل امکانات برسند ممنون ازسایت خوبتان....
قبل از شروع جنگ وارد بسیج شدم زیر نظر ژاندارمری با شروع با توجه به نزدیکی مرز از همان روز های اول وارد جنگ شدم در عملیان میمک حضور فعال داشتم تا سال 60مجددا خرداد 63تا مهرماه 63در چنگوله بودم شهریور ماه دچار موج گرفتگی خمپاره دشمن شدم ولی بیمارستاان نرفتم و .... حالا هیچ درصدی ندارم
با سلام
بهترین و عملیاتی ترین راه برای احقاق حق رزمندگان به ویژه رزمندگانی که کمتر از 6 ماه سابقه حضور در جبهه دارند اینه که به ازای هر ماه حضور در جبهه یک درصد جانبازی حد اکثر تا 10 درصد درنظر گرفته بشه. بدون درنظر گرفتن این امتیاز ظلم بزرگی در حق این عزیزان روا خواهد شد. همچنین ممکنه نارضایتی و فاصله از نظام اسلامی و انقلاب برای بچه های این عزیزان پیش بیاد.
باسلام
خواهشمندیم هرچه سریعتر قانون هر ماه جبهه یک درصدرا اجرایی کنید تا همه عزیزان که دوران دفاع مقدس سختیهای زیادی راتحمل کردن اخرعمری به حداقل خواستشون برسند ممنون ازسایت حمایت کننده رزمندگان..
درود
برای اینجانب که رزمنده می باشم ۸ ماه است که کارت ایثارگری صادر شده ولی با پیگیری که از مرکز صادر کننده کارت انجام دادیم که تحویل پست داده اند ولی هنوز از طرف پست به ما کد رهگیری نداده اند و کارت هم بدستمان نرسیده و معلوم نیست این کارت ها کجا تشریف دارند.
هیچکس هم پاسخگو نیست و پیگیری درستی انجام نمیدهند.
لطفا اگه کسی خبر داره این کارت ها کجا هستند
اهمیت دادن به نقش رزمندگان وخدمت به انان رابزرگان دین وامام ورهبری مشخص کرده اندچه سربازیابسیجی یاکادرباشی همه دفاع مقدس کردند ازجمله رزمندگان سرباز که بیش از دومیلیون ونیم نفر رزمنده سربازدرجبهه ها بودند که افتخار بزرگی میباشدونزدیک ۶۵ هزار شهید سرباز. ازارتش وسپاه وناجا دردفاع مقدس داشتیم بجز جانبازان وازادگان سربازخداوند به خادمان رزمندگان توفیق مضاعف خدمت بدهد چون گمنام ترین رزمندگان هستند باتشکیل سازمان رزمندگان بارقه امیدی دراین دوران میانسالی وکهولت به رزمندگان ازحیث حقوق بازنشستگی ورفاه وسایرمواردباشدعدد ۶۵هزارشهید سربازراسایت ها نوشته اند کم یازیاد رانهادها میدانند به امیدخداوهمت دلسوزان نظام ایرانی اسلامی وعدالت محور وپررونق داشته باشیم
امید است بعد از سه دهه رزمندگان چه سرباز وبسیج مانند شهدا وجانبازان مورد رسیدگی قرار گیرند هم چون خانواده شهدا وجانبازان که ریشه ی شهدا وجانبازان همین رزمندگان عزیز بودند که بعضی از انها دارای حقوق وباز نشستگی نیستند وفرزندان انها هم اکثرا بدون کار وامتیاز هستند که امید است سازمان رزمندگان این مقفول ترین وگمنام ترین یادگاران دفاع مقدس را شناسایی وهمان حرمتی که به خانواده های جانبازان وشهدا نموده اند به این یادگاران عزیز هم توجه خاص شود کشورهایی که جنگ دران واقع شده وبعضی از انها حتی دینشان اسلام نیست مانند ژاپن وسایر کشورها نزدیک ۱۲۰سال است به کهنه سربازان وکسانی که در جنگ حضور داشتند امکانات فراوانی از جمله حقوق ومعیشت میدهند وانها هم که متوفی شده اند به خانواده ها وفرزندانشان رسیدگی میشود امید است حذف کلمه ی رزمندگان معسروحذف کلمه ی رزمندگان داوطلب در دستور کار قرار گیردچون همه نقش مهمی در اداره جنگ داشتند از کادر وسرباز و بسیجی که هرچه داریم از ایثار رزمندگان وشهدا وجانبازان داریم که همه مدیون انان هستیم وبا طلب مغفرت درپیشگاه الهی بیاییم کلام مولا علی به مالک اشتر وامام خمینی ورهبری دررابطه با رزمندگان را عملیاتی نمایند مسئولین نهادها وقوای مربوطه
امید است بعد از سه دهه رزمندگان چه سرباز وبسیج مانند شهدا وجانبازان مورد رسیدگی قرار گیرند هم چون خانواده شهدا وجانبازان که ریشه ی شهدا وجانبازان همین رزمندگان عزیز بودند که بعضی از انها دارای حقوق وباز نشستگی نیستند وفرزندان انها هم اکثرا بدون کار وامتیاز هستند که امید است سازمان رزمندگان این مقفول ترین وگمنام ترین یادگاران دفاع مقدس را شناسایی وهمان حرمتی که به خانواده های جانبازان وشهدا نموده اند به این یادگاران عزیز هم توجه خاص شود کشورهایی که جنگ دران واقع شده وبعضی از انها حتی دینشان اسلام نیست مانند ژاپن وسایر کشورها نزدیک ۱۲۰سال است به کهنه سربازان وکسانی که در جنگ حضور داشتند امکانات فراوانی از جمله حقوق ومعیشت میدهند وانها هم که متوفی شده اند به خانواده ها وفرزندانشان رسیدگی میشود امید است حذف کلمه ی رزمندگان معسروحذف کلمه ی رزمندگان داوطلب در دستور کار قرار گیردچون همه نقش مهمی در اداره جنگ داشتند از کادر وسرباز و بسیجی که هرچه داریم از ایثار رزمندگان وشهدا وجانبازان داریم که همه مدیون انان هستیم وبا طلب مغفرت درپیشگاه الهی بیاییم کلام مولا علی به مالک اشتر وامام خمینی ورهبری دررابطه با رزمندگان را عملیاتی نمایند مسئولین نهادها وقوای مربوطه
با یه کارت بی ارزش که حتی برای عبور از بزرگراه هم فاقد اعتبار است!!ملت رو گول میزنید،اصلا بهش توهین وناسزا هم می‌گویند!
جالبه متصدی باجه میگه:می خواستید نرید بجنگید!!!
کسی زور کرده بود؟!
سلام اینجانب مدت ۱۱ ماه ۲۳ روز در پنج مرحله بصورت بسیجی داوطلب در ۱۴ سالگی با جعل د. شناسنامه خودم اعزام جبهه ها ی حق علیه باطل شدم لذا بعلت وضیعت جسمانی ام ونابینایی چشم سمت راستم که در یک سانحه ای تخلیه گردیده وحضور در مناطق آلوده که از عوارض شیمایی گاز خردر از ناحیه اعصاب وروان وتنفسی،ربه هایم درگیر شده به همین دلیل بی کارم وفاقد شغلی ودر آمدی نیستم که مدت ۵ سال هست لدا دوسالی مدت ۵۰ربار با مراجعه به سپاه ملارد ودرخواست حمایت وکمک. و بهرمنده از خدمات معیشتی حقوق ودرمانی از امور ایثارگران سپاه ملارد وانجام استعلام تحویل سپاه نمودم که به والله قسم د. ر دوسال اصلا هیچ کار برای ام انجام ندادند یک بار .گفتن استعلام ها گم شده وحال می گویند سیستم بسته است وما سالی یک نفر سهمی دارم و۳ نفر جلوتر از شما اقدام کرده شما سه سال دیگر نوبت تان می‌شود وآیا من الان بی کارم سه سال دیگر بیام‌ حال
من شرمنده خانواده ام شدم ومن چه خا‌ی بر سرکنم‌ توبخدا راهنمایی ‌کند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi