شناسه خبر : 80444
یکشنبه 05 بهمن 1399 , 09:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

محمدمهدی ابوالحسنی؛ چهره مکتبی و جهادی سال

 

محمدمهدی ابوالحسنی؛ چهره مکتبی و جهادی سال شد+عکس

محمدمهدی ابوالحسنی مسئول ستاد ثبت اسناد معنوی دفاع مقدس در نخستین دوره جایزه مردمی عقیق سلیمانی به‌عنوان چهره مکتبی و جهادی سال معرفی شد.

 به نقل از شبکه ملی وارثون، مراسم اختتامیه نخستین دوره جایزه مردمی عقیق سلیمانی در چهلمین سالگرد بزرگداشت 8 سال دفاع مقدس با حضور جمعی از فعالان حوزه جهاد و شهادت در سالن همایش‌های مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب (سرچشمه) برگزار شد.

حسین یکتا رئیس جمعیت امام‌رضایی‌ها، احمد عبودتیان مسئول بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا، فرزندان شهیدان باهنر، صیادشیرازی، نواب صفوی و همسر شهید ضابط از جمله شخصیت‌های حاضر در این نشست بودند.
در این مراسم حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری رئیس هیأت مؤسس شبکه ملی وارثون طی سخنانی عنوان کرد: ما شهدا را به عنوان یکی از شاخص‌های مکتب تبلیغ و معرفی می‌کنیم و این افراد فدای مکتب شدند تا مکتب باقی و زنده بماند؛ جمعی از باورها و ارزش‌ها این مکتب را شکل می‌دهد و ما باید باورها و بایدها را در قالب مکتب به مردم ارائه دهیم که اگر این باورها توسط مردم پذیرفته شود باید‌ها نیز در کشور رقم زده می‌شود.

همچنین، حجت‌الاسلام مهدی طائب رئیس قرارگاه عمار مطرح کرد: از روزی که حق و باطل به وجود آمده هرگز حق و امام حق به اندازه امروز قدرت نداشته است اما همچنان برخی از موضع قدرت پای میز مذاکره حضور نمی‌یابند؛ در اسلام دو نوع مذاکره وجود دارد که یکی از آن‌ها حرام و دیگری واجب است، مذاکره واجب این است که با کفار صحبت کنیم و به آن‌ها بگوییم که راهشان اشتباه است اما اینکه به دشمن التماس کنیم که کوتاه بیاید مذاکره حرام است.

حجت‌الاسلام جواد شفیعیان دبیر جایزه مردمی عقیق سلیمانی با اشاره به اینکه دبیرخانه جایزه مردمی عقیق سلیمانی به مناسبت چهلمین سالگرد بزرگداشت دفاع مقدس و اولین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی آغاز به کار کرده است، اظهار کرد: هدف جایزه مردمی عقیق سلیمانی تجلیل از فعالیت‌های برتر مکتبی و جهادی است؛ مکتبی بودن بعد اندیشه‌ای و فکری یک فعالیت را مورد توجه قرار می‌دهد و جهادی بودن نیز بعد اجرایی و عملیاتی یک فعالیت را مورد نظر قرار می‌دهد، در این جایزه جدا از اینکه موضوع فعالیت چه چیزی باشد به صورت مشخص ابعاد اندیشه‌ای، فکری و عملیاتی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و از فعالیت‌هایی که منطبق با ویژگی‌های مکتبی و جهادی باشند به عنوان برگزیده تقدیر به عمل می‌آید.

وی اضافه کرد: آیین‌نامه و همچنین شاخص‌های ارزیابی مکتبی بودن یک فعالیت بر مبنای تعریفی که از شهید مطهری در اختیار است تدوین شده است.

دبیر جایزه مردمی عقیق سلیمانی با بیان اینکه فعالیت‌ها منحصر به عرصه جهاد و شهادت نیست، عنوان کرد: دبیرخانه در حوزه فعالان مردمی جهاد و شهادت شکل گرفته اما دامنه فعالیت‌های این جایزه تمامی فعالیت‌هایی که به عنوان فعالیت انقلابی و مکتبی شناخته می‌شود را دربر می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: سال‌های آینده از تمامی مجموعه‌های مرتبط با فعالیت‌های انقلابی در این جایزه نماینده خواهیم داشت تا بتوانیم تمامی مجموعه‌های کشور را مورد توجه قرار دهیم.

شفیعیان اضافه کرد: بالغ بر 113 فعالیت به دبیرخانه معرفی شد و این فعالیت‌ها مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت که در نهایت 10 فعالیت دارای شرایط نامزدی انتخاب و با انجام نظرسنجی‌ها با حضور 30 صاحب نظر حوزوی و دانشگاهی پنج فعالیت شاخص برگزیده شد.

وی ادامه داد: فعالیتی که در نظرسنجی بالاترین امتیاز را کسب کرده به عنوان چهره سال مکتبی و جهادی معرفی می‌شود و تدابیری نیز اندیشیده شده که این فعالیت‌های برتر به عنوان الگو با استفاده از بستر رسانه معرفی شوند.

شفیعیان گفت: یکی از چالش‌هایی که با آن روبرو شدیم این بود که برای ارزیابی یک فعالیت با شاخص‌های مورد نظر نیازمند یک سری اطلاعات جامع از آن فعالیت بودیم اما درصد قابل توجهی از فعالیت‌های مهم از اطلاعات لازم برخودار نبودند و دبیرخانه به دنبال این است که بتواند اطلاعات جامع از این فعالیت‌ها جمع‌آوری کند تا بتواند به مرحله الگوسازی برسد.

وی با بیان اینکه حجم امیدوارکننده فعالیت‌های خوب و اثرگذار قابل اشاره است، مطرح کرد: این جایزه در حقیقت مردمی است و ما از مساعدت‌های مردمی برای جایزه عقیق سلیمانی بهره‌مند شدیم.

دبیر شبکه ملی وارثون ادامه داد: به سختی و دشواری برگزیدگان خود را به این جلسه دعوت کردیم چراکه افراد دارای ویژگی‌های مکتبی از دیده شدن و جایزه گرفتن پرهیز می‌کند اما ما با تأکید بر اهداف و اصرار آن‌ها را با خود همراه کردیم.

نرجس سلیمانی فرزند ارشد شهید سپهبد قاسم سلیمانی نیز با ارسال پیامی به جشنواره مردمی عقیق سلیمانی ضمن تقدیر از برگزارکنندگان، بر لزوم تقویت فرهنگ جهاد و شهادت با مشارکت آحاد ملت تأکید کرد.

دفاع مقدس , شهید , سردار قاسم سلیمانی , گروه‌های جهادی ,

دفاع مقدس , شهید , سردار قاسم سلیمانی , گروه‌های جهادی ,

دفاع مقدس , شهید , سردار قاسم سلیمانی , گروه‌های جهادی ,

دفاع مقدس , شهید , سردار قاسم سلیمانی , گروه‌های جهادی ,

دفاع مقدس , شهید , سردار قاسم سلیمانی , گروه‌های جهادی ,

دفاع مقدس , شهید , سردار قاسم سلیمانی , گروه‌های جهادی ,

دفاع مقدس , شهید , سردار قاسم سلیمانی , گروه‌های جهادی , دفاع مقدس , شهید , سردار قاسم سلیمانی , گروه‌های جهادی ,

دفاع مقدس , شهید , سردار قاسم سلیمانی , گروه‌های جهادی ,

دفاع مقدس , شهید , سردار قاسم سلیمانی , گروه‌های جهادی ,

 

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi