شناسه خبر : 80443
یکشنبه 05 بهمن 1399 , 09:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

امضای تفاهمنامه تامین مسکن ایثارگران مازندران

تفاهم‌نامه‌های تأمین زمین 1000 واحد مسکونی، ایجاد 3000 شغل برای ایثارگران و ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا در سفر معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان مازندران به امضا رسید.
 
سفر رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان مازندران/امضای تفاهم نامه تأمین زمین 1000 واحد مسکونی و ایجاد 3000 شغل برای ایثارگران

مهندس سعید اوحدی صبح روز شنبه 4 بهمن در ابتدای ورود خود به استان مازندران به منظور زیارت مزارهای مطهر شهدا در گلزار مطهر شهدای «ملأ مجدالدین» شهر ساری حضور یافت.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور بر مزار مطهر شهدا از جمله شهید سلامت دکتر «مهدی وریجی» و شهید مدافع حرم «محمود رادمهر» به قرائت فاتحه و ادای احترام نسبت به جایگاه والای این شهیدان پرداخت.
وی در گفت‌وگو با رسانه‌ها گلزارهای مطهر شهدا را قطعه‌ای از بهشت روی زمین دانست و گفت: مزار شهدای عزیزی در گلزارهای مطهر شهدا قرار دارد که در مقاطع مختلف به شهادت رسیده‌اند و جدیدترین این عزیزان شهدای سلامت هستند که این روزها مشغول حماسه‌آفرینی برای نجات جان مردم هستند.
معاون رییس جمهور در خصوص اهداف سفر به استان مازندران گفت: در این سفر 2 تفاهم‌نامه با 3 موضوع «تأمین زمین برای مسکن جامعه ایثارگری استان مازندران»، «ایجاد اشتغال برای ایثارگران» و «ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا» با استاندار گرامی مازندران به امضا می‌رسد.
اوحدی همچنین در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری با اشاره به انجام سفرهای مستمر استانی طی ماه‌های گذشته گفت: به دلیل بیماری کرونا امکان دیدارهای عمومی با ایثارگران وجود ندارد اما نشست با مدیران باعث می‌شود تا نهایت تلاش خود را در مسیر خدمات رسانی به ایثارگران انجام دهیم.
وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته به منظور پیگیری مشکل مسکن جامعه ایثارگری گفت: در سفرهای استانی تلاش می‌کنیم تا مشکلات را بررسی و حل کنیم. در کنار موضوع مسکن یکی دیگر از مشکلات جامعه ایثارگری موضوع اشتغال فرزندان جامعه ایثارگری است که باید کارهای جدی برای حل آن انجام شود.
معاون رییس جمهور افزود: خوشبختانه با همکاری دستگاه‌های اجرایی و ابلاغ مصوبه‌ای از سوی رییس جمهور به سازمان برنامه و بودجه مقرر شده است تمام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد استخدام شوند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین از تخصیص بیش از ۶۱ هزار مترمربع زمین برای ساخت مسکن ایثارگران طی ۲۷ سفر استانی انجام شده در ماه‌های اخیر خبر داد.
وی با بیان اینکه در شب بازگشت شهدای «خان طومان» تلفنی سلام مقام معظم رهبری را خدمت مادران شهدا ابلاغ کردم افزود: مادر شهید رادمهر در پاسخ گفت خدا را شکر که چنین مقامی پیدا کردیم. بدانید فرزندان دیگر ما ایستاده‌اند تا در راه این انقلاب شهید شوند.
اوحدی با اعلام اینکه در سال جاری طرح سرعت بخشی به انجام فرآیند کمیسیون پزشکی جانبازان را در دستور کار قرار دادیم اضافه کرد: در سال جاری به جای دعوت از جانبازان برای شرکت در کمیسیون به تهران، کارهای مربوط به کمیسیون در 24 استان در همان محل برگزار شد.
آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری نیز در این دیدار ضمن تأکید بر اهمیت همراهی دستگاه‌های اجرایی مختلف در اجرای طرح سپاس و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران گفت: امروز باید بیش از هر زمانی به موضوع ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه توجه داشته باشیم و در این راستا می‌توان از ابزارهای مختلفی مانند نامگذاری اماکن و خیابان‌ها، ساخت فیلم و آثار گوناگون هنری و نشر خاطرات شهدا و ایثارگران استفاده کرد.
نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه قرار بود فیلمی درباره زندگی سردار شهید «حسین بصیر» تولید شود گفت: ظاهراً به دلیل مشکلات اعتباری تولید این اثر با مشکل روبرو شده است و امیدواریم با همراهی بنیاد شهید و امور ایثارگران شاهد ساخت این اثر باشیم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با حضور در منازل خانواده معظم شهید «علی حمزه گردشی»، جانباز و آزاده سرافراز «ایوب عبادی جامخانه» و جانباز گرانقدر «جمع الله طور سوادکوهی» از نزدیک با آنان دیدار و گفت‌وگو کرد.
اوحدی همچنین با حضور در جلسه شورای اداری استان مازندران، شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان و مراسم امضای تفاهم‌نامه‌های تأمین زمین 1000 واحد مسکونی، ایجاد 3000 شغل برای ایثارگران و ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا که در استانداری مازندران برگزار شد، عظمت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به واسطه خون شهدا و فداکاری‌های ایثارگران دانست و گفت: اگر امروز مقام معظم رهبری با صلابت و قدرت در مورد مسائل بین‌المللی سخن می‌گویند و از حقوق کشورمان دفاع می‌کنند به واسطه همین اقتدار است.
وی افزود: در یکی از دیدارهایی که خدمت مقام معظم رهبری بودیم ایشان فرمودند که اقتدار دارای اشکال مختلفی مانند اقتدار اقتصادی، اقتدار سیاسی، اقتدار اجتماعی، اقتدار نظامی و... است اما اقتداری که می‌تواند یک ملت را به قله‌های کمال برساند اقتدار معنوی است. ما در دوران دفاع مقدس و تمام عرصه‌های سخت انقلاب اسلامی همین اقتدار معنوی را داشتیم.
معاون رییس جمهور تصریح کرد: خون شهدا که برای انقلاب اسلامی ریخته شده اقتدار معنوی را برای انقلاب اسلامی به ارمغان آورده است، چنانکه می‌بینیم امروز هم با ریخته شدن خون پاک‌ترین انسان زمان یعنی شهید سلیمانی به دست منفورترین انسان دوران یعنی ترامپ، باز این انقلاب اسلامی است که مقتدرتر می‌شود و خفت و نکبت نصیب قاتلین حاج قاسم و آمریکا می‌شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه 3 کلیدواژه خودسازی، جامعه پردازی و دستیابی به تمدن نوین اسلامی را مطرح می‌کنند و این موارد باید مورد توجه همه ما باشد.
اوحدی با تقدیر از استاندار مازندران گفت: جناب حسین زادگان با حسن تدبیر خود شورای اداری استان مازندران را با شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان برگزار کرده‌اند که نشان دهنده اهتمام ایشان و تمام مجموعه به موضوع فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی با بیان اینکه با تمام مادیات عالم هم نمی‌توان فداکاری‌های شهدا و ایثارگران را جبران کرد افزود: با این حال وظیفه داریم تمام تلاش خود را برای خدمات رسانی به ایثارگران به کار گیریم تا ذره‌ای از دین خود را نسبت به این عزیزان ادا کنیم.
معاون رییس جمهور با تقدیر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: در مدت کوتاه فعالیت این مجلس مصوبات خوبی برای ایثارگران تصویب شده است و برای بودجه سال آینده بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز نهایت همراهی صورت گرفته است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا نیز گفت: طبق ماده 11 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مسئولیت ساماندهی و نگهداری گلزارهای مطهر شهدا بر عهده وزارت کشور، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و از طریق هماهنگی با بنیاد شهید و امور ایثارگران است. ان‌شاءالله با همت استاندار و دستگاه‌های ذی‌ربط شاهد ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا بر طبق ملاحظات مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب خواهیم بود.
اوحدی همچنین از برگزاری کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان مازندران خبر داد و گفت: این کمیسیون دو هفته بعد در استان مازندران برگزار خواهد شد تا جانبازان عزیز مجبور به سفر به تهران نباشند.
احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز با تشکر از زحمات رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در تسهیل خدمات رسانی به ایثارگران گفت: همه ما بدهکار ایثارگران هستیم. خوشبختانه فرهنگ ایثار و شهادت این عزیزان امروز در جامعه زنده و پویا است و نمونه بسیار خوب آن ایثارگری‌های پزشکان و کادر درمان در مبارزه با بیماری کرونا است.
وی افزود: علی‌رغم اقدامات انجام شده در خدمت رسانی به ایثارگران، هنوز حق مطلب در بعضی از زمینه‌ها ادا نشده که مهمترین آن حوزه اشتغال است و باید تلاش‌های بیشتری در این زمینه انجام شود.
استاندار مازندران در خصوص اجرای طرح سپاس نیز گفت: قطعاً خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران نیازی به حضور ما ندارند و ما نیازمند حضور در کنار آنان هستیم.
گفتنی است در پایان این مراسم تفاهم‌نامه‌های تأمین زمین 1000 واحد مسکونی، ایجاد 3000 شغل برای ایثارگران و ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا به امضای رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار مازندران رسید.
در حاشیه این مراسم نیز پوستر ستاد استانی نخستین کنگره ملی تجلیل از ۱۷۰۰۰ بانوی شهید کشور رونمایی شد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi