شناسه خبر : 80405
جمعه 03 بهمن 1399 , 10:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دولت، مکلف به اجرای بی‌قید و شرط استخدام

دولت مکلف است تبدیل وضعیت استخدامی همه فرزندان ایثارگر را بدون هیچ شرطی اجرا کند.

فاش‌نیوز - سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه کل کشور از افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال آینده خبر داد.

رحیم زارع امروز در نشست خبری و در تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ گفت: براساس مصوبه این کمیسیون، پیشنهاد دولت برای افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان در سال آینده به تصویب رسید، این افزایش حقوق باید به شکلی اعمال شود که در نهایت حقوق کارکنان دولت ۲۵ درصد نه بیشتر و نه کمتر افزایش یابد.

 سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس افزود: همچنین دولت در سال آینده دولت مکلف شد؛ تا نسبت به تبدیل وضعیت استخدامی کلیه افرادی که قرارداد آن‌ها به صورت پیمانی، انجام کار معین، کارگری، شرکتی و روزمزد است، با طی مراحل گزینش و بدون انجام شرط سنی، تحصیلی و آزمون فرزندان ایثارگران، به صورت استخدام رسمی اقدام نماید.

وی همچنین گفت: سقف پرداخت بیشترین حقوق کارکنان دولت برای سال آینده ۱۵ برابر حداقل پرداخت‌ها تعیین شد.

او در ادامه با بیان اینکه کارانه پزشکان مشمول این بند نمی‌شود، تصریح کرد: سقف پاداش بازنشستگی برای سال آینده ۴۷۵ میلیون تومان خواهد بود.

رحیم زارع گفت: سال آینده مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولت به استثنای قضات و اعضای هیات علمی تا سقف ۴ میلیون تومان تعیین شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس افزود: از ۴ تا ۸ میلیون تومان ۱۰ درصد؛ از ۸ تا ۱۲ میلیون ۱۵ درصد؛ از ۱۲ تا ۱۸ میلیون ۲۰ درصد؛ از ۱۸ تا ۲۴ میلیون ۲۵ درصد؛ از ۲۴ تا ۳۲ میلیون ۳۰ درصد و بالاتر از آن ۳۵ درصد مالیات اخذ خواهد شد.

وی همچنین گفت: جمع منابع درآمدی حاصل از هدفمندی یارانه ۴۲۹ هزار میلیارد تومان است که کمیسیون تلفیق با پیشنهاد دولت در حوزه مصارف به مبلغ ۷۹ هزار میلیارد تومان موافقت کرد و برای مابقی آن هنوز تصمیم گیری نشده است.

 زارع افزود: همچنین در سال آینده اعطای تسهیلات با اولویت کشاورزی، امنیت غذایی، ساخت مسکن، توسعه صنایع، حمل و نقل و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تکمیل زیرساخت‌های شهر‌های بزرگ صنعتی خواهد بود.

وی همچنین گفت: براساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق همه بانک‌ها و موسسات اعتباری موظف شده اند در سال آینده برای احداث و نوسازی ۱۰۰ هزار واحد مسکن روستایی و شهر‌های کمتر از ۲۵ هزار نفر و نیز ۲۰ هزار واحد مسکن شهری، ۹۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنند.

او در ادامه ارایه تسهیلات به ایثارگران در زمینه خودرو و نیز وام مسکن و برخی تسهیلات بانکی را در قالب لایحه بودجه از دیگر مصوبات کمیسیون تلفیق ذکر کرد.

| مهرنوش یاسری

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
اینستاگرام
...
آقای روحانی گفت پول آزاد شود :
دلار ۱۵ هزار تومان میشود .
مردم هجوم آوردند که ۴۰۰ میلیارد دلار پس اندازشان را روانه بازار کنند .
دلار رسید ۲۰ هزار تومان .
و همتی ارز نیما را بیش از هزار تومان گران کرد .
دلار بازار گران شد و مردم دوباره دلار ها را قایم کردند و نفروختند .
و دلار شد بیش از ۲۳ هزار تومان .
و این شد که همتی آقای روحانی را نابود کرد .
...
سلام درود بر نماینده محترم جناب آقای زارع که پیگیر ایثارگران و رزمندگان می باشد
سلام علیکم، با ادب و احترام، ابتدا یک یادآوری کوچک برای همه رسانه هایی که این خبر را منتشر نمودند:
1- طبق متنی که شما در «فاش نیوز» از مصاحبه با سخنگوی محترم کمیسیون تلفیق منتشر نمودید، دوکلمه« دولت مکلف» است را بیان نمودید. متأسفانه بسیاری از پایگاه های اطلاع رسانی(وب گاه ها) نوشتند« دولت موظف » است. بالاخره ما نفهمیدیم دولت مکلف است یا موظف است.
اگر در قانون نوشته شود دولت مکلف است یعنی حتماً و یقیناً باید آن کار انجام گیرد، ولی اگر نوشته شود موظف است، یعنی وظیفه تکلیفی و حتمی نیست، و از این راه بسیاری از مدیران فرصت طلبی و سوء استفاده می کنند و تا کنون عملاً نشان داده شده است برعلیه ایثارگران ظلم روا می دارند.
برای نمونه ایثارگران [رزمنده داوطلب بالای یک سال جبهه+ جانبازان 25% به بالا+ آزادگان و...] که عضو هیئت علمی هستند و فرایند جذب را توسط وزارت علوم به طور قانونی طی نمودند و دارای سوابق درخشان در هیئت هلمی(پیمانی ) می باشند فقط به خاطر این که کلملت « هیئت علمی دانشگاه ها و ميسسلت آموزش عالی» در استفساریه و یا قوانین تبدیل وضعیت وجود ندارد، وزارت علوم این اعضای هیئت علمی (پیمانی) را سال ها بدون تیدیل وضعیت بلا تکلیف گذارده است و در عوض خواص و آشنایان خودشان را در مؤسسانت آموزش عالی و دانشگاه ها _ حتی ایثارگر هم نیستند_ تبدیل وضعیت می نمایند. اخیراً هم برای تبدیل کارمندان خود به عضو هیئت علمی بخشنامه و دستورالعمل صادر نمودند.
ما از کمیسیون تلفیق و کمیسیون اصل 90 و کمیسیون آموزش عالی و... مجلس محترم از همه فراکسیون ها و کمیته های ایثارگری خواهشمندیم برای تبدیل وضعیت اعضای هیئت علمی(پیمانی) ایثارگر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد هستند و بیش از 5 سال سابقه عضویت علمی دارند چاره اندیشی نموده لااقل این قاطبه ایثارگر را تبدیل وضعیت به رسمی_آزمابش نمایند.
با تشکر از شما.
اداره مالیات توجهی به مصوبات مجلس ندارد. چرا که موسسات فرهنگی و هنری دارای مجوز از اداره ارشاد که طبق قانون از پرداخت مالیات معاف هستند اداره مالیات برای آنها بیشتر از صنوف دیگر مالیات صادر می کند .مانند موسسه فرهنگی ما در غرب تهران که علیرغم نامه از اداره ارشاد جهت اجرای قانون معافیت از مالیات، اداره مالیات غرب تهران آنرا شرکت سهامی محسوب کرده و مالیات سنگینی برروی آن وضع نموده است. آنهم در این شرایط کرونایی که هیچ درآمد و حمایتی هم نداشتیم. جالب اینجاست که تمامی اعضای هیات موسس و مدیره از فرزندان شهدا و جانباز هستند. ولی اداره مالیات به این موضوع هم توجهی ندارد.قانون وقتی خوب است که نظارت بر حسن اجرای آن هم بشود.
انگار شهدای مجرد حقی به گردن شما ندارند که یکی از اعضای خانواده آنها را استخدام نمیکنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi